Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je één cel te leeg zuigt, krijg je kromme cellen. 8O :rolling:Ik heb nog nooit last gehad van kromme cellen
Uh ja, in de begindagen dat ik begon met vliegen (kwam in april 2008 van het offroad autorijden en wilde gaan vliegen omdat luchtfotootjes te maken van het rijden) met de EasyStar ging het niet helemaal goed. Beetje harde landing, ongeveer vertikaal op de neus. :? LiPo's kun je het beste weer plat drukken als ze net verbogen zijn. De accu is dan nog warm en "kneedbaar". Even rechtdrukken, een half uurtje buiten laten liggen voor je-weet-maar-nooit, rustig ontladen op 2C, rustig laden met 0,5C, ontladen met 5C, opladen met 1C en dan is-ie weer prima bruikbaar. De accu op het plaatje is een Graupner/Kokam, voor de crash 3170mAh bij 5C ontladen, na de crash 3090mAh bij 5C ontladen. Dus goed is het niet voor je accu's.Hahah, ik heb mijn 3cell een keer uit mijn hoogvliegende spacescooter bebokt en die zat zonder schade half in de klei.
Wat heb je dr mee gedaan? Toch niet gewoon lekker terug gebogen en door gevlogen zeker? :lol:
Maargoed, accutjes gaan dan langer mee als je met zon sentry regelaar fladderd?
Ik heb in de amper twee jaar zo'n 40 verschillende maten LiPo's verzameld, met stromen tussen de 150mAh en 6000mAh van 2S tot 6S en velen daarvan hebben de meest afschuwelijke dingen meegemaakt (elektrotechnisch danHumor.Hoezo lipo accus zwakke gevaarlijke dingen.
Past et niet in je model, dan maak je dr gewoon een banaan van tot et WEL past!
Hoi Nowlsink,
Zover ik het weet moet je voor meer snelheid je spoed vd propellor verhogen = meer snelheid bij dezelfde toeren.
Een hogere diameter = meer trekkracht bij dezelfde toeren, iets wat je nu al genoeg hebt
Dus moet je meer denken aan als je dezelfde toeren wilt houden aan een 4X6, maar als je stroom nog hoger kan en mag zijn ( en je cellen houden makkelijk de spanning vast = vast houden vd toeren van je motor) kun je ook kijken voor een 5x6 of als die erzijn 4x7.
Kijk maar eens wat er zoal te krijgen is want meer spoed als diameter is niet een gangbare maat denk ik.
Ah even nog gekeken het zal wel een 6x6 worden, misschien dat een van onze pylon vliegers hier op het forum iets over kan vertellen
Grtz,
Heino
Ik had zelf ook al gekeken naar 5x6 maar die kan ik niet vinden, dat geld overigens ook voor een 6x6
Je moet ook kijken naar wat je motor en esc aankan.
Maar de 1e is inderdaad trekkracht de 2e spoed.
Dus 5x6 of 4x7 proberen.