Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Het Traxxas Rustler VXL & XL-5 topic
    Dit topic is bedoeld om al je vragen, opmerkingen en ervaringen te posten met betrekking tot de Traxxas Rustler VXL en XL-5. Foto's en filmpjes zijn natuurlijk ook van harte welkom!

    Traxxas sites:
    Officiele Traxxas Rustler VXL website ( 3708 )
    Officiele Traxxas Rustler XL-5 website ( 3705 )
    Officiele Traxxas Rustler VXL & XL-5 Forum (Hier is extreem veel nuttige informatie te vinden!!)

    Onderstaande is enkel geldig voor de Traxxas Rustler VXL, dus niet de XL-5 variant!!

    [​IMG]

    • Extreme Brushless Horsepower!
    • Top Speed: 70+mph!

    [​IMG]

    The Rustler® VXL combines Velineon® extreme brushless horsepower with the proven fun and durability that have made Rustler the number-1 selling electric stadium racer. The new Velineon Brushless Power System launches Rustler VXL to new heights with speed potential that reaches beyond 70mph! Hardcore, wheel-standing acceleration completely blows everything else away. Out of the box, Velineon is optimized to actually deliver the tire-melting horsepower, benchmark speed, and precision throttle response you expect from brushless. Best of all, it’s brushless done the Traxxas way: wicked fast and easy to use. There’s no tricky programming to figure out or a glossary of new vocabulary to learn. Just plug it in and it works.
    [​IMG]


    The Velineon Brushless Power system takes the guesswork out of enjoying the benefits of world-class brushless power. The system components work together as an optimized package, engineered from the start to deliver the ultimate in efficiency, speed, and run time. With the Rustler VXL, Your battery selection determines your speed and skill level. Velineon accepts the widest range of battery types, including 3-cell Lithium Polymer packs (3S LiPo packs). These packs pump out over 11 volts of power for intense, skill level 5 speeds beyond 70mph! Nothing else even comes close. Built-in low-voltage detection in the VXL-3s™ Electronic Speed Control conveniently helps you maintain your LiPo battery packs in top condition.

    [​IMG]
    * Requires Optional Pinion Gear (sold separately).



    The quest for ultimate speed began with the battery connector. As today’s batteries store more and more energy inside their cells, traditional battery connectors became a roadblock, unable to deliver all the energy the battery is capable of outputting. The new Traxxas High-Current Connector and Maxx® Cable 12-gauge wire opens the door for unrestricted current flow.
    [​IMG]



    The Velineon 3500 Brushless Motor is precision-matched for use in the 1/10th scale Rustler, delivering the perfect balance of brutal horsepower and efficiency. The sensorless design works with the sophisticated circuitry in the VXL-3s Electronic Speed Control for smooth starts and precise control, without the need for additional sensors and wiring. Since there are no brushes or commutator to cause friction and wear, Velineon brushless power is always fast, run after run.
    [​IMG]



    The Velineon VXL-3s forward/reverse electronic speed control simplifies brushless technology with easy operation that gives you all the control you need for maximum fun. Quickly choose from 3 drive profiles in exactly the same manner as other Traxxas electronic speed controls (such as the XL-5). Profiles include: Sport, Race, and Training Mode (patent pending). Training Mode™ limits full-throttle power to 50% allowing young or new drivers to safely develop their control skills before unleashing the full-throttle capability of the Velineon system. Rustler VXL’s performance can be tailored for drivers of any age and experience. High-frequency transistors and advanced circuit design deliver incredibly smooth and refined throttle control. With the VXL-3s you have the flexibility to use conventional brushed motors, brushless motors, and sensored brushless motors. The VXL-3s auto detects the motor type for you. High-current capacity (320 amps peak) and two-stage thermal protection frees you from motor limits.
    [​IMG]



    The Rustler VXL is equipped to handle serious horsepower with features such as the advanced Revo®-spec Torque-Control™ slipper clutch. The patent-pending design delivers smooth operation, precise adjustment, and consistent traction control, even when tortured with massive amounts of horsepower. New upgrades to the Rustler VXL include high-grade hex hardware, precision metal turnbuckle links with heavy-duty rod ends, and larger 5x11mm rubber-sealed ball bearings at the wheels. The transmission is beefed-up as well with tough new steel gears. With so much speed available, the Rustler VXL is equipped with an all-new digital high-torque steering servo for lightning-quick steering response and confidence-inspiring precision.
    [​IMG]


    NEW ON RUSTLER VXL

    Traxxas High-Current Connector
    Maxx® Cable 12-gauge wiring
    Digital high-torque steering servo
    Precision steel turnbuckles with heavy-duty rod ends
    Metric hex hardware
    Front suspension tie bar
    Steel transmission gears
    5x11 rubber sealed ball bearings at the wheels

    [​IMG]

    Traxxas backs the Rustler VXL and all of their products with top-notch support that is second to none. A staff of skilled representatives is on-hand to answer your questions via phone, website, or email. Unmatched parts support allows Rustler VXL to be serviced with parts and support from thousands of hobby dealers worldwide. Your investment is also protected by the Traxxas Lifetime Electronics Warranty. Traxxas goes the extra mile to ensure that your R/C experience is easy and fun (and fast!). Follow the details link above to go in depth on all the Rustler VXL performance benefits and also be sure to check out the videos page to see Rustler VXL in action for yourself.

    Verschillen tussen de Traxxas Rustler VXL en XL-5:
    • Motor : VXL Velineon 3500kv vs. Titan 12T
    • Esc : VXL 3S vs. XL-5
    • Montage : hex-schroeven (inbus) en pins met e-clips vs. sterschroeven (in bulkheads, arm ophanging, shock montage, shocktower montage, gearbox etc.)
    • Turnbuckle chamber links : staal vs plastic
    • De VXL krijgt 2.4Ghz zender/ontvanger, de XL-5 niet.
    • Velgen : Zwart chroom vs chroom
    • Bodies hebben ander kleur schema

    Al met al is de VXL versie wat sterker en een heel stuk sneller dan de XL-5 versie, al hangt hier natuurlijk een een hoger prijskaartje aan, zie hieronder.

    Prijzen Traxas Rustler VXL & XL-5
    Hieronder staan de prijzen van deze wagens bij verschillende webshops. Prijzen kunne fluctureren en zullen niet altijd up 2 date zijn, houd hier rekening mee!!

    ModelSport.Uk.Co
    Een Engelse shop. Ze hebben veel op voorraad tegen scherpe prijzen in vergelijking met hier in Nederland. Ze accepteren verschillende betaal methode en verzenden snel (houd rekening met +- 5 werkdagen).
    Traxxas Rustler VXL voor 270 euro
    Traxxas Rustler XL-5 voor 190 euro

    PK-Racing.nl
    Toch wel een van de bekendere Nederlandse webshops.
    Traxxas Rustler VXL voor 315 euro
    Traxxas Rustler XL-5 voor 190 euro

    TowerHobbies.com
    Een grote en bekende webshop in Amerika. Doorgaans zijn de prijzen daar vele malen lager, houd echter rekening met de verzendkosten en het risico dat je bij aankomst in Nederland er nog 19% btw + inklaringskosten voor moet betalen!!
    Traxxas Rustler VXL voor $300
    Traxxas Rustler XL-5 voor $170

    Hop-ups
    Er zijn verschillende fabrikanten die upgrades, of te wel verbeterde onderdelen dan wel in prestaties of aanzicht, maken voor deze twee wagens. Hieronder zijn enkele upgrades opgesomt van verschillende fabrikanten. Heb je er zelf nog meer, stuur me dan even een pb zodat ik die erbij zet.

    RPM
    Wordt vaak gebruikt omdat het redelijk goedkoop is en kwalitatief erg goed. Is vaak terug te vinden in wagens waarmee flink gesprongen / gebasht wordt. Enkele vaak voorkomende onderdelen zijn:

    FLM (FastLane Machine)
    Producent van aluminium upgrades. Kwalitatief erg goed spul, maar ook wat duurder. Hieronder staan de meest gebruikte upgrades.
    • Aluminum Tranny Case (FLM20000 / FLM20500)
    • SS Chassis (FLM22600)
    • SS Chassis Extended (FLM22800)
    • Upper Chassis (FLM22610)
    • Front Shock Tower (FLM25000)
    • Electric Rear Shock Tower (FLM22500)
    • Front A-Arms Extended (FLM24100)
    • Rear A-Arms (FLM26500)
    • Rear A-Arm Extended (FLM26700)
    • Adjustable Front Bulkhead (FLM24500)
    • Electric Caster Blocks (FLM27500)
    • Rear Bearing Carriers (FLM26900)

    Pro-Line
    Producent van kwalitatief goede en diverse velgen, banden en bodies voor de Rustler.

    STRC (ST Racing Concepts)
    Producent van verschillende aluminium upgrades. Deze zijn naar zeggen net zo goed of beter dan de Traxxas aluminium upgrades en kunnen zich meten met een merk als FLM. Ze bieden de meeste onderdelen in vier kleuren aan, te weten gun metal, zilver, rood en blauw.
    • Aluminum Front Bulkhead (ST2530GM / ST2530S / ST2530R / ST2530B)
    • Oversized Front Bumper (ST2735GM / ST2735S / ST2735R / ST2735B)
    • Aluninum Front A-arm (ST3631GM / ST3631S / ST3631R / ST3631B)
    • Aluninum Rear A-arm (ST3655GM / ST3655S / ST3655R / ST3655B)
    • Aluminum Caster Blocks (ST3632GM / ST3632S / ST3632R / ST3632B)
    • Oversized Aluminum Front Knuckle (ST3636GM / ST3636S / ST3636R / ST3636B)
    • Oversized Alum. Rear Hub Carrier (ST3652GM / ST3652S / ST3652R / ST3652B)
    • Aluminum Steering Bellcrank Set (ST3743XGM / ST3743XS / ST3743XR / ST3743XB)
    • 6mm HD Rear Shock Tower (ST3638GM / ST3638S / ST3638R / ST3638B)
    • 6mm HD Alum. Front Shock Tower (ST3639GM / ST3639S / ST3639R / ST3639B)

    RCM

    REM (Racers Edge Machine)
    • REM Bandit / Rustler Chassis / REM 1060 $65.00
    • REM Transmission Case / REM 1050 $70.00
    • REM Front Shock Tower / REM 1010 $18.00
    • REM Rear Shock Tower / REM 1020 $27.00

    Onroad banden keuze
    Road Hawg II 2.2" Street Truck Tires
    [​IMG]

    Road Rage 2.8" (30 Series) Street Truck Tires
    [​IMG]

    Road Rage II 2.2" Street Truck Tires
    [​IMG]

    Speed Hawg 2.2" Street Truck Tires
    [​IMG]
    Alle opmerkinge / tips en andere aanvullingen zijn welkom, stuur me even een PBtje en ik zorg ervoor dat het in de topic start komt!!
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2010
  2. -Diederik-

    -Diederik-

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    224
    Misschien kan je bij rcmart.com of stellamodels.net kijken. Beide in Hongkong, wat erg voordelig is, en volgens mij zijn er hier aardig wat mensen positief over. Ook shipping is niet heel erg duur (voor die lijst van jou denk ik ongeveer 20 tot 30 us dollar), maar je hebt het toch in ongeveer 7 dagen thuis. Daarnaast hebben ze beiden een erg groot assortiment (vooral rcmart). Succes!
     
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    RCmart heb ik al eens bekeken als ik me niet vergis. Maar die had niet alles. Kan kijken om de onderdelen die ze wel hebben daar te bestellen en de rest bij R/C Planet, even kijken hoe het er dan uitziet met de totale kosten / of het goedkoper is.

    Die andere winkel ken ik niet en zal ik morgen eens bekijken, bedankt voor de tip!
     
  4. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zojuist even RCMarkt.com en StelleModels.net bekeken maar beide hebben geen of niet voldoende RPM, STRC en Pro-Line producten dus die vallen helaas af.

    Ik ben zelf weer aan het twijfelen geslagen tussen de Gladiators en de Mashers omdat de Gladiators waarschijnlijk iets wat beter zijn maar de Mashers iets van 0.9 inch grotere buitenmaat hebben. Grotere buitenmaat - zelfde binnen maat = meer band om te bashen. Ze zijn ook wat breder wat ik persoonlijk wel stoer vind.

    Plus dan nog deze set : Basher Tires Dirt Head Mounted Chrome Traxxas Nitro Sport/Rustler/Stampede/Jato. Het zijn dus Pro-Line velgen en look a like Pro-Line Dirt Hawgs II. Imho goede set-up voor dat geld!
     
  5. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Hey Nard,

    Denk dat je jezelf eerst moet realiseren dat je een beginner bent. Alu is mooi, maar ik heb ervaren dat als je de auto niet beheerst, je absoluut niet moet beginnen aan (soms overbodige) upgrade's;)

    Mijn Slash had ik immers ook binnen 24 uur totaly plat gereden. Ben dan zelf best wel ervaren met het rijden, maar het enthousiasme wint het soms van het verstand. Gevolg: Vette schade! En gevolgschade's door het niet goed inspecteren van de auto hierna....

    Vind zelf dat een afgebroken shocktower en een kapotte bulkhead niet moeten leiden tot het drastisch gaan "Aluminiumseren" van je Rustler. Raadzaam is het verbeteren van je skils. In plaats van een berg Alu aan te schaffen, zou je ook kunnen besluiten om zaken die schadegevoelig zijn op "voorraad te hebben". Kosten niet veel, en hiermee kan je uitsluiten wat de kwetsbare punten van je auto zijn.

    Ik stel mezelf de regel: 2 x schade aan hetzelfde onderdeel is alu:confused:

    Ben zelf aan het werk met het verbeteren van mijn vaardigheden qua rijstijl. Circuitje bouwen, en bedachtzaam (dus minder impulsief) rijden. Ik moet zeggen dat dit werkt! Leer de grenzen van de auto kennen, en zoek deze ook op.

    Skils is dus het "toverwoord" en niet alu......(Sorry Joram;))

    Groeten,

    Rinaldo

    Edit: Banden verslijten hoort erbij. Lijkt me wel een kwestie van kijken op wat voor ondergrond je rijd. Een upgrade t.a.v. en cooler fan lijkt me nooit overbodig. Misschien eens voelen of het zaakje warm is? Kan trouwens ook te maken hebben met je vertanding (pinion/spur) Of is deze stock?

    En ja, je weet het. Ook ik kan lange posten neermeppen;-)
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ben het met RCW eens. De Rustler kun je goedkoop op 2 punten verbeteren, en dat is RPM Draagarmen en shocktowers. dan zou ik een rear shock tower en een dragarm voor op reserve houden, en zit je mooi veilig wat betreft onderdelen.

    als je een redelijke crash hebt met een Alu auto, vergeet niet, de grotere massa zal ook een grotere kracht bij de crash ter gevolg hebben. dus je hebt dan nog steeds een rëeele kans dat je de alu delen alsnog zou kunnen verbuigen.

    Beadlocks zou ik bij deze afmeting wielen niet gebruiken. (bij 40 series wielen heeft het wel z'n voordelen, omdat 2 velgen al 20 euro ksoten. (heb het over proline cheyenne bijvoorbeeld))
    Standaard velgen betaal je zo'n 6 euro per 2 voor (dan kijk ik naar velgen achter voor m'n MF2). gezien de voorwielen amper slijten, is het niet echt de moeite waard.
    Ik heb zelf al een redelijke hoeveelheid banden gehad/gereden, ik vind zelf de Dirt hawg's en de Claw Dawg's erg fijne banden.
    de Geolanders slijten ook redelijk op straat, de blokken van het profiel krijgen erg ronde randen, en heb je niet zoveel grip meer off-road.
    Binnenkort krijg ik (als het goed is) nog een setje Dirt Paw's binnen, deze ben ik ok benieuwt naar hoe deze het zullen doen.

    hoop dat je een beetje wat aan deze info hebt. :)

    Gr.
    Tim
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Rinaldo, wellicht geen slecht idee. Ik zal de benodigde onderdelen eens opzoeken en bekijken wat die stock kosten en dit afwegen tegen eventuele RPM parts aangezien die ook redelijk goedkoop zijn. Ik baal de afgelopen twee weken gewoon als een stekker omdat ik de auto 2 x kapot heb gereden en vervolgens constant een week moet wachten op nieuwe onderdelen. Agja als ik met 50kmph tegen een mast aan race hebt ALU er natuurlijk ook niet aan.

    Tijdens mijn rij momenten heb ik gevoeld aan de batterij, de Esc en de motor en deze werden helemaal niet warm, dus dat is (nog) niet nodig lijkt me. Kan ik het geld beter besteden aan nieuwe (stock) onderdelen.

    @ Klamath, denk dat ik die onderdelen dan bestel + een RPM voorbumper. Dit lijkt me ook een nuttige upgrade omdat die nogal wat inpakt kan weghalen van mijn draagarmen, casters etc.

    Ik heb inmiddels een FLM bulkhead geinstaleerd (kon ik 'goedkoop' krijgen) en dat spul weegt helemaal niets, iig minder dan de stock onderdelen. Van de bead-lockz ben ik inmiddels afgestapt en ga waarschijnlijk voor wat RPM Talonz, Revolvers of Clawz. Lekker simpel en goedkoop. Wil het liefst een soort van Pro-Line Velocity velgen maar kan die nergens vinden, enkel voor Team Associated wagens :(.

    Ik zal asap updaten met een korte 'kosten analyse' (lolz). Alvast super bedankt voor jullie reacties.

    EDIT : Even snel alles in winkel mandje gegooit:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    dat lijken mij inderdaad allemaal nuttige upgrades te zijn. :)
     
  9. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    De wielen/banden zijn wel gaaf zeg. Lijken me de juiste onderdelen om op voorraad te hebben. Mooie toevoeging is inderdaad de bumper. Als er dan nog een aanvulling gedaan moet worden, zou ik zeggen. Bestel een setje suspension pins mee. Die van mij waren na een paar weken krom. En dat komt de levensduur van de draagarmen ten goede lijkt me. Al zal de boel door de alu bulkhead minder snel buigen..

    Heb zelf een setje van Traxxas (#3640 is ook voor de Rustler. Is geloof ik 11 euro) welke enkel werkt met schroef verbindingen.)

    Ben je gelijk van de vreeeselijkkee E Clips af;)

    Groeten,

    Rinaldo

    Edit: Wat extra hardware kan ook geen kwaad denk ik. De inbus boutje hebben nogal eens de neiging te breken. Ga zelf alles gaandeweg vervangen door rvs Boutjes.

    btw. Mijn complete onderdelen pakket kwam uit op 70 euri, en dat waren gewoon Traxxas onderdelen bij PK vandaan. Heb zaken als de bulkhead,casters, axle carriers, suspension arms 2 x op voorraad.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Die 3640 zal ik even nazoeken, gister weer die e-clips eraf moeten halen .. bah wat een gepruts is dat ...
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Overweging gemaakt tussen
    • Standaard plastic Traxxas stock onderdelen
    • RPM onderdelen
    • 'Beste' onderdelen
    [​IMG]

    Ik zou sowieso al voor RPM A-Arms front + rear + rpm bumper + STRC casters (constant King Pins verbuigen is namelijk ook niet gratis) gaan. Hierdoor zit ik al op $40. Het verschil tussen de Combo en de Traxxas stock is dan 47 - 14 = 33 dollar. Verschil tussen Combo en RPM zou 47 - 31 = 16 dollar zijn. Daarnaast zit ik dan weer met die rot shocktowers (die ik nu dus beide gebroken hem en inmiddels al een klein trauma aan heb overgehouden) die ik graag steviger zou willen hebben.
    Al met al is het zeker duurder, maar het is ook mooier en beter. Dan ook nog eens rekeninghoudend met het feit dat koud weer plastic/nylon erg breekbaar maakt heeft mij besloten om toch voor de alu steering blocks en rear axle carriers te gaan. De RPM steering knuckles gaven vaak wat problemen met monteren i.v.m. lageres en klemmen waardoor het wiel niet goed kon draaien.

    Hoe het totale lijstje er dan +- uit ziet:
    [​IMG]

    Vragen waar ik dan nog met zit:
    • Kan ik nog velocity velgen krijgen? Er staan er verschillende maar ze zijn volgens mij alleen voor Team Associated trucks.
    • Passen de Mashers op de Clawz?
    • Passen de Clawz op de assen icm caster / steering blocks etc?
    • Kan ik die CA gebruiken ivm foam?

    Dus worst-case scenario:
    $ 237 * 0.8 (wisselkoers) = 188 euro
    188 euro + 19% BTW + 4 % douane kosten + 17 euro TNT = 250 euro :rolleyes:

    Ooit kom ik er misschien wellicht nog wel toevallig ofzo :n00b: / :hammer: / :thumbsup:
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Alu fusees is op zich nooit een verkeerde keuze lijkt me.

    volgens mij moeten die mashers gewoon op die Clawzm passen, en er staat op dat die Clawz 'wide' zijn, dus ik denk dat de velg verder naar buiten staat als de standaard velg. (zou je dus ook geen problemen mee moeten hebben om deze er op te zetten.

    als ik vragen mag, waar woon je ergens? wil deze auto best wel eens zien rijden als je hem zover hebt. :) (kan ik wel met m'n MF2 rijden ^.^ )
     
  13. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Tja, als ik het, qua kosten, zo eens even bekijk, kan je er misschien beter een Rustler bijkopen. En de "oude" als donor auto gebruiken.

    Het zijn allemaal mooie onderdelen, en het lijken me goede keuze's. Maar vind het een grote investering voor een auto die paaltjes aantrekt;)

    Trouwens, als je nog ff wil kwijlen op alu.......
    Traxxas Slash Hop-Ups - V Racing
    Kijken..kijken niet kopen:confused:

    Edit: Claws zullen best wel passen. Sterker nog, als de auto breder word lijkt hij me ook stabieler. Misschien de stuuruislag een bekijken m.b.t. de bumper.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik zou zelf neit voor teveel Alu gaan, veel te zwaar. ben erg blij dat die MF2 van graphite is, mooi stijf en sterk, maar ook licht. :) (alleen jammer dat het bij een harde crash breekt, mja, je kunt niet alles hebben. )
    Alu ziet er wel erg mooi uit, dat valt dan weer neit te ontkennen. :D
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Klamath, Volgens mij is dat inderdaad het enige verschil, in het Engels heeft dat 'offset' dat zorgt er inderdaad voor dat de wielbasis breder wordt waardoor de wagen stabieler wordt.

    Ik woon in Swolgen (kent iedereen denk ik wel .... NOT). Het is dicht in de buurt van Venlo / Venray Noord-Limburg dus. Zo snel mijn auto rijd zal ik weer eens een filmpje maken. Heb er namelijk wel een gemaakt van mijn XL-5 [URL="[/URL] en op een [URL="[/URL]. Maar die XL-5 is niet te vergelijken met deze VXL ;)

    @ RCW, ja het wordt echt duur. Er zijn maar 5 onderdelen boven de $10 maar in totaal tikt het toch flink door. Maar zaken zoals de bandenlijm en temp gun kan ik gewoon altijd blijven gebruiken. Same 4 the rims en tires. De meeste andere upgrades zijn wel echt aan deze Rustler verbonden. $237 - $54 = $183 * 0.8 (wisselkoers) = 147 euro! Dus de kans bestaat dus dat ik dadelijk nog even 100euro extra kwijt ben, deels aan shipping natuurlijk ($54 * 0.8 = 44 euro) maar de rest aan BTW etc. :s best belachelijk!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Natuurlijk zijn zaken als een temp gun "duurzame uitgaven"

    Wat ik "tussen de regels door" bedoelde was dat ondanks een behoorlijke investering in je auto, het risico nog steeds levensgroot is dat je forse schade rijd. Het is natuurlijk jouw keuze, maar persoonlijk zou ik de kapotte onderdelen vervangen, en gaan trainen. Uitbreiden die skils, grenzen opzoeken. Zoals het meestal gaat zul je dan ongetwijfeld nog een paar keer schade rijden. Je zit dan natuurlijk ook met kosten, maar niet zo hoog als het plaatje wat je nu schetst. Zou zonde zijn, toch?

    Groeten,

    Rinaldo
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Het scheelt me in totaal $33 = 33 euro. Daarvoor had ik anders onderdelen kunnen vervangen. Wellicht dat ik pas onderdelen ga vervangen wanneer ik het kapot heb. Dus niet meteen alles eropgooien. Maar je hebt zeker een goed punt :)
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik wil nu geen muggezifter uithangen, maar volgens mij is wielbasis de afstand tussen voor en achterwielen. de breedte heet volgens mij spoorbreedte. :p (jaja, we snappen echt wel wat er bedoeld word! ^^ )


    jammer dat je ook weer zo'n eind weg woont. (kom zelf bij almelo/enschede uit de buurt. :( )
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Sorry ik bedoelde inderdaad spoortbreedte :rolleyes:

    Almelo / Enschede is inderdaad een eindje rijden. Nja als je ooit langs wilt komen ben je van harte uitgenodigd bij deze ;)
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zojuist weer wat zitten berekenen. Dit naar aanleiding van de hoge extra kosten wanneer ik bij RCPlanet zou bestellen. Dus onderzocht of het niet goedkoper is om bij zowel RCPlanet als bij Modelsport.UK.CO te bestellen, resultaat:

    [​IMG]
    ps. goedkoop = pakketje wordt niet onderschept bij de douane
    duur = pakketje wordt wel onderschept bij de douane en extra kosten worden gemaakt

    Het bespaart me dus of 14 of 24 euro, mooi meegenomen dacht ik :)

    Lijstje RCPlanet
    [​IMG]

    Lijstje Modelsport.UK.CO
    [​IMG]

    Vandaag tevens mijn front shocktower ontvangen (werd tijd). Al even door de regen gereden, hopelijk kan ik morgen een filmpje maken.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina