Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

  • Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Dat de regelaar dus NIET gaat zeuren als je de balancer aansluiting niet gebruikt.

je kunt de accu aansluiten op alleen de normale aansluiting en de balancer aansluiting er dus af halen.

Ik zou de balancer wel gebruiken trouwens, maar goed ;)
 
Ik heb nog nooit last gehad van kromme cellen, en duur zijn die accus ook niet bepaald. ;)
Maar ach, als et eraan zit kan ik et netzogoed gebruiken volgens mij.
Het is extra gewicht, maar met die raketmotor van 140 gram maakt et denk ik ook geen drol meer uit. :lol:
 
Ik heb nog nooit last gehad van kromme cellen
Als je één cel te leeg zuigt, krijg je kromme cellen. 8O :rolling: :mrgreen:
(of kwam het nu door een wat onfortuinlijke neuslanding tijdens de eerste EasyStar vluchten :? :oops:)
easy-banana_lipo.jpg


Naarmate cellen ouder worden, zal er meer onbalans ontstaan. Maar als je met een FunJet vol gas vliegt, merk je snel genoeg wanneer de fut eruit is. Dan is je accu op zo'n 80% ontlading. Mooi moment om rustig te landen. 8)
 
Hahah, ik heb mijn 3cell een keer uit mijn hoogvliegende spacescooter bebokt en die zat zonder schade half in de klei.
Wat heb je dr mee gedaan? Toch niet gewoon lekker terug gebogen en door gevlogen zeker? :lol:

Maargoed, accutjes gaan dan langer mee als je met zon sentry regelaar fladderd?
 
Hahah, ik heb mijn 3cell een keer uit mijn hoogvliegende spacescooter bebokt en die zat zonder schade half in de klei.
Wat heb je dr mee gedaan? Toch niet gewoon lekker terug gebogen en door gevlogen zeker? :lol:

Maargoed, accutjes gaan dan langer mee als je met zon sentry regelaar fladderd?
Uh ja, in de begindagen dat ik begon met vliegen (kwam in april 2008 van het offroad autorijden en wilde gaan vliegen omdat luchtfotootjes te maken van het rijden) met de EasyStar ging het niet helemaal goed. Beetje harde landing, ongeveer vertikaal op de neus. :? LiPo's kun je het beste weer plat drukken als ze net verbogen zijn. De accu is dan nog warm en "kneedbaar". Even rechtdrukken, een half uurtje buiten laten liggen voor je-weet-maar-nooit, rustig ontladen op 2C, rustig laden met 0,5C, ontladen met 5C, opladen met 1C en dan is-ie weer prima bruikbaar. De accu op het plaatje is een Graupner/Kokam, voor de crash 3170mAh bij 5C ontladen, na de crash 3090mAh bij 5C ontladen. Dus goed is het niet voor je accu's. ;)
 
Humor. :p Hoezo lipo accus zwakke gevaarlijke dingen.
Past et niet in je model, dan maak je dr gewoon een banaan van tot et WEL past!
 
Humor. :p Hoezo lipo accus zwakke gevaarlijke dingen.
Past et niet in je model, dan maak je dr gewoon een banaan van tot et WEL past!
Ik heb in de amper twee jaar zo'n 40 verschillende maten LiPo's verzameld, met stromen tussen de 150mAh en 6000mAh van 2S tot 6S en velen daarvan hebben de meest afschuwelijke dingen meegemaakt (elektrotechnisch dan ;)). De enige LiPo's die problemen hebben gegeven waren goedkope GE-Power LiPo's. Die zouden 20C zijn maar bij een belasting van amper 10C stonden ze binnen 10 seconden bol (en dan echt bol, niet wat dikker). Maar met Zippys, Turnigys, Rhinos, Graupners en FlightPowers nooit dergelijke problemen gehad. Kwalitatief zit er wel een aardig verschil tussen sommige merken, vooral de FlightPowers zijn ronduit slecht te noemen na ruim 50x gebruik. :?
 
Zippy, dat zijn taaie mormels.
Die van mij is van 50 meter hoog zo een droge molshoop in gezeuld.
En ze leveren C als gekken want ik heb een jaar met goedkope vage 20C packs gevlogen op mijn spacescooter, en ben toen overgestapt naar zippy.
Toen kon het allemaal ineens WEL ongelimiteerd vertikaal. ;)

Die gaan nu ook bij mijn funjet erin.
 
Ik vlieg hem nu op 4S met een 5x5 en deze prop geeft hem bij lange na niet genoeg snelheid, hij klimt wel eindeloos maar kan veel harder.

Wat nu erop te zetten, 6x5 ?
 
Hoi Nowlsink,

Zover ik het weet moet je voor meer snelheid je spoed vd propellor verhogen = meer snelheid bij dezelfde toeren.

Een hogere diameter = meer trekkracht bij dezelfde toeren, iets wat je nu al genoeg hebt ;)

Dus moet je meer denken aan als je dezelfde toeren wilt houden aan een 4X6, maar als je stroom nog hoger kan en mag zijn ( en je cellen houden makkelijk de spanning vast = vast houden vd toeren van je motor) kun je ook kijken voor een 5x6 of als die erzijn 4x7.

Kijk maar eens wat er zoal te krijgen is want meer spoed als diameter is niet een gangbare maat denk ik.

Ah even nog gekeken het zal wel een 6x6 worden, misschien dat een van onze pylon vliegers hier op het forum iets over kan vertellen ;)
Grtz,
Heino
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nowlsink,

Zover ik het weet moet je voor meer snelheid je spoed vd propellor verhogen = meer snelheid bij dezelfde toeren.

Een hogere diameter = meer trekkracht bij dezelfde toeren, iets wat je nu al genoeg hebt ;)

Dus moet je meer denken aan als je dezelfde toeren wilt houden aan een 4X6, maar als je stroom nog hoger kan en mag zijn ( en je cellen houden makkelijk de spanning vast = vast houden vd toeren van je motor) kun je ook kijken voor een 5x6 of als die erzijn 4x7.

Kijk maar eens wat er zoal te krijgen is want meer spoed als diameter is niet een gangbare maat denk ik.

Ah even nog gekeken het zal wel een 6x6 worden, misschien dat een van onze pylon vliegers hier op het forum iets over kan vertellen ;)
Grtz,
Heino

Ik had zelf ook al gekeken naar 5x6 maar die kan ik niet vinden, dat geld overigens ook voor een 6x6
 
Maar meet jij wel?

Het is vrij simpel, je kan elke combo doen zolang je maar niet over de max van de motor en esc gaat.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Watt Meter & Power Analyzer /Watts up (Ver. 2) $49.99

bovenstaande zet je tussen lipo en esc en zo meet je hoeveel watt/ \amphere je verbruikt.

Kom je op 500Watt met een 400W motor dan gaat het niet lang goed.
50A verbruik continu met een 40A esc die 45A burst doet ook niet.

Niet meten en gewoon proberen kan goed gaan maar ook fout.
 
Back
Top