Brushless 1/8 HPI Savage

@ Pirelly, die flyer van Castle is mega dom en klopt van geen kanten.

@ PieterVds, heb ook twee van die LiPo's in mijn Savage Flux gehad, deden het prima maar merk geen verschil met mijn huidige 2S 5000mAh 20C Turnigy's.

Ik rijd nu al enkele maanden met deze 100A LiPo's en nog geen kapot LiPo of Esc gehad, meer is altijd beter maar helaas waren er toen ik deze bestelde geen 25 of 30C's. Er gaat ook geruchten de ronde dat de 20, 25 en 30C allemaal dezelfde cellen zijn en dat het kopen van een hogere C waarde dus puur een marketing truc is (zie topic op RCM hierover).

Heb een link naar dat topic? Ben wel benieuwd, zit namelijk te denken om 30C lipo's aan te schaffen aangezien ze in mijn truggy wel warm worden...

Merk / Type - Xray Xt8 2009 spec
Motor - 2200 kv cc neu
Esc - mamba monster
LiPo - 6s (maar gaat naar 4 of 5s)
Gearing - 14 T pinion, rest standaard van de xt8
Banden - grp cubics.

Is nu met dezelfde vertraging vertand als de savage flux met een 20 T pinion.. dus theoretisch zo'n 80 km/h... met 4 of 5s ga ik voor 60-70 km/h en hopelijk blijft de motor ook wat koeler... temperatuur weet ik niet maar schat zo'n 60-70 graden.

Ik ga even dat topic doorlezen ;) misschien toch maar eens kijken naar 30c zippy's of 30c rhino's als die wel aan hun "specs" voldoen..

Edit:

Ik ga toch maar weer voor de 20 c denk ik, als ze met 4 of 5s wel koel blijven... scheelt toch 25 dollar per stuk. Anders maar kijken naar de 30 c flightmax of de 25c rhino's.

Laatst bewerkt:
@ PieterVds, heb ook twee van die LiPo's in mijn Savage Flux gehad, deden het prima maar merk geen verschil met mijn huidige 2S 5000mAh 20C Turnigy's.

Ik heb ze ondertussen besteld en ik zie wel, zoiezo zal het geen slechte aankoop zijn, een dure dat wel... Ik heb ook nog 3 turnigy's voor in mn rustler van 3s 5000mah en 20/25c dus die vergelijk ik dan wel es als ik mn Flux heb.

Zoiezo blijft het allemaal verwarrend vind ik, er is gewoon geen duidelijke lijn, ofwel is het dit of dat en geen 1001 variaties en verhaaltjes maarja waarom simpel als het ook ingewikkeld kan ....

En nard, die link van die pinions aub? :rolleyes:

nog iets, die dean connectors... die lijken me nogal flauwtjes en ze komen makkelijk los, althans makkelijker of traxxas stekkers die ook steviger zijn en blijkbaar ook beter de stroom geleiden (volgens de verhalen ;) )...
ik ben er alleszins geen fan van daarom dacht ik om alle stekkers van op de savage flux te veranderen in traxxas stekkers ze zitten ook op mn lipo's en ze solderen makkelijk.

dit kan toch geen problemen geven?

@ I Xyzyx I, de exacte temperaturen zijn essentieel voor het goed kunnen afstellen van je wagen. Als je geen tempsensor hebt zou ik deze dus zeker kopen. Als je hem wel hebt, zeker gebruiken ;)

Je kunt beter met 6S rijden en lager gearen dan met 4S en hoger gearen (er vanuit gaande dat je voor dezelfde snelheden geared). 6S lager gearen betekend minder A drawn van de motor / Esc en LiPo en deze zullen daardoor koeler blijven.

@ PieterVds, ze zijn inderdaad nogal prijzig, vooral in vergelijking met de Turnigy. Ik heb ze destijds weg gedaan omdat ik dus Turnigy's wilde kopen en met de opbrengsten van deze de Turnigy's heb verkocht. Had meer mAh voor hetzelfde geld daardoor. Een ander nadeel aan die pack vond ik het 2S2P verhaal, met laden kun je dus maar twee cellen in de gaten houden terwijl er vier inzaten, dit vond ik zelf niet zo geruststellend.

Link van welke pinions, de RCM die ik voor de Savage Flux gebruik?
5mm bore, mod1 pinion

Ik heb mijn Flux ook op Traxxas connectors gezet (doe ik met alles). Wellicht dat ze met garantie moeilijk kunnen doen, maar volgens mij had die Esc maar 3 maanden garantie. Ik heb zelf dus ook pas na die drie maanden de Traxxas connectors erop gezet.

@Pieter koop EC5 connectoren weinig weerstand 5mm dik 10AWG is er goed op te solderen en met een beetje shoppen vind je ze per set nog eens heel erg goedkoop ook ($ 1.29 per setje)

Going to track this thread as I'm planning on buying me some 5S Turnigy's.

Nard,

Heb je die 5S cellen al gekocht? Passen die wel in de batterijbakken van de FLux? Ga je dan 2x5S parallel rijden? Anders kom je niet uit met de gewichtsverdeling.

Waarom is dat helaas? Goedkoper en beter presteren is toch mooi? Ik vind die deans rotdingen omdat je ze haast niet los krijgt en ze niet lekker solderen. Overstappen naar EC5 is dan een goed idee.

@ DeeJay, hoe wil jij een Flux op 5S parralel zetten :D. Maar dat was voor mijn truggy niet voor de Flux.

@ PieterVds, zoals Klamath en Pinky dus al zeggen ;)

blijkbaar helpt het ook om je throttle exponent (bv bij spectrum zenders) op bv 70% te zetten om je accus te sparen, lees ik hier net op een ander forum

Originally Posted by krashkrieger
I wanted to be able to run the 20c venom 5000's here and there until I can afford another set of hyperions.
-->

On that note: I continued to use my 99 amp setup on this truck, but dropped the throttle exponent on the TX (2.4g system) down to %70 and it was just fine.. no issues at all with the low amp lipos, and it was still bags of fun on 70% throttle max. Might be a good option for you and your 100 amp lipos. Might help save the nickel batteries also, for that matter. __________________

ander vraagje, ik heb de castle link usb kebel ook besteld, wat zijn de gebruikelijkste settings? met betrekking tot de lipo's, remmen,....
zopdanig dat ik zeker niets verkeerd programmeer :rolleyes:

@ DeeJay, hoe wil jij een Flux op 5S parralel zetten :D. Maar dat was voor mijn truggy niet voor de Flux.

@ PieterVds, zoals Klamath en Pinky dus al zeggen ;)

een 2s en een 3s? :D

Of 2x 5s met 3000 mah in serie :p

Temperatuur sensor heb ik niet.. heb een dx3s besteld zodat ik de temp met de zender in de gate kan houden alleen ik wacht nu al bijna een maand op dat kreng en hij is er nog steeds niet =@... Had beter eerst kunne vragen of ze op voorraad waren.

Overigens ben ik er niet op uit om het maximale van de motor te vragen, dus zolang het "vingertje" op de motor gehouden kan worden is het voor mij prima.. liefst zo koel mogelijk uiteraard.

Voor garantie doen ze niet moeilijk als je een andere connector er aan doet...

@pieter

Op 6s had ik de zender ook op 70/80% staan en timing/punch op de meest "economische" settings. Ging hard zat, prima onder controle te houden. De gebruikelijke settings zijn die standaard ingeprogrammeerd zijn, je zou punch controll op 10 kunne zetten zodat hij niet zo hard optrekt (al deed die van mij nog steeds backflips) en timing op zn laagst zodat je lekker "zuinig" rijd.

@pieter

Op 6s had ik de zender ook op 70/80% staan en timing/punch op de meest "economische" settings. Ging hard zat, prima onder controle te houden. De gebruikelijke settings zijn die standaard ingeprogrammeerd zijn, je zou punch controll op 10 kunne zetten zodat hij niet zo hard optrekt (al deed die van mij nog steeds backflips) en timing op zn laagst zodat je lekker "zuinig" rijd.

ok bedankt, ik kom er nog met al die info :-D
En dan nog voor de lipo's, op welk voltage zetje de esc voor een 2 cel lipo en een 3 cel lipo? ik wil mn 3 cel turnigy's en die nieuwe 2 cel intellects niet verknoeien.

Back