[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Cheeta, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Alwin,

    Tja, schuren geeft stof, maar ik vind schuren ook echt een rotwerk, maar als het resultaat straks heel mooi is ben je dat ook weer snel vergeten, of je moet er stoflongen van overhouden !!
    Maae ik neem aan dat je een mondkapje gebruikt !

    Trouwens nieuw project ??? Brandweerauto ??
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    aaa
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  3. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hey alwin

    dat ziet er al weer mooi uit.:eek:
    ga zo door.;)
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    aaa
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hoi cheeta
    dat begint ergens op te lijken,
    en een foto (al is die wazig) zegt meer dan 1000 woorden,
    ik zou zeggen veel schuurplezier hihihi
    maar schuren is het belangrijkste voor een mooi strak spuitresultaat,
    op die manier wordt je liebherr 1090 een bling bling liebherr,
    groeten markioo
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ben benieuwd hoe erg de verf gestript zal worden door de glijblokken....

    heb hier nog geen flauw benul van wel wordt bemmel werkende mast steeds krapper tijdschema...
     
  7. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo cheeta
    verf zal er wel afgeschraapt worden,
    was poedercoaten niet een optie geweest???!!
    dat is geloof ik beter bestand tegen schaven,
    mvg markioo
     
  8. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    2 kleuren is niet mogelijk en wordt in het echt ook niet gedaan door de lengte van de masten..

    ook bij de echte verdwijnt de verf. de vraag is alleen in hoe snelle mate.
     
  9. benzie

    benzie

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    150
    Locatie:
    stevensbeek
    hey cheeta de verf zal naar een paar keer in en uitschuifen langzaam verdwijnen
    dat gebeurt ook 1;1 of je moet je mast goed in het vet houde dan blijvt de verf er langer op zitten gr gertjan
     
  10. fabi

    fabi

    Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Berichten:
    626
    Locatie:
    belgie
    ja is een oplossing ,
    in het vet steken , zo heb je iets minder wrijving tussen de lakken.
    Maar de verf zal zo wie zo een beetje slijten , is onvermijdelijk dacht ik.

    Verder vind ik dat je al goed gevorderd bent met de arm en hij staat mooi in kleur ,

    je kan er later eens mijn graafmachiene mee tillen :)
     
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Alwin,

    Dat de verf op de masten beschadigd en zal afslijten, dat is onvermijdelijk, maar dat hoort er bij, dan kan je tenminste zien dat hij gebruikt hé !!
     
  12. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    dat klopt alleen is de vraag hoe snel dit zal gebeuren...
     
  13. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo cheeta
    is teflon of siliconenspray een oplossing???!!!
    en de verf natuurlijk heeeel goed uitlaten harden en cleanen voor een spiegelglad opervlak,
    en hoe vaker je in/uitschuift hoe sneller het zal slijten,
    ik weet niet of je nu deze verf in industriekwaliteit hebt,
    dat kan wat beter tegen een stootje/krasje,
    je zou eens bij liebherr kunnen vragen over het soort verf,
    vragen staat vrij,misschien hebben ze wel wat over/te koop,
    heb je gelijk de goede kleur,
    mvg markioo
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik ga het wel zien. mastdelen gaan 2 weken uit harden voor montage.

    Vandaag ben ik bij stef (benjamin modelbouw) geweest. En ben ik het een en ander wijzer geworden over de hydrauliek. Hij zal ook de hoofdcilinder voor mij gaan maken.

    echter wil ik ook zelf leren hoe ik cilinders kan maken. En zoek daarvoor leveranciers voor materialen. Wie heeft hier goede adressen voor waar ik terecht kan als particulier?
     
  15. stef.barneveld

    stef.barneveld

    Lid geworden:
    16 mei 2008
    Berichten:
    149
    Locatie:
    Ede
    Hai Alwin,

    wat je ook kan doen is op internet kijken naar beetje goedkope luchtcilinders. Daar gebruik je dan de stang van. Dat doen er wel meer. Maar ook RS in Haarlem heeft stangen liggen. Ik weet niet of je daar bestellen kan maar dat weet Piet wel denk ik.

    En het bedrijf www.wocken.de heeft gepolijste buis liggen, maar met jou draaibank kan je dat ook zelf. Even kijken naar een schuurhulp middel op een stokkie en dan de buis in de draaibank langzaam laten ronddraaien.
    Als laatste zou je nog kunnen polijsten. Volgens mij heeft Bijou Moderne in Bleiswijk dit soort spullen. Zo maak je je eigen hoon principe.

    Je kan ook nog alles uit staal of messing draaien en laten hardchromen. Kijk eens bij van Velden hardchroom, in Helmond dacht ik, Krijg je een mooi laagje op je messing.

    En als laatste kan je het natuurlijk bij mij bestellen. hardchroom stangen vanaf 4mm heb ik wel liggen.

    Stef
     
  16. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Alwin,

    Nou je schiet lekker op zo.

    Dat de verf gaat slijten op de mast is denk ik onvermijdelijk.
    Ik zou persoonlijk geen verf aanbrengen op de plek waar de glijblokken komen, want verf glijt niet makkelijk.

    Heb je al die moeite gedaan met glijblokken, ga je dat met de verf weer teniet doen.

    Bij een echte kraan is de verf na 1 keer in en uitschuiven weg, maar op jouw model zal dat langer duren, en daar heb je denk meer last als profijt van.

    Als je zelf cilinders gaat maken, voor de afdichtingen kan je Kimman proberen.

    Kimman Seals

    Wij bestellen op werk hier bijna alle afdichtingen, in tegenstelling tot Eriks geen belachelijk hoge vrachtkosten, en als het in een envelop past, komt het gewoon met de post, ideaal.
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    @stef
    rsonline bestel ik vaker maar veel kon ik daar niet vinden... mogelijk zoek ik verkeerd. en echte webshop met duidelijk bestel systeem heb ik nog niet gevonden

    @william
    gaan we vanavond eens naar kijken
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    dat kimman is ook alles per mail ik wil gewoon een lijst met wat ze leveren???

    of hun catalogus of wat dan ook... tot nu toe hebben al die o ringen leveranciers een onmogelijke site om uit te zoeken wat verkrijgbaar is... moet ik ze voor elke maat gaan mailen???

    ook een prijs vind ik prettig om te weten van te voren.

    @stef
    diegene die ik had gevonden bij rsonline zogenaamde linear bearing shafts zijn dit degene die jij bedoeld of is er ergens anders ook nog een categorie? uit de info haal ik niet dat ze hardverchroomd zijn
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  19. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Je kan ook op de auto sloop gasveren halen, kosten bijna niets. Deze hebben een hardverchroomde stang en super gladde cilinderbuis. Je kunt ze ook hier kopen http://www.t-technics.nl/ heb ik vorig jaar nog gedaan. Ik weet niet of ze de crisis overleefd hebben, ik heb verhalen gehoord dat ze failliet zijn.
    De verf ben je zo kwijt, waar ik mij meer zorgen over maak is de plamuur die eronder zit. Al die loskomt, heb je de deuken weer terug en is al het schuren voor niets geweest. Daarom zou ik niet te veel plamuur gaan "smeren" op de giekdelen.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  20. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    deuken zal opzich meevallen... die zitten in het midden van de mast. geleiding komt aan de zijkanten.

    ík heb het hydrauliek in een apart topic gezet daar wil ik gewoon meer van leren hoe en wat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina