Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bedoelde ook lengte, niet hoogte. Als kwam die Rustler toch wel een meter of 3 gok ik, hij sprong over zich zelf (de bestuurder) heen.
 
Vind dat nog reuze meevallen eerlijk gezegd ... Okee, niet alle landingen zijn even mooi maar verder niets waarvan ik vind dat de auto kapot moet gaan.

Het feit dat de eigenaar beweert dat de draagarmen al gebroken zijn, zegt mij genoeg. Valt idd voor het zicht wel mee..maar toch.

In jou filmpje is te zien dat jullie landen op zand en gras. Toch een heel verschil met het neerkwakken van een auto op beton.

@Leonardo: Gelijk...al vind ik een paar mooie jumps best leuk.
 
Laatst bewerkt:
Moet je Big Scale gaan rijden springen
Daar zit je met de Slash nog niet eens zo ver vanaf. Bigscales lenen zich niet voor electro vind ik. Ik hou niet van dat brommer lawaai en bovendien zijn die dingen echt te duur. Maar wel mooi idd.
nee hoor, doe mij maar een 4x4. Is het jullie al opgevallen hoe veel beter ze sturen in de filmpjes?
 
Absoluut! Ziet er meer controleerbaar uit. De Slash lijkt z'n achterkant minder snel om te gooien. Alsof de auto op rails staat, in vergelijking met de 2wd.:mrgreen:
 
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk dat springen. Ben ik daar dan de enige in? Het leuke van de Slash vind ik het realistische. Dat hele hoge springen is toch niet meer realistisch dan? Aan de andere kant, heel hard rijden natuurlijk ook niet...:rolleyes:
Het mooste vind ik nog steeds de offroad action. Opstuivend zand en modder en dat met een soort Dakar-achtige snelheden.:-D

Ben je niet de enige in. Ik begreep ook nooit waarom het allemaal zo snel moest. Voor bashen nog eerder dan voor op de baan. Wat ik mooi vind aan springen is om bij bijv. een wasbord precies op de volgende heuvel uit te komen zodat de auto nagenoeg geen klap krijgt.

Maar goed, iedereen zijn ding, het stock bashen is idd wel traag op een vlakte.

Ik ga mijn Slash ombouwen (als ik hem niet verkoop, ben in onderhandeling) met een messing rolkooi (en uitgezaagde ramen) een RPM voorbumper. Aan de achterzijde de bumper eraf en 1 reservewiel wat er iets uitsteekt en om het af te maken 4 koplampjes in de bumper en 2 of 4 achterlichten.
Dan nog wat alu shock caps en een ezrun 8,5T setje.

Er komt trouwens een kit bij RC4WD van een unlimited class 1 buggy, tegenwoordig vaak sneller dan een TT. De actie van de wielophanging is geweldig op die dingen.

BXx8-fQbs34[/media] - Danzio Class One Test Session
 
Laatst bewerkt door een moderator:
komt rond de 15e aan.....

Overigens is de rest dan de 4x4's in de VS al verstuurd, wachten is nu op het volgende transport.

Waar wellicht de Platinum Edition tussen zit:lol:

@ SCRT Pilot...Wel onwijs gaaf...de werking van het veersysteem bij de Danzio buggy
 
@ RCW, jij had toch de PE editie? check straks ff of je banden het S1 racingcompound hebben.

is wel beloofd, maar nog geen enkele 4x4 PE heeft S1 compound meegekregen
 
Nog even geduldig wachten op ongeduld:confused:

Zag op You Tube dat de eerste in de states al in gebruik zijn.

[URL="
- Traxxas Slash 4x4 Platinum Snow Bashing[/URL]

Qua S1 compound. Ga ik zeker op letten.......Moeten we de auto's eens naast elkaar zetten....tnx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed filmpje. Nu ik die sneeuw zie: denken jullie eraan dat de VXL set dus NIET waterdicht is?
Traxxas zelf heeft me dat ook bevestigd. Ik kon hun argumentatie even niet volgen waarom er dan wel gesuggereerd word dat ie waterdicht is maar in feite zeggen ze alleen dat de ESC en de servo waterdicht zijn. (ook dat is al niet waar, zie mijn ervarng met de ESC)

Ik zie nu ook dat ik er zeker een slash-over tray bij ga bestellen. Ik zag elders ook al dat de er door de voorwielen nog meer zooi naar binnen komt dan dat je met de 2WD al had. Ben nog even aan het kijken of de 2WD slash-overtray ook op de 4x4 gaat passen.

Overigens vraagik me af of die S1 nou beter is? Het is toch een zachtere compound? Dan slijt dus ook een stuk harder....
 
Laatst bewerkt:
t2.jpg


In alle Traxxas documentatie is te lezen "waterproof" en niet iets als waterbestendig of spat waterdicht....Wordt dus niet gesuggereerd. Het wordt gewoon beweerd. Qua de overtray: Is veel voor te zeggen. Denk alleen niet dat deze gaat passen. De aftermarket zal momenteel wel druk zijn met het ontwikkelen van allelei spulletjes voor de 4X4...Dus schat in dat er best een overtray gaat komen voor de 4X4

S1 compound is, naar wat ik begrepen heb, een zacht soort rubber wat meer grip bied. Dat is idd het voordeel. Het lijkt me dat de slijtvastheid niet hoog is...maarja....
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het RCW. Het staat er gewoon. (overigens niet bij de motor, is je dat ogevallen?)
Maar... het antwoord van Traxxas was dat in de handleing staat: electronics and water don't mix" en dat dat hun min of meer vrijpleit als het toch niet goed mocht gaan. Ik heb ze foto's gestuurd van een gecorrodeerde binnekant van de ESC en ze vereld over de "gleuf" bij de schroefgaten waar gewoon water naar binnen kan omdat er geeneens een pakking of watdan ook zit.
Helaas onvermurwbaar die lui. Mocht het wel terugsturen en dan kon ik met korting een nieuwe kopen :2gunfire:
Maar goed. Alles werkt nog (of weer ingeval van de motor) Dus ik heb geluk gehad. Maar laat het een waarschuwing zijn iig.
 
ik las op het traxxas forum dat er idd geen s1 is gedrukt op de banden van de PE maar dat mensen die beide versies van de 4x4 hebben toch wel degelijk het verschil voelen tussen de banden. Of dit nu waar is of niet...dat weet ik niet. Wat betreft de waterdichtheid. Als je dat echt wil hebben denk ik dat je eerst zelf alles open moet maken en zelf alles waterdicht maken want die waterdichtheid is gewoon onzin. Ik heb hier een "waterproof" evx-2 regelaar en ik zie de kieren gewoon open staan haha.
 
Wat betreft de waterdichtheid. Als je dat echt wil hebben denk ik dat je eerst zelf alles open moet maken en zelf alles waterdicht maken want die waterdichtheid is gewoon onzin.

Heb ik dus ontdekt ja. Enne... waterdicht maken, inmiddels klaar bij de 2wd. Ik ga straks met de 4x4 hezelfde doen.
 
@ RCW, jij had toch de PE editie? check straks ff of je banden het S1 racingcompound hebben.

is wel beloofd, maar nog geen enkele 4x4 PE heeft S1 compound meegekregen

Volgens No S1 tires on PE - Traxxas Online Community wordt de PE wel degelijk geleverd met S1 compound. De verwarring komt door een foto die ooit op de Traxxas site heeft gestaan, waarop een band met S1 logo te zien was. De uitgeleverde exemplaren hadden dat logo niet.

Banden zijn inmiddels vergeleken en zijn wel degelijk zachter dan die van de RTR.

EDIT: Sorry..Had Robin z'n reactie nog niet gelezen.
 
Laatst bewerkt:
check het wel is mijn advies..
het hoort er wel ingedrukt te staan.
die amerikanen voelen wat ze willen dat ze voelen..

maar check het bij binnenkomst zou ik zeggen

70940679.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top