Allemaal hartelijk bedankt voor jullie felicitaties en medeleven
Leuk om te zien dat toch velen dit draadje redelijk volgen en vooral zitten te wachten op verhalen en beelden.
Allereerst wil ik Rozenburg bedanken voor hun gastvrijheid (wederom) en alle aanwezige vliegers voor de steun (die had ik wel nodig, haha ;-) ).
Misschien moet ik jullie allen meer bedanken voor het vertrouwen in mij dat jullie zo`n beginner maar met zo`n jet aan laten klooien :roll:
Wel leuk trouwens dat jullie net die vervolg Unox meeting op mijn maidendag laten vallen.
Die tent en de terrasverwarmers zijn zeer goed van pas gekomen om het nog een beetje behaaglijk te houden.
Maar ik had nog zo gezegd dat ik hem niet op een meeting in zou vliegen ;-)
En ik ook maar denken dat ik de datum stil had gehouden, staan ze daar ineens met 7 of 8 jetters in m`n nek te hijgen :roll:
Alsof ze er vrij voor hadden genomen............
Naja, maakte verder niet uit.
Wil ook Ger nog bedanken voor het bedienen van de camera en Gerald voor de foto`s.
Nou hier komt ie dan:
Op maandagavond een paar pb`s verstuurd over de afgelopen dinsdag, reacties terug kwamen vooral neer op "het wordt erg koud" en "je staat blijkbaar te springen dus het mot maar" ;-)
En het moest ook maar, dus afgelopen dinsdag op een rustig gangetje naar Rozenburg gereden, echt rustig want ben niet boven de 100 uitgeweest daar ik vroeg weg was.
Kom je aanrijden op Rozenburg zie je een auto of 4/5 staan en allemaal jetters.
Damn dacht dat het wat rustiger zou zijn :roll:
Spullen uitgepakt en toen al tot de conclusie gekomen dat het koud was, spullen klaar gelegd en eens even kijken wie er allemaal zijn.
O, dat gaat dus helemaal goed komen, weer de kou in en alles klaar gezet, daar kwamen Ger en Gerald ook al aan.
Even tentje opbouwen en dat scheelde al stukken met de wind.
Nou ik ben er klaar voor, kist starten en ........................... niks.
Damn weer "battery voltage undershoot", okee de 7 cellen erin ipv de 6 cellen.
Mhhh, nog niks :roll:
Koud gas riep iemand en dat kan wel kloppen daar mijn busjes al die tijd buiten hadden gestaan.
Hop busje van Ger erbij die bij de kachel stond en vroem hij doet het
Nou dan is er geen wel meer terug.
Maikel bood aan om hem naar de startplek te dragen en zo gezegd zo gedaan.
Nou gas erop en gaan maar, kist kwam makkelijk los en volgens de kenners kan die nog eerder hangen.
Heb de hele vlucht bijna de volgas niet aangeraakt, 3/4 was vrijwel het meeste.
In eerste instantie was ik van plan het gear uit te laten maar na 2 rondjes had ik er zo`n vertrouwen in dat ik hem up selecteerde en dat ziet er meteen een stuk beter uit.
Ik heb rustig m`n rondjes gevlogen, een stuk of 2 low-passes (nou, ook weer niet zo low) gemaakt en was er redelijk gewend aan z`n gedrag.
Qua trimmen was er eigenlijk niets nodig, 1 enkel klikje op hoogte en rol en dat was het.
Kist vliegt ook erg goedmoedig en voorzover lekker strak.
Ben er helemaal mee in m`n nopjes.
Nou dan moeten we nog landen, eerst 1 cicuitje op hoogte gemaakt om even te voelen maar dat voelt lekker dus op naar de landing.
Op downwind zat ik een beetje hoog voor m`n gevoel maar die hoogte raakte ik redelijk kwijt door de wind die ik in de rug had bij het draaien van downwind naar final.
Had iets te vroeg het gas dicht maar de motor pakt lekker op en kon hem daarmee nog wat verder in het veld krijgen.
De landing zelf was op zich wel een eitje, redelijk netjes maar mag de volgende keer welk wat verder uitgemolken worden met wat meer gas erop.
Echter kwam m`n neuspoot een hobbeltje tegen of zo en daardoor brak m`n neuspootspant los van de romp.
Wilde de bouwer er nog de schuld van geven die aanwezig was ;-) maar het blijkt dat hij hem ook weer zo gekocht heeft, dus er zat nog een koper voor :lol:
Na de felicitaties van de aanwezigen de schade eens bekeken en deze is beperkt gebleven tot een uitgebroken neusspant, ik ben nog Rozenburg ingecrost om 5min. epoxy te halen en hij is nog gelijmd maar bij een 2de poging klapte het spant na 2 meter al weer los.
Dus dat gaan we even echt goed monteren, meteen even de hoofdwielen beter borgen en dan gaan we er weer voor.
Alleen dan wel wat warmer hoop ik
Maar zoals de kist nu vliegt durf ik er ook vanaf Ede wel mee te vliegen dus jullie zijn gewaarschuwd op de hei ;-)
Nou hier de maiden filmp van`m`n F-15c Eagle:
Ook heeft Leon gevlogen met de FeiBao F9f Phanter van Bad Dog nadat Ger hem gemaidenen had en dat ging vlekkeloos.
Geweldig uitziende kist met goedmoedige vliegeigenschappen, die zal dus ook op Ede te vinden zijn tzt ;-)
Hier volgt vanavond nog wel even een filmpje van.