Brushless 1/8 HPI Savage

ik heb hetzelfde voor gehad als jij deejay :D maar dan met de originele bandjes :(
nu heb ik er on-road bandjes op gezet deze had ik staan op mijn nitro savage
deze zijn het: HPI Mounted Nubz Tire 143x68mm S Compound On Dish Wheel White - 4925 at HPI Europe

en wat een verschil zeg:mrgreen: je hoort hem echt optrekken en rijd nu oppeens kaars recht wat hij vroeger niet kon. en kan nu ook meteen halfgas geven op 6s:mrgreen::mrgreen:
zijn wel niet zo een mooie velgen maar is een echte aanrader voor een flux D:
 
Nick hoe kom je er (in vredesnaam) bij dat HPI Nubs onroad banden zijn, het zijn dus 100% offroad banden :S. Zie ook HPI tekst op je eigen link :

HPI site zei:
  • Race tested Nubz tread pattern and the high performance soft rubber compound provides superior grip on dirt racetracks for fast lap times.
  • Its special rounded shape provides consistent traction on uneven surfaces, high grip in the corners and low resistance on the straightaways.
  • The high strength, lightweight Race-Fit dish design delivers aerodynamics and protection from dirt.

OK, laatste punt zou ook voor onroad gelden. Maar beetje nadenken kan geen kwaad toch ?
 
ik heb hetzelfde voor gehad als jij deejay :D maar dan met de originele bandjes :(
nu heb ik er on-road bandjes op gezet deze had ik staan op mijn nitro savage
deze zijn het: HPI Mounted Nubz Tire 143x68mm S Compound On Dish Wheel White - 4925 at HPI Europe

en wat een verschil zeg:mrgreen: je hoort hem echt optrekken en rijd nu oppeens kaars recht wat hij vroeger niet kon. en kan nu ook meteen halfgas geven op 6s:mrgreen::mrgreen:
zijn wel niet zo een mooie velgen maar is een echte aanrader voor een flux D:


:mrgreen:
 
Ik koop geen wielen meer waar al banden op gemonteerd zijn. Dan moet je eerst maar weer eens die banden eraf zien te krijgen om ze te tapen. En daarna moeten ze er weer op. Achteraf vind ik die GT2 banden zo gek nog niet. Alleen balloonen ze als een gek. Ik heb er al een gesloopt bij het losmaken van de velg. De drie andere banden zitten nog om de velg..
 
nard: ze zeggen misschien voor of-road maar ze rijden veeel beter op de baan hoor.
dat heb ik zelf net ondervonden. wou gewoon even zeggen dat dat goed ging :D:mrgreen:
 
@ DeeJay, als je ze 10 minuten onderwater kookt (dus in kokend water legt) dan laat die band zo los van de velg. Maar ben het verder wel met je eens, kunt dan net zo goed lossen velgen en banden kopen :)

@ Nick, 'op de baan' is vaak offroad. Onroad zul je meer grip hebben dan offroad, wellicht dat jij daarom vind dat ze daar beter rijden (logisch), maar dat wil niet zeggen dat het dan ineens onroad banden zijn. Mits niet getaped zul je die banden zo een keer kaal hebben met flink onroaden.
 
Nick hoe kom je er (in vredesnaam) bij dat HPI Nubs onroad banden zijn, het zijn dus 100% offroad banden :S. Zie ook HPI tekst op je eigen link :



OK, laatste punt zou ook voor onroad gelden. Maar beetje nadenken kan geen kwaad toch ?

1x flink gasgeven op straat en geloof me.. het zijn net slicks! :mrgreen:

Edit:

Nard, hij komt uit vlaanderen, daar noemen ze de weg ook "de baan" ;).
 
Laatst bewerkt:
Tja, die kleine nopjes zijn gewoon weg niet gemaakt voor onroad rijden, plus zo'n zware flux zorgt niet voor minder slijtage.

Achja, die gekke zuiderburen van ons :)
 
vraag: kunje 2 verschillende type lipo's gebruiken in je flux zonder je esc aan te moeten passen?

dus je rijd je 2 5000mah lipos leeg en vervangt ze dan direkt door bv 2 8000mah lipo's in 1 sessie. is dat een probleem of moet je je esc dan aanpassen?

Ik heb nu 2 3s 5000mah lipos en 2 2s 8000mah lipos en ik zou ze graag gebruiken in mn Flux anders moet ik nog es 2 lipos van zelfde type bij kopen...

indien beter dan doe ik het maar anders liever niet ;)
 
Ik weet niet hoe het zit met jouwlow voltage cutoff, maar bij mijn MGM regelaar moet ik aangeven of er met 2S of 3S ( of 4,5,6,7 S :mrgreen: )gereden wordt.

Als het nu 2S 5000mAh en 2S 8000 mAh zijn maakt het niet uit, gezien het 2S -7,4 V en 3S- 11,1 V betreft zou ik het je niet aanraden.
Het kan wel maar dan heb je geen low voltage cutoff en kun je de cellen te ver leeg trekken.

Wij ( 6 man) rijden met de stock slash allemaal met 2S zonder low voltage cutoff. Gaat prima maar is goed opletten met de rijtijd....:rolleyes:
 
Autocutoff heeft weinig zin ....

Enigste manier of het wel te kunnen doen is rijden en vaak meten op de cellen zodra de 5A pack op 3.x (meestal 3.2) per cel zit stoppen met rijden meet dan ook je 8A pack tel alles bij elkaar op en stel daar je cutoff op in mits je dat kan met je regelaar.

Fijn is het niet op deze manier beter is gewoon 2 gelijke packs.
 
zucht, zal dus beter dezelfde packs kopen tenzij ik echt lang kan rijden met die 8000mah packs in mn flux, NARD? ;) hoelang kon jij rijden met die packs?
 
deze batterijen (LiFePo4) schijnen nog beter te zijn dan lipo's, veiliger, stabieler,...
en duur zijn ze ook niet, iemand ervaring met dit nieuwe type?
Op hobbyking hebje 2 varianten van turnigy:

T4500-2-30.jpg

TURNIGY LiFePo4 flat packs.
Delivering rock solid performance and durability.

Spec.
Minimum Capacity: 4500mAh
Configuration: 2S2P / 6.6v / 4Cell
Constant Discharge: 30C
Peak Discharge (10sec): 40C
Pack Weight: 317g
Pack Size: 139 x 44 x 25mm
Charge Plug: JST-XH Discharge plug: 4mm Bullet-connector

24dollar

en:
T4500-3-30.jpg


TURNIGY LiFePo4 flat packs.
Delivering rock solid performance and durability.

Spec.
Minimum Capacity: 4500mAh
Configuration: 3S2P / 9.9v / 6Cell
Constant Discharge: 30C
Peak Discharge (10sec): 40C
Pack Weight: 461g
Pack Size: 141 x 43 x 38mm
Charge Plug: JST-XH Discharge plug: 4mm Bullet-connector

37dollar.
 
Klopt maar als jij een pack 5A en een pack 8A bij elkaar gaat gebruiken gaat dit niet werken.
Vergeet niet je regelaar is niet op de balancerpluggen aangesloten maar op het totaal van je accu's dus bij start heb je netjes 16,8V na enige tijd zal je 5A pack leger raken en bv al op 3.5V per cel zitten terwijl je 8A pack nog op 3,9 per cel zit. Prima nog geen probleem meeste autocut-offs gaan op 12V zitten voor 4S maar als de 5A pack leeg raakt zit er nog zat in je 8A pack dus de kans bestaat dat je uitkomt op: 5A pack 2.5v per cel en je 8A pack nog netjes op 3,6 v per cel zit ... je snapt dan denk ik wel dat je 5A pack geen lang leven beschoren is.

Tuurlijk het kan dat je zo gaat rijden maar dan ben je meer bezig met meten als met rijden om je accu te bewaken.

Er is wel een aardig alternatief om het wel te kunnen doen:
tc79798.jpg


Sluit dit aan op je 5A pack alleen en voila als deze te leeg wordt ga je het zeker horen en heb je een redelijk alternatief voor wel hele 9 euri.
 
heb je een cc-link? zo niet: snel aanschaffen. zo ja, hang dan de mmm aan je pc en kijk naar de cut-off functie. volgens mij kun je met de auto cut-off gewoon wisselen tussen een 4s of een 6s configuratie.

pinky: hij wil niet 5000 en 8000mah bij elkaar gebruiken maar elkaar

dus je rijd je 2 5000mah lipos leeg en vervangt ze dan direkt door bv 2 8000mah lipo's in 1 sessie. is dat een probleem of moet je je esc dan aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
deze batterijen (LiFePo4) schijnen nog beter te zijn dan lipo's, veiliger, stabieler,...
en duur zijn ze ook niet, iemand ervaring met dit nieuwe type?
Op hobbyking hebje 2 varianten van turnigy:

Wel leuk die extra baksteen erbij in je auto (gewicht).
Overigens Life = A123 groot voordeel van deze cellen: Kunnen met hoge stromen geladen worden kennen geen diepontlading.

Maar goed ter vergelijk een Turnigy lipo 2S van 4500mah :
Spec.
Minimum Capacity: 5000mAh
Configuration: 2S1P / 7.4v / 2Cell
Constant Discharge: 30C
Peak Discharge (10sec): 40C
Pack Weight: 291g
Pack Size: 143 x 49 x 16mm
Charge Plug: JST-XH
Discharge plug: 5.5mm Bullet-connector
 
Back
Top