E-REVO topic

Voordeel van Hong kong is dat er meer door de douane "slipt". Die chinezen nemen het niet zo nauw met de waarde zetten op het pakketje. Verzendingen willen daarin tegen nog wel eens wat langer duren.

Maar waar ben je naar op zoek. Misschien heb ik nog een paar onderdeeltjes voor je
 
ik ben nu niet specifiek op zoek naar iets voor de revo.maar ik zou dit graag op die manier beginnen kopen.ik wacht al 3 maanden op stukken voor mijn e-maxx via de winkel.en dit steekt dik tegen.
 
ik ben van plan om nog nieuwe wielen bij te kopen, maar ik heb er enkele vraagjes over, het gaat over 5375r
met die witte velgen,

1) zijn deze goed van grip
2) balonen die banden , zoals die talon banden,
3)is er verschil in bij het omkantelen van de e revo, b.v in bochten,
iemand ervaring met deze wielen,
en waar kan ik ze het best kopen? ( snelle verzending en goede prijs)


Dan heb ik nog een vraagje over de vering, ik zou willen de zwaardere (die ook in de doos erbij zitten) vering op mijn e revo plaatsen, moeten de shocks daarvoor helemaal uit elkaar, of kan je die rode vering zo vervangen? staat er ergens een filmpje op youtube ofzo ;hoe je dat just moet doen?

alvast bedankt
 
Veren vervangen is vrij simpel.
De shocks hoeven niet helemaal uit elkaar. Het is wel makkelijker als je ze even van de erevo af haalt.
Aan de onderkant van de shock zit een zwarte ring die de veer tegen houd.
Hier zit een inkeping in. Als je nu de veer samen knijpt, dan kun je deze ring iets omhoog schuiven (hij kan wat geklemt zitten, dan moet je de stang waar de schoef normaal door gaat even vast houden) en dan van de shock af schuiven (door de inkeping). De veer valt er dan zo vanaf en je kunt die nieuwe erop zetten.

Over de velgen... Alle voorgelijmde banden balloonen. Je kunt het beste een losse set velgen kopen met 1/2 offset (deze zijn breder waardoor de auto minder snel omslaat, bijvoorbeeld de Jconcepts rulux half ups) en daarbij een goede set banden (truggy half-up/LPR size zoals: aka cityblocks, lrp harakiri, etc). Deze dan aan de binnenkant tapen met ductape en daarna op de velg lijmen. Wat ook veel gebruikt wordt is de rulux half up 1/2 offset met proline badlands mt size. Echter passen deze banden moeilijk op de velg. Als ze zitten, ziet het er super uit:
IMG_4036.jpg


Meer voorbeelden van band/velg combinaties vind je hier.
 
Laatst bewerkt:
Veren vervangen is vrij simpel.
De shocks hoeven niet helemaal uit elkaar. Het is wel makkelijker als je ze even van de erevo af haalt.
Aan de onderkant van de shock zit een zwarte ring die de veer tegen houd.
Hier zit een inkeping in. Als je nu de veer samen knijpt, dan kun je deze ring iets omhoog schuiven (hij kan wat geklemt zitten, dan moet je de stang waar de schoef normaal door gaat even vast houden) en dan van de shock af schuiven (door de inkeping). De veer valt er dan zo vanaf en je kunt die nieuwe erop zetten.

Over de velgen... Alle voorgelijmde banden balloonen. Je kunt het beste een losse set velgen kopen met 1/2 offset (deze zijn breder waardoor de auto minder snel omslaat, bijvoorbeeld de Jconcepts rulux half ups) en daarbij een goede set banden (truggy half-up/LPR size zoals: aka cityblocks, lrp harakiri, etc). Deze dan aan de binnenkant tapen met ductape en daarna op de velg lijmen. Wat ook veel gebruikt wordt is de rulux half up 1/2 offset met proline badlands mt size. Echter passen deze banden moeilijk op de velg. Als ze zitten, ziet het er super uit:
IMG_4036.jpg


Meer voorbeelden van band/velg combinaties vind je hier.


ok bedankt, maar door die hardere veren, zal de wagen waarschijnlijk nog vlugger kantelen of vergis ik mijn, en als ik die harder veren steek moet ik dan nog iets veranderen? in combinatie met de veren
 
Het is allemaal een kwestie van afstellen.
Met stuggere veren kan ie inderdaad iets sneller kantelen, maar als je hem weer lager zet gaat het beter.
Met de standaard offset velgen zal ie altijd snel op z'n dak gaan. Heb je eenmaal 1/2 offset velgen, dan wil je niet anders meer.
 
Lekker advies PIR3lly !! Die Rulux velgen zijn echt top (spijt dat ik mijn setje destijds voor een prikkie heb verkocht). Tapen is ook zeker aan te raden!
 
kan iemand mij zeggen welk nummer het stukje heeft dat op de servo wordt vast gezet.ik vind nergens de nr ervan terug.

gr
 
5345R. 'k heb nog wel een gebruikte liggen voor je. Stuur maar een lege enveloppe met postzegel en je naam en adres, en hij gaat jou kant op
 
Als je de accu's maar goed waterdicht maakt kan het geen kwaad.. Belangrijk is om niet door zout water te gaan rijden of door modder want modder is wel het laatste wat je in je motor wilt hebben... Schoon water op bv gras of bij een zoetwater strand met wit zand zou geen kwaad kunnen voor de motor. Rest van de elektronica is gewoon een kwestie van waterdicht maken...

Of je moet elke keer je motor uit elkaar halen en goed doorspoelen met kraanwater, lagers opnieuw invetten enz enz...
 
Er zijn op het US forum een heleboel topics over het gebruiken van een motor uit een DeWalt schroefmachine. Kost een paar dollar, en leverte (bijna) netzoveel vermogen als Brushless. Wel veel kortere rijtijden en meer onderhoud. Motoren kosten echter maar iets van 10 dollar. Dan maak je je toch niet meer druk over vuil in de motor.

Heb voordat ik brushless ging een setje grote motoren bij Dan Kershaw besteld. Die adviseert om de motoren aan één volle accucel te hangen, en vervolgende de gehele motor in een bak water te laten draaien. Koelt en smeert de koolborstels, en zorgt voor weerstand zodat er een zekere belasting is.

(heeft niet veel geholpen overigens, door de lipo's waren ook deze na een 20 packs naar de kl...n
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik dacht dat ze het over de batterijen hadden, die worden namelijk ook vrij veel gebruikt voor rc.. zijn namelijk A123 cellen ;) .

Maar niet iedereen kan ruiken dat dat een dewalt motor is en er zullen ook mensen zijn die het met een dure brushless gaan doen ;) .
 
Back
Top