Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Recon

De Velineon motor trekt 65A constant en 100A is zijn piek.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je ervoor uit wilt geven.
En zelf even Googlen kan je een aardig stukje op weg helpen.

@Tim476:

Is het voor de Rustler??? Lijkt me niet echt slim om daar een aanhanger achter te hangen met al dat geweld:P Of je moet er een 18T motor in hebben maar dat denk ik niet...
 
Laatst bewerkt:
@ Tim476, ik zou een soort van skidplate maken en dan de schroeven die onder het chassis zitten gebruiken om de aanhanger vast te maken. Eventueel kun je ook nog wat maken met behulp van de motor protector die er achter op zit.
 
@ Tim476, ik zou een soort van skidplate maken en dan de schroeven die onder het chassis zitten gebruiken om de aanhanger vast te maken. Eventueel kun je ook nog wat maken met behulp van de motor protector die er achter op zit.


ik heb van een andere auto de trekhaak deraf gehaald en die zet ik er dan op.
dankjewel voor alle tips.
mvg Tim476
 
Even een paar foto's van mijn rustler na de sneeuwrit:

1dygch.jpg


2z7n9cg.jpg


qrazj8.jpg


8vukjn.jpg


Helaas geen actiefoto's of filmpjes.
 
Ja hoor, nog wel;)

De servo is ook niet waterdicht, maar die doet het ook nog.
En als het stuk gaat koop ik wel gewoon een waterdichte servo/ontvanger.
 
de nieuwe ontvangers zijn ook niet waterdicht hoor daar zit alleen een doosje omheen (heb je er een nieuwe esc/motor ingezet)
 
Vanochtend met de rustler in de sneeuw gereden. Dat was leuk, maarrrrr de rustler vloog een beetje in de lucht en lande op een paaltje. Nu is het stuk van het chassis afgebroken (onderdeel 3722A). Hierdoor heb ik het doosje van de ontvanger een stukje naar voren moeten verplaatsen. Lijmen van het afgebroken stuk gaat niet helemaal mooi lukken.

Ik heb inmiddels wat RPM onderdelen, maar RPM heeft geen chassis ding ding. Wat denken jullie. Zal ik voor het origineel gaan of zijn er nog goede alternatieven.

tnx
 
Vandaag de eerste keer in de sneeuw gaan rijden. Ik heb doorzichtige folie gebruikt, wat je vaak gebruikt voor etenswaren in te pakken. Een paar pics + verhaaltje hieronder...


Set-up was een Quark Airmaster 80B, Velineon 3500kv brushless motor op een Turnigy 5000mAh 3S 20C LiPo. Hiermee haal ik makkelijk rijtijden van over de 45 minuten mee.
Zoals al gezegd heb ik de auto 'verpakt' met zo'n doorzichtige folie, erg makkelijk te doen en kost niks.

Paar plaatjes van de auto en de folie:
IMG_1727.jpg


IMG_1728.jpg


IMG_1729.jpg



AA'tjes opgeladen en in de 3PK gedaan, helemaal klaar om door de sneeuw te scheuren dus :mrgreen:
IMG_1730.jpg



We zijn naar een verlichte parkeerplaats gereden, en daar waren nog een aantal plekjes met 5-10cm verse sneeuw. De eerste keer dat ik 1/5 gas gaf stond hij meteen verkeerd om, totaal geen grip dus. Topsnelheid was ongeveer 20-30 km/h, meer was gewoon echt niet haalbaar, ik wist zeker dus dat ik geen speedruns ging doen :mrgreen:
IMG_1731.jpg



Meer dan 1/5 gas geven ging totaal niet, dan stond hij binnen no-time anders om. Toch had ik even zin om het te zien. Toen ik stil stond helemaal naar links gestuurd en even vol gas gegeven. Gevolg was dat de auto een rondje draaide, het diff zijn werk deed en een band heel erg ging balloonen, en hij toen omviel. Nog een ander minder leuk gevolg was dat een band gescheurd was en de foam er toen uit stak. Op de foto is de witte foam een beetje te zien.
IMG_1732.jpg



Toch had ik geen zin om daardoor te stoppen met rijden, dus ben nog gewoon doodleuk door gereden, wat overigens geen problemen opleverde. (Behalve dat de band een beetje on-gebalanceerd liep, vooral te merken bij hogere snelheden)
IMG_1734.jpg


IMG_1733.jpg



Daarna zijn we nog even een winkel ingelopen om ons een beetje op te warmen, het was namelijk ontzettend koud. Toen we daar klaar waren met 'inkopen' nog even verder gereden. Het bovenste stukje plastic op de ESC heb ik de laatste keer waarschijnlijk niet goed er op gedaan, hij was namelijk los gekomen tussen het rijden, maar het was van binnen kurk droog dus met de elektronica is helemaal niks gebeurd. (Op de foto is de printplaat van de ESC ook nog een beetje te zien) Zo zag hij er na uit:
IMG_1735.jpg


IMG_1736.jpg




Daarna hebben we op diezelfde parkeerplaats nog even met de 1:1 gedrift, wat erg leuk is om te doen! Tevens met diezelfde auto ook nog van 0-130km/h in minder dan 3 seconde gehaald, en dat op een stuk van minder dan 30 meter lang :mrgreen: (Tevens een klein raadseltje in dit verhaal dus :p)

Heerlijke dag gehad dus! Behalve dat de band kapot is gesprongen dan... Weet iemand nog hoe dit misschien op te lossen is? (De band is aan 2 kanten gewoon een klein stukje ingescheurd, dus misschien valt dit nog te redden?)

 
ik heb het op precies dezelfde manier gedaan maar dan op een grasvelt, je kan figuurtjes in de sneeuw rijden:mrgreen:
het raadsel is het antwoord makkelijk op namelijk voorwielaandrijving, hard gasgeven, snelheidsmeter in het voorwiel, doorslippen.
 
@Byte, je mag wel oppassen met die folie bij je lipo voor de warmte smelt nl heel snel!( ja ik weet dat het koud is nu buiten, maar weet ook hoe warm accu's kunnen worden:eek: )

Grtz, Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top