Goed, dan iemand die geprobeerd heeft en nu oordeelt.. voor F3A indoor het C en B programma, maakt het helemaal geen klap uit. Of je nu met HXT of met Dymond servo's vliegt, al dan niet rechtstreeks op de accu, er is amper tot geen verschil. Ik vergelijk dus nu de 5 grams HXT met de D47. De D47 zijn dan sneller en, volgens de verhalen, ook nauwkeuriger.
Van beide merk je niets voor een normaal B of C programma. De verschillen zijn daar te marginaal voor.
Voor een Aeromusical geloof ik direct dat je het wel merkt. De rollrates en het aantal rollen zijn daar dan ook fors hoger.
Wat je wél merkt, is het verschil tussen bv. HXT 5 grams, D47's en de 'witmerk' 5 grams servo's. Van die dingen met een donkergrijs doorzichtige behuizing, Robbe verkoopt ze ook. Dat is echt intense rotzooi. Misschien leuk voor op een klein indoor schaalmodelletje waar precisie je niet uitmaakt, maar verder volstrekt waardeloos (naar mijn mening).
Op een normale shock, voor het B of C programma, heeft het rechtstreeks aansluiten op de accu, al dan niet met een diode, bar weinig nut. Je moet het doen omdat je perse het maximale uit je spullen wilt halen, niet omdat je denkt dat je er beter door zult gaan vliegen.
Het is een beetje zoals overclocken met computers. Vroeger had het zin, toen de computers nog echt langzaam waren en de CPU de bottleneck. Op een hedendaagse computer is het nut te verwaarlozen. Toch zijn er nog mensen die het doen, gewoon omdat ze het leuk vinden hun spullen zo optimaal mogelijk te gebruiken..