Speelgoed seizoen 2010 is binnen

  • Topicstarter Topicstarter Ron v U
  • Startdatum Startdatum
Hey Ron,

ziet er goed uit! Die powerbox royal bespaart heel wat ruimte! :)

Ga je met een gyro vliegen?

Cylinders zien dr goed uit! Ik ga 't (eigenwijs) toch eens proberen met de standaard cylinders, maar dit ziet er wel een stuk degelijker uit!

Ik heb vandaag niet heel veel gedaan, kabelboom gemaakt voor de accu's / laadaansluitingen. Solderen kost altijd teveel tijd...

Bouw ze!
 
Hee Peet, jij was vroeg op ;)

Wat ik over de vipers lees, is dat dr soms wel wat lood voorin moet. Nou heeft Ron natuurlijk wel een super-licht motortje :mrgreen: :p

Ik heb de accu's helemaal voorin, en verder een hoop zwaar spul aan boord, dus ik denk dat 't wel goed uitkomt. En in 't ergste geval, wat is nou 250g lood op zo'n kist :rolleyes:

Oh ja, beste wensen! :) :D
 
Hoi ron ,

als eerste wens ik je al het goede toe voor 2010. ( en natuurlijk ook alle lezers )

dat is een mooi stukje werk van je man.
heb je alles zo gemonteerd om het zwaartepunt goed te krijgen?

groetjes,

Peterjan

Dag Peterjan,

Ook voor jou de beste wensen en een gezond 2010, en met jou inderdaad ook alle lezers van het forum.

Ik heb verder nog niet naar het zwaartepunt gekeken,maar verwacht hier geen problemen mee te krijgen.
De zwaardere onderdelen liggen wat verder naar voren en de accu's van de turbine en de verlichting was ik van plan, net als bij Ali, boven of naast de voorpoot te leggen.
Dus we zullen wel afwachten hoe het zwaartepunt komt te liggen.

Groetjes Ron
 
Hee Peet, jij was vroeg op ;)

Wat ik over de vipers lees, is dat dr soms wel wat lood voorin moet. Nou heeft Ron natuurlijk wel een super-licht motortje :mrgreen: :p

Ik heb de accu's helemaal voorin, en verder een hoop zwaar spul aan boord, dus ik denk dat 't wel goed uitkomt. En in 't ergste geval, wat is nou 250g lood op zo'n kist :rolleyes:

Oh ja, beste wensen! :) :D

Dag Hans,

dat super licht motortje zit er nog niet in;)
kan nog veel gebeuren, ik speel af en toe al met de gedachte:yes:
maar je, als beroeps WW'er moet ik nu wat rustiger aan doen met de euries.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:teacher: Peterjan en Hans, hier een kleine tip waar jullie misschien wat mee kunnen.

Achter in romp zit de bout voor het complete kielvlak vast te zetten.
Ik had het idee dat deze tijdens het transport wel eens los zou kunnen trillen(wel eens gehad bij andere modellen) en als die eruit valt dan heb je een probleem, want je komt er niet meer bij.

Ik heb vandaag op het einde van het boutje een gaatje geboord van 1,5 mm en na dat ik hem weer terug in de aluminium klem heb gedraaid heb ik hem geborgd met wat binddraad, zo kan die er niet meer uit trillen.

imag0115desktopresoluti.jpg
 
@Ron

Natuurlijk volg ik je draadje hier en ik zie dat jij ook lekker opschiet en toppie van je dat je zulke belangrijke tips doorgeeft hier.

Suc6 verder met de bouw

Gr Japiooooooo
 
Voor degene die al wat over het gewicht willen weten van de Viperjet,
hier een tussenstand.

Kielvlak (klaar) 672 gram
Staart (klaar) 908 gram
vleugel 1 (klaar) 2600gram
vleugel 2 (klaar) 2600 gram
tanks+hopper 450 gram
schaal cockpit 415 gram
cockpitkap 232 gram
thruspijp 390 gram
duct 157 gram
vleugelbuis 288 gram

romp compleet met powerbox, 2 powerbox accu's, powerbox display en schakelaar, 3 ventielen, luchtflessen(2 grote en 3 kleine), digitale suquenser,schakelaar verlichting 7000 gram (+/- 100 gram)

Turbine compleet 1896 gram

Totaal gewicht tot nu toe 17,6 kg droog.

Heb verder ook niets meer liggen wat nog in het toestel moet, dus bij dit gewicht zal niet veel meer bij komen.


Groetjes Ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Ron

Ziet er goed uit man!
Maar zijn die vleugels van depron gemaakt of zo? 450 gram is echt licht! :-)

Gr Didier
 
Hee Ron, heb je je gear wel in je vleugels zitten? :rolleyes:

Is behoorlijk lichte kist zo, ik denk dat ik wel wat zwaarder uitkom. Motor, smoke etc..

:mrgreen:

Goed bezig!
 
Goede tip van de richtingsroer-bevestiging trouwens, thanks!

Ik zit er aan te denken om de vleugels ook met zo'n klem en een pen vast te zetten, ik ben niet zo kapot van die plaatjes bij de vleugels...

Hans
 
Hey Ron

Ziet er goed uit man!
Maar zijn die vleugels van depron gemaakt of zo? 450 gram is echt licht! :-)

Gr Didier

dat zal ook wel iets meer zijn vermoed ik, de retracts zitten toch ook in de vleugel?

als ik alles bij elkaar optel zit ik aan 13316 gr dus er zal wel 2 kg pervleugel bij moeten
 
Laatst bewerkt:
dat zal ook wel iets meer zijn vermoed ik, de retracts zitten toch ook in de vleugel?

als ik alles bij elkaar optel zit ik aan 13316 gr dus er zal wel 2 kg pervleugel bij moeten

Ron had het fout ja
gewicht zit zo bij 17,4 compleet
vleugels waren 2,6 kilo ps
 
Hé jongens, jullie zijn wel allemaal goed wakker, niks gedronken zeker tijdens nieuwjaar:D:celebrate:

Maar inderdaad zoals Sandor al zei, een foutje van mijn kant.
Dit gewicht was van de linker en rechter staarthelft.(458 + 450 gram), totaal 908 gram.
Vleugels wegen per stuk 2600 gram.

Totaal gewicht toestel dus 17,6 kg.
Foutje is nu verwijderd en aangepast.

Groetjes Ron
 
De laatste paar dagen bezig geweest met de inbouw van de turbine en de rest wat daar allemaal bij komt.
Hij zit er eindelijk in, dus alweer een stap dichter bij het einde van de bouw.

Foto van voor naar achter
imag0116desktopresoluti.jpg


andersom

imag0117desktopresoluti.jpg


Door ervaring met de L-39 Albatros heb ik in de duct een paar gaten gefreesd waardoor er wat extra lucht bij de turbine kan komen.
Bij de Albatros leverde het wat meer stuwdruk op, dus hoop dat het hier in de Viper ook een voordeel is.

imag0118desktopresoluti.jpg


Tot slot, turbinetje gezien, kastje dicht.

imag0122desktopresoluti.jpg
 
Hee, dat schiet lekker op Ron!

Ik kreeg gisteren 't nieuws dat eind vd week mn nieuwe vleugel klaar is.. Pijp zou dan ook binnen moeten zijn, kan ik ook weer door :D :D

Maar ik denk dat ik zonder gaten ook wel voldoende druk heb :p

Bouw ze!

Hans
 
Hoi Ron, ziet er goed uit man !!!
Nog ff en dan kan ie ingevlogen worden;)
Gr Roy
 
Vandaag niet zo heel veel gedaan, beetje lui vandaag:sleeping:
Ben even bij de italiaan geweest en wat spaghetti gehaald en dit in de romp van mijn Viper gegooid.:)
Of anders gezegd, heb vandaag maar even de servoverlengkabels voor de vleugels, de verlichtingkabels voor de vleugels en de slangen voor het landingsgestel en de remmen in de zijkant van de romp gemonteerd en alles naar de voorkant van de romp getrokken zodat het aansluiten langzaam kan gaan beginnen

imag0123desktopresoluti.jpg
 
Laatste paar dagen rustig maar lekker bezig geweest met de Viperjet.
Het einde is in zicht, bijna klaar.

Eerst maar eens alles aangesloten(lucht, tanks en electro)
Voorkant
imag0128desktopresoluti.jpg


Achterkant
imag0131desktopresoluti.jpg


Totaaloverzicht
imag0129desktopresoluti.jpg


Alleen straks nog de accu's ergens in de neus vast leggen, maar dat komt pas als laatste i.v.m. zwaartepunt zoeken.
Alles is in ieder geval aangesloten en nu kan de zender ingeprogrammeerd worden.

Nu nog met de cockpit bezig.
Schaal cockpit bevestigen en de cockpitkap goed vastzetten.
De cockpitkap is in ieder ook klaar op de kleur aan de binnenkant na, want die epoxykleur, daar moet nog wat aan veranderen.

Extra pennetje aan voorkant van de kap gemaakt in het midden, want kon boven toch van links naar rechts schuiven met alleen maar de twee pennen aan de onderkant.
imag0132desktopresoluti.jpg


Ook aan de onderkant van de kap, zowel links als rechts 2 haakjes gemaakt, zodat de kap steviger op de romp zit, want gezien de lengte van de kap was die in het midden niet erg stabiel.
Hierna de sleufjes in de romp geslepen voor een goede passing.

imag0134desktopresoluti.jpg


imag0135desktopresoluti.jpg


imag0136desktopresoluti.jpg


Tot zover de update en de volgende update zal ook wel de laatste zijn wat het bouwen betreft.

Gr. Ron
 
Back
Top