Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

benje niet bang voor oververhitting van je dempers? er kan niet veel lucht langs...
 
benje niet bang voor oververhitting van je dempers? er kan niet veel lucht langs...

Nee hoor, er zit nog een groot koelgat aan de achterkant en aan de onderkant van de motorkap. Ik heb al eerder nog krappere opstelling gehad, zero problems:)
 
Heee Alexzzz alvast gefeliciteerd met de maiden.

Ik wat toch blij dat ik gister op het veld stond :D


We wachten het vervolg af.


Grt,
Berto.
 
Thanks guys!!!:)

Ok, the story; vanochtend vroeg de weerberichten bekeken en ze gaven vandaag vanaf de middag windkracht 5 tot 7 aan de kust (waar Rozenburg ligt) op. Niet zo heel best dus, máár het echte slechte weer zou 's middags komen........ofwel: de ochtend zou nog best te doen zijn. Zodoende stonden we dus al om 10 uur op het veld, weinig wind, klein beetje mist (bijna niks rondom het veld) Eigenlijk dus ideaal voor een maiden:p Het was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling om vandaag de maiden te doen, maar we moesten in de middag sowieso in die buurt zijn, EN de weersvoorspellingen voor komende week waren wel echt héél beroerd, dus was dit eigenlijk mijn enige kans voorlopig.

Anyway; alles opgebouwd (KOUD, brrrrrrrrr) en een reikwijdte testje gedaan, motor liept direct weer goed (beetje rijk nog) en betrouwbaar, dus neus in de wind, en gas erop:p Ik hoefde bijna niets te trimmen, een klein beetje up was alles. Het toestel voelde direct erg strak aan, ik moet wel nog een heleboel aanpassen aan de uitslagen en expo, maar dat is niet zo gek. Hij kan ook superlangzaam vliegen zonder hem in harrier te dwingen, viel niet tegen:) Motor staat bovenin nog erg rijk en zal ik nog wat armer gaan zetten met een paar vluchten.

Ik heb het bij 1 vluchtje gehouden, omdat het toch wel hééééél erg koud was:mrgreen: (en veel tijd had ik ook niet)

Weer een projectje succesvol afgerond dus, ik zou nog graag van die "wheelspats" willen hebben, maar ik vrees dat ik die dan zelf moet gaan maken. Ik ben wel handig met epoxy en glasmat, maar om nu zelf mallen enzo te gaan maken, daar heb ik niet zo'n zin in, misschien kom ik nog eens wat passends tegen:)

Binnenkort maar een begin gaan maken met de 3 meter Edge 540 die ruwbouw klaar is, verslagje volgt te zijner tijd:D

Nog geen actie-vliegfoto's, de camera had ik niet meegenomen, dus voor nu even alleen gsm grond-foto's;

yakisgemaidendjippie_2_.jpg


yakisgemaidendjippie_3_.jpg


yakisgemaidendjippie_4_.jpg


yakisgemaidendjippie_5_.jpg


yakisgemaidendjippie_6_.jpg


yakisgemaidendjippie_7_.jpg


yakisgemaidendjippie_8_.jpg


yakisgemaidendjippie_9_.jpg


yakisgemaidendjippie_10_.jpg


yakisgemaidendjippie.jpg
 
Zeer mooi! Mis wel een dikke spinner nog!

Ziet er netjes afgewerkt uit in de cockpit. Jullie krijgen zeker wel regelmatig verbaasde blikken tijdens het rijden in de volgeladen auto?!

Pas als je Urlien ergens tussen een aileron en elevator vandaan ziet komen besef je hoe groot dat ding eigen is! hehe
 
Zeer mooi! Mis wel een dikke spinner nog!

Ja, komt er zeker nog, zoek er nog 1 van carbon, zo rond de 160/170mm:)

Jullie krijgen zeker wel regelmatig verbaasde blikken tijdens het rijden in de volgeladen auto?!

Je raakt er aan gewend, en meestal zie ik het toch niet, zit nog wel eens een vleugelzak o.i.d. voor:mrgreen:

Nu opnieuw op mooi weer wachten, vrees dat dat weer een tijdje kan gaan duren.....
 
Laatst bewerkt:
Gisteren het toestel gewogen; 22.3kg met lege tank. Tank is 1500cc, dus startklaar kom ik dan op 23.8kg ongeveer. Geen slechte waarde voor zo'n grote kist met een 200cc en een enorm draagvlak:)
 
Gisteren het toestel gewogen; 22.3kg met lege tank. Tank is 1500cc, dus startklaar kom ik dan op 23.8kg ongeveer. Geen slechte waarde voor zo'n grote kist met een 200cc en een enorm draagvlak:)

Dat is op het randje! Netjes! Twee kilo zwaarder en je had iedere keer toestemming moeten vragen om het luchtruim in te gaan toch?

Dus dit is wel zo'n beetje het maximum wat je gewoon kan vliegen, zonder al teveel poespas...
 
Dat is op het randje! Netjes! Twee kilo zwaarder en je had iedere keer toestemming moeten vragen om het luchtruim in te gaan toch?

Klopt, 1.2kg zwaarder al, dan moet ie gekeurd worden en moet iedere vlucht van te voren worden aangevraagd, heleboel gezeur dus, bestaan hele procedures en dingen voor:)

Nu nog mooi weer, dan kan ik eens serieus gaan beginnen met het laten indraaien van de motor:D
 
net iets teveel gewicht om wedstrijden mee te doen.Maar voor shows/amusement kan hij tuurlijk wel goed zijn.Ben benieuwd naar de vliegprestaties
 
net iets teveel gewicht om wedstrijden mee te doen.Maar voor shows/amusement kan hij tuurlijk wel goed zijn.Ben benieuwd naar de vliegprestaties

F3M zul je mij misschien sowieso niet zien, afhankelijk van het antwoord op die mail over die vergunningen (zie 3DC draadje)

De F3A-X reglementen zijn afgestemd op de Regeling Modelvliegen, maar is achterhaald voor wat betreft die 20kg, de technische commissie is daar nu mee bezig:)
 
Back
Top