Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,
weet iemand op welke lipo de rustler het snelste is en die erin past ?,

de maat van het accubakje is 140+48+ cm
ik lees dat die esc een max van 320 amp aankan,

ik heb nu een 7.4v 5000 mah 30 c ,
is dat dan 5000x30=150 amp ?

en wat is het verschil tussen een 7.4 v en een 11.1 v ,want de berekening van
mah x c blijft hetzelvde

en zit er verschil in een 2s of 3s in snelheid of trekkracht?

3S = 11,1v
2S = 7,4v

Voltage bepaald de acceleratie (al is die vaak beperkt tot wheelies) en topsnelheid.
mAh heeft invloed op de rijduur
C waarde heet i.c.m. de capaciteit (mAh) invloed op de maximale stroom die de accu kan leveren.

Voor een standaard rustler is die LiPo van jou meer dan genoeg, 100A is al genoeg.

Hallo allemaal

Ik was even aan het lezen over het rijden in de sneeuw. ik heb sinds 3 weken een rustler vxl en heb veel in de sneeuw gereden. ik heb dan ook echt niets ingepakt ik heb hem na het rijden(toen zat hij van binnen onder de sneeuw) mijn lipo eruit gehaald en daarna de hele auto onder een lauwe kraan afgespoeld daarna goed voor de kachel laten drogen een uurtje ongeveer. dit is afhankelijk van hoe je hem ervoor ze ik droog hem eerst altijd even met een handoek. na het drogen spuit ik de draaiede onderdelen in met WD 40 daarna blaas ik dit weg met lucht. de rustler vxl is namelijk echt 100% waterproof.

Rustler VXL/Graupner 11.1v lipo 5400MAH en veel ALU PARTS in RED

Waarschijnlijk behoor je tot de club rijders die geluk hebben gehad. Persoonlijk ook nooit problemen gehad met de "waterdichtheid" van de esc en motor. Helaas zijn er veel rijders die wel problemen hebben gekregen na het rijdn in modder/sneeuw/afspoelen onder de kraan....

Traxxas claimt in de manual overigens dat 100% waterproof niet gegarandeerd is. Dus niet huilen als het strakjes wel een keer fout gaat;);)

wat voor onderhoud is er nodig ?
moet er ooit iets gesmeerd worden of eraf gedraaid worden voor te smeren?
of ingespoten worden met wd 40,of trekt dat stof aan en word t er niet beter van.

onderhoud? quasi geen, electro...

alles wat netjes moet gesmeerd worden (tandwielen in tranny) is al netjes voorgesmeerd.

ik had nl dat kapje de gear cover eraf geschroeft en die 2 tandwielen zien er maar droog uit ,ik d8 mischien dat dat gesmeerd moest worden

die tandwielen moeten droog blijven.
als je daar vet aan smeert blijft er zand aan plakken, waardoor het sneller slijt. bovendien heb je ook een (grote) kans dat het op de slipperclutch komt, en deze daardoor gaat slippen bij normaal rijden.

Ik heb ook weer aan mijn Rustler gewerkt... Ik ver****** de een na de andere body, en dit bij al mijn auto's. Dat heeft zo zijn redenen, maar ik vind het alles behalve leuk om 30 euro voor een body te betalen, 10 euro aan verf, 1 uur aan moeite, en een half jaar later dit opnieuw te moeten doen. Mijn geweldige(!!!) oplossing:

img1756.jpg

img1757iw.jpg

img1758h.jpg

img1759y.jpg

Ducktape voor extra bescherming, en de body is incl. een wheeliebar :mrgreen:
En die Castle stickertjes had ik hier nog liggen, er zit helemaal niks van Castle creations in...

Ben benieuwd hoe lang het houd...

hoi,
welk merk 3s lipo van +- 5000 mah past er in een vlx ?
ik ben aan t zoeken maar de maten zijn allemaal te groot voor het bakje.

Kijk nog maar eens goed want een vriend van me rijd met een 3S 5A Turnigy in zijn Rustler. Anders even dit topic doorzoeken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back