[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Alwin,

Nou dat ziet er mooi strak hoor !!

De mastdelen zijn mooi recht gebleven na het puntlassen.

Trouwens ook een mooi stukje zetwerk van de Metaalwinkel hoor !!
 
hmmm helaas brak mijn 2.5 boor net na al een hoop gekraak te hebben gegeven. ag na een goede 1000 gaten in allerlei materiaal was het te verwachten.

morgen weer verder. ben tevens op zoek naar m3 schroeven met een zo laag mogelijke kop. geen verzonken schroeven.

wie weet nog eventuele opties op dit moment heb ik de m3 bolkop inbus in gedachten
 
hallo
hoop dat je heel bent thuis gekomen,
de el-stedentocht of die door gaat is een twijfel geval,
ze kunnen er beter de elf-snelwegentocht van maken
belachelijk dat er ijs op de snelwegen ligt,
maar die mastdelen zien er wel heel strak uit,
mvg markioo
 
Hai,

echt lage boutkoppen maak ik zelf van een cilinderkop met binnenseskant.
Je kan de achterkant korter maken, en ook de bovenzijde afdraaien net zolang tot je nog een inbussleutel erin kan zetten. Maar met name de achterzijde zit veel vlees op wat weg kan.


Stef
 
hoe wil je een m3 x 6 inspannen op de draaibank? ik kan al meer klein spul inklemmen doordat ik een kleine bank heb. maar m3x6 zie ik toch niet echt gebeuren... hooguit de bovenkant nog wat afdraaien. maar met 1,65 kom ik wel weg denk ik. en anders gaat er een stuk van de bovenkant af.
 
hallo
als je een staaf neemt en daar op de kopse kant/uiteinde een gat in maakt met m2 of m3 draad erin,
dan draai je daar het boutje in en je hebt een adapter voor in de draaibank,
zo kun je dan wel de kop van je boutje bewerken,
of zie ik het verkeerd,heb ook geen ervaring met machines hoor,
ben dan ook maar een vrachtwagenchauffeurtje,
mvg markioo
 
Alwin,

ik zag dat de mastdelen in elkaar zittem. Ik ben wel erg benieuwd hoe de maatvoering is geworden. Heb je al gemicrometerd of met een rechte lat gekeken of alles recht is gebleven?? Ben daar wel erg benieuwd naar.


Stef
 
Hallo

Waarom zou dat krom trekken er zijn toch enkele plooien in gebracht.
Dan krijg je toch een versterking en als je alles niet te warm maakt
trekt het niet krom.

groeten Johan:p:p
 
hmmm helaas brak mijn 2.5 boor net na al een hoop gekraak te hebben gegeven. ag na een goede 1000 gaten in allerlei materiaal was het te verwachten.

morgen weer verder. ben tevens op zoek naar m3 schroeven met een zo laag mogelijke kop. geen verzonken schroeven.

wie weet nog eventuele opties op dit moment heb ik de m3 bolkop inbus in gedachten


Hallo Alwin,

Dieter Knupfer in DE heeft boutjes met een lage 6 kante kop in div. lengtes, maar ook in div. maten mm draad.

Dieter heeft een snelle levering, bovendien hoef je pas achteraf te betalen.
kijk maar eens op z'n site
http://www.knupfershop.de/shop/query.php?cp_sid=482062cdea00


Maar je kan ook gewoon bestaande boutjes afdraaien, dat doe ik namelijk zelf ook, dit is goed te doen op de draaibank hoor, tenminste als jou drieklauw helemaal dicht gaat !!

Anders, wat Marco zegt even een gaatje in een stukje rond boren, draad in tappen en daarna het boutje vast draaien in het stukje rond en dan afdraaien !
 
Laatst bewerkt:
hmm dat stomme rvs werkt niet mee... morgen even achter een cobalt boor aan. is toch echt wel pure noodzaak.

Moet nu veelste veel kracht zetten om erdoorheen te komen met als gevolg deuk in de mast. *kan ik weer uitduiken*.

waar het bij het afdraaien van de achterkant van de bout meer om ging is het feit dat ik me afvraag hoe je de achterkant wilt afdraaien. ik krijg er geen beitel meer tussen. toch minstens 4mm opspan lengte wel nodig in dit geval. dan hou ik 2mm over voor mijn beitel. alleen een afsteek beitel zou nog kunnen. Deze heb ik wel liggen maar kan ik zelf nog niet slijpen en dus niet gebruiken.

de kop afdraaien zal het probleem niet zijn.
 
Hoi Alwin,

knap staaltje werk hoor!

Hoe ga je de delen in elkaar laten schuiven?:?:
Met naaldlagers, teflonstrips, of heb je iets anders in gedachte.;)

Benieuwd hoe dit gaat werken, is alles bij elkaar toch wel een aardig gewicht dacht ik zo.

groeten.
 
waar het bij het afdraaien van de achterkant van de bout meer om ging is het feit dat ik me afvraag hoe je de achterkant wilt afdraaien. ik krijg er geen beitel meer tussen. toch minstens 4mm opspan lengte wel nodig in dit geval. dan hou ik 2mm over voor mijn beitel. alleen een afsteek beitel zou nog kunnen. Deze heb ik wel liggen maar kan ik zelf nog niet slijpen en dus niet gebruiken.


Hallo Alwin,


Hmmmm, waarom wil jij de achterkant van de kop van het boutje afdraaien ???, wat is hiervan de reden ??
 
het was een reactie op stef
Hai,

echt lage boutkoppen maak ik zelf van een cilinderkop met binnenseskant.
Je kan de achterkant korter maken, en ook de bovenzijde afdraaien net zolang tot je nog een inbussleutel erin kan zetten. Maar met name de achterzijde zit veel vlees op wat weg kan.


Stef
 
Het kan wel, maar het is een beetje prutsen. Ik heb zelf wel een schijven van exact 2mm dik gemaakt. Afsteken op 2,5mm, slingervrij inspannen in de klauw en dan 0,5mm afdraaien. Ik wil niet zeggen dat het makkelijk is, maar het kan.
Als je de deuken in het RVS drukt, is je boor bot, of wil je ineens een veel te groot gat boren. Ik gebruik zelf HSS TiN boren van Dormer. Tot een mm of 5 fietsen die zonder enige moeite door RVS, zelfs met een accuboormachine. Wel altijd opletten: niet te veel toeren draaien, want dan wordt de boel heet en wordt het RVS steeds harder (tot je er zelfs met een cobaltboor niet meer doorheen komt)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top