Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Gewoon (zoal er al meer doen) dit soort opmerkingen negeren van bepaalde personen. ;). In veel topics dezelfde personen met dezelfde soort opmerkingen. Je er vooral niet druk om maken komt allemaal een keer goed.:eek:ntopic:
    edit: voor de goede orde ik denk dat ik maximaal 3 keer normaal laad en dan een balance lading. Is het echter zo dat je merkt dat er te veel verschil in zit een paar keer achter elkaar balanced laden, is nog nooit een lipo kapot gegaan,ontploft,ontvlamt of iets dergelijks. Dit alles conform de uitleg van dit heldere forum in het lipo topic :)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Toevallig een link naar een desbetreffende post?

    Ik vraag me af waarom mensen het risico uberhaupt willen lopen. Een cel kan door wat voor een reden dan ook plots "slecht" worden. Ma ja, het zijn natuurlijk jullie LiPo's / laders / huizen / levens (beetje dramatisch maar zo is het wel) dus doe wat je niet kunt laten. Ik neem me graag die 5 seconden extra om er zeker(der) van te zijn dat de LiPo's nog in orde zijn.
     
  3. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    +1
    wat is er nou moeilijk aan om een stekkertje extra in je lader te doen? en de levensduur en veiligheid van je lipo's te verhogen......

    je zet toch ook niet maar 3 wielen vast als je gaat rijden?
    het hoort er nou eenmaal bij als je op lipo's wilt rijden.
     
  4. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
     
  5. aschie1

    aschie1 Guest

    Ja ik heb alles binnen.
    Kabel lader en accu.
    Moet die balancer stekkertje van de accu gwn rechtsboven aan de zijkand van de Imax b6 ?
     
  6. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Nope... helaas kan mijn lader geen 20S balanceren anders zou ik graag de moeite nemen om die stekkertjes er in te duwen. Maar helaas...
     
  7. Observer

    Observer Guest

    @Byte,

    20S, voor zaken die over schaalmodellen van de Koersk gaan zit je in het verkeerde draadje hoor :).
     
  8. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Yep! In het vakje waar hij precies in past, niet te groot, niet te klein.
    Aii, 4,2V x 20 = 84V. Ik neem aan dat het meerdere lipo's zijn. Maar ik zal dan maar nog een lader halen, balanceren is toch wel noodzakelijk als je je lipo voor een langere tijd wilt houden.
     
  9. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Tja, ik reageerde op een post over het altijd balanceren van LiPo's, daarover werd toen verder doorgevraagt waardoor ik dat antwoord gaf. Dat men niet op 20S zal gaan rijden in een Rustler is me ook wel duidelijk ja ;)

    @Indigo: Klopt, zijn meerdere LiPo's. Ik kan tot 2 balancer stekkertjes in mn lader duwen. Als ik vragen mag... als ik om de 5 laadbeurten balanceer, hoeveel cycles zal mijn LiPo dan minder hebben?
     
  10. aschie1

    aschie1 Guest


    Oke heb jij ook een Imax B6 lader?
    Kan je dan aub een pb sturen met hoe je hem op lipo 2s 4000 7,4 zet.
    Ik heb op het forum gezocht op google kan niks vinden en heb met men pa van alles geprobeert op de lader zelf., En ik en me pa kome niet ver met de handleiding in het engels.:confused:
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik begreep dat er wat problemen zijn met dit topic, vanwege de posts ???

    Hier kan, en mag je verder:
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina