Traxxas SLASH topic

Daar heb ik nooit last van gehad met de rustler.
Gewoon voor en achterwielen ervoor gekocht.
Misschien dat je toen de voor achter heb gedaan en de achter aan de voorkant.

verschil zit m alleen in de offset volgens mij.
 
Ik had een vraagje,
Ik heb de traxxas slash maar ik vind de rustler ook mooi.
Nu had ik de 2 is vergeleken maar zou je de slash om kunnen bouwen door middel van de onderdelen die het zelfde zijn en dan de onderdelen die nodig zijn voor een rustler?(bodemplaat ect.) Want volgens mij hebben de 2 auto's best veel de zelfde onderdelen.
En het lijkt me best een leuk project:P.
mvg.
 
Oke dan gaaf!
Ik stuur je wel een pm als ik het wil overnemen. Want ik ben vrijdag jarig, maar ik moet eerst ff kijken wat alles gaat kosten en hoeveel geld ik heb:P.
Ombouwen kan, volgens mij moet je het volgende hebben:

Rustler:
chassis
borging accu
top plate
radio box
houder ESC
voorbumper
voorste body posts
wheeliebar
wielen
body

Ik heb alles behalve de laatste 3 delen nieuw liggen. Als je wilt kun je die overnemen omdat ik een ander projectje op het oog heb. Maar in ieder geval kan het dus wel.
 
Hey ik weet dat er verschillende meningen hier over zijn kwa olies en dingen (en marnieren om de olie binnen te houden) maar ik vroeg me af (beetje laat misschien) af of het "locken" (of het "limited slippen") van de rear diff me zou helpen met het "ooh ik heb geen vermogen meer omdat een van mijn wielen een beetje van de grond staat".
Of dit verdere impact heeft op de handling (en driften is voor mij de helft van de lol dus als dat een beetje erger word geen probleem heb tog een dikke spoiler boven me achterwielen zitten) en voornamelijk wat ik hiervoor nodig ga hebben en of dit een beetje te doen is en wat ik hiervoor nodig heb, en dan bedoel ik inclusief alles wat ik nodig heb om de sealing te maken... (kan dit misschien met een dun lapje rubber als "o-ring" ben meer dan bereid dit te testen) en de olie etc.

Menigen??

Ha FF,
ik heb net een diff mod gedaan en dat gaat prima. Nu moet ik alleen nog een beetje experimenteren met de viscositeit van de olie, de eerste poging met de schokbrekerolie die ik nog had staan leverde weinig op omdat deze waarschijnlijk te dun is (60wt) voor een beetje sperwerking. Het goede nieuws is dat de dunne olie in de diff blijft. Nu ga ik dikke diff olie proberen (3000CsT).

De mod staat ergens in een magazine online, het werkt met twee kleine o-ringen, wat vijlwerk, een beetje frezen en wat siliconenkit.:sleepy:
 
Laatst bewerkt:
Tof heb je maten voor die o-rings en/of waar je ze hebt gekocht? heb in middels 50k weight oil en een hele nieuwe diff besteld (kan geen kwaat om te experimenteren met een backup ready "just in case"), voor de sealing zat ik zelf aan CA glue of 2 componenten epoxy (gewoon wat ik nog heb liggen) te denken maar als die siliconenkit "removable" is dan is dat een beter idee, is daar in het type nog boeiend? En ik heb eigenlijk eigenlijk geen zin om zo'n hele spuit te gaan kopen voor die halve milliliter die we hier voor nodig hebben... Iemand daar een idee over?
 
een heeeeele spuit? Dat spul kost geen drol joh.;)
Je moet het wel eerst heel erg goed ontvetten en laten drogen anders blijft het niet zitten he...
 
die siliconekit werkt prima. Een paar euri of zo en gemakkelijk te verwijderen. Gamma, dat zeg ik..:mrgreen:
Die o-ringen passen precies om de asjes, zie de fotos. Ik had die maat nog liggen. (Ze zijn van de ball diffs van Kyosho mini-z rc auto's....)
Ik zou zo niet weten waar je o-ringen van dat formaat los kunt krijgen, een goede RC hobbyzaak?
Let ook op de randjes van diff en dekseltje die weg zijn gevijld en waar met een freesje was ruimte is gemaakt om de o-ringen te verzinken. De o-ring moet even hoog als het originele weggevijlde randje komen te liggen anders past de gear case niet meer goed op elkaar.


4248348941_f41eb9742c_b.jpg


4248349229_da805949a4_b.jpg
 
dat is vloeibare pakkingvervanger, ik hou er niet zo van als er zand naar binnen komt, zo mooi passen die transmissiehelften niet op elkaar. Een beetje siliconenkit zou ook kunnen. Heb je meteen een doel voor de restjes van de spuit die je toch al had liggen. :)
 
Good Going SCRT pilot... als je nog een keer informeert zou je misschien eens naar een black RPM-SPEC chassis moeten vragen:p dat zou epic succes zijn:)
 
Weet iemand misschien waar je een setje RVS schroefjes voor de slash kunt krijgen?
En waar je lagers kunt krijgen die wel tegen water kunnen?
Is dit iets?
Traxxas Slash Rubber Sealed Blue Bearing Set - eBay (item 300383194928 end time Jan-07-10 21:20:00 PST)

Alvast bedankt,
Ferd

Ja! die zijn goed. Ik ken deze niet trouwens.

Ik heb RVS lagers van Yeah Racing:

metal sealed bearings (deze hebben minder weerstand dan rubber sealed.

De rubber sealed versie heb ik ook (voor de lagers die open en bloot liggen zoals bij de voorwielen)
Het setje dat ik heb is uitverkocht maar je kan ook voor de Jato nemen want dat is de zelfde maat (5x11x4) en het zelfde aantal (15x en nog 4 kleine voor de de stuurinrichting)
Jato set

en RVS lagers met Ceramische balletjes van deze lui:
Irvineman op ebay
werden netjes binnen een week voor een paar dollar thuisgestuurd. Je kan ze mailen en vragen of ze een lage waarde op de douanverklaring willen zetten. Die van mij kwam er gewoon door.

RVS schroefset heb ik van RCscrewz en nog een andere setje van ebay

Ik heb nog een (nieuw) doosje van een andere merk over dat je voor een tientje van me mag hebben. Zitten niet alle maten in maar wel de meest vookomende. PM me maar.
 
Laatst bewerkt:
goed plan van die gear case en RPM. Daar is zeker verbetering mogelijk. De alu versies zien er ook wel gelikt uit. Ze lijken alleen een beetje erg zwaar.

Ik gebruik naast de pakkingvervanger trouwens ook .... dé tape, zo'n Traxxas gleuf kit je niet zomaar dicht :rolleyes:
 
Alu voegt in dit geval niets toe, behalve mooi zijn...

SCRT Pilot..Mooie actie. Wie weet komt deze felbegeerde upgrade dan toch op de markt.
 
(ik ben ook niet zo'n fan van alu, behalve de looks heeft het weinig zin op een slash.)

32p tandwielen met offset lijkt me ook wel wat. Tot nog toe inderdaad maar afgezien omdat de gearcover vooralsnog niet past. Zonder gear cover rijden wordt door sommigen aanbevolen, maar het lijkt me onder de natte Nederlandse omstandigheden toch niet zo'n goed idee. De 48p houden het trouwens redelijk onder de RPM gear cover tot nu toe. SCRT Pilot, heb jij ervaring met 32p en open gear box in natte/zanderige condities? Ik lees ook wel dat het veel lawaai maakt.

BTW Ik heb net mijn Baja body binnen :mrgreen:
 
Back
Top