Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Haha, nee hoor Jeroen:) Na de kou is er een scheur ontstaan bij de rand van het dak, schijnt wel eens vaker te gebeuren, iets met spanning van de carrosserie ofzo.

Ik Lees ook net de laatse post, Toeval dat ik dus bij Carglass werk.

Er moet wel een beschadiging in die barst zitten.
Een ruit kan wel spontaan scheuren maar dan is er eerder een nieuwe niet goed ingezet, of hij heeft schade gehad en spanning op de carosserie.

groet Skippie

Er moet wel een beschadiging in die barst zitten.
Een ruit kan wel spontaan scheuren maar dan is er eerder een nieuwe niet goed ingezet, of hij heeft schade gehad en spanning op de carosserie.

Schade heeft hij nooit gehad, maar volgens het mannetje bij carglass zat de oude ruit niet optimaal; aan 1 kant was de hechting ook erg slecht. Maar goed, maakt niet uit, hij is vervangen, dus voorlopig kan ie weer vooruit:)

Vandaag verder met de uitlaten. Als het goed is komt vandaag of morgen het pakketje binnen met al het spul erin voor de uitlaatbochten, dan moet ik nog een middagje solderen en de gasservo plaatsen om hem helemaal klaar te maken. En dan...........maiden:p

tankklaaaaar_5_.jpg
Kan je niet beter de bruine stop gebruiken? Ik dacht dat de zwarte voor methanol was en de bruine voor benzine.
Bij de Dubro tanks zitten ze er normaal gezien beide bij.

Kan je niet beter de bruine stop gebruiken? Ik dacht dat de zwarte voor methanol was en de bruine voor benzine.
Bij de Dubro tanks zitten ze er normaal gezien beide bij.

Van Kavan is de benzineversie ook zwart.....

Het spul voor de uitlaatbochten is binnengekomen vandaag, dus als ik me een goede dag kwaad maak is de kist klaar:p

ehey<

wat zie ik daar , maar 1 tank... (no smoke):hammer:

als ik eens n aantal uurtjes met de extra gevlogen heb , moet ik toch ook maar es me best doen om ook eens naar zo'n meeting te gaan en al dat moois van julie te bekijken ,want... man man man wat een spul eh.

grtz.

Hehe, klopt, geen smoke:) Geen zin meer in de rommel die het geeft.....

Het is de bedoeling dat de Yak een heleboel shows/meetings en wedstrijden gaat "aandoen", de eerste zal wel de 3DC Fly in worden, zie het F3A-X forum:)

Van Kavan is de benzineversie ook zwart.....

Het spul voor de uitlaatbochten is binnengekomen vandaag, dus als ik me een goede dag kwaad maak is de kist klaar:p

En? En? En?!!!... :eek: Gaat het lukken voor morgen? Volgens mij werkt de neerslag niet zo mee, maar als jullie toch gaan, verzet ik mijn andere plannen en kom ik ook naar het veld...

Hehe, klopt, geen smoke:) Geen zin meer in de rommel die het geeft.....

Het is de bedoeling dat de Yak een heleboel shows/meetings en wedstrijden gaat "aandoen", de eerste zal wel de 3DC Fly in worden, zie het F3A-X forum:)

Gaat hij dan minder dan 20 kg wegen ?

Zoals gezegd, de uitlaatophangingen;

demperophangingg.jpg

demperophangingg_2_.jpg

Vandaag nog op het programma;

-Solderen uitlaatbochten
-Gasservo en aansturing
-Slangen naar carb en ontluchting trekken
-CG bepalen en besturingslipo's aan de hand daarvan een plekje geven

En dan is ie af:cool: Hopen dat ik het vandaag afkrijg, anders morgen de laatste puntjes. Als het hele handeltje klaar is wil ik hem nog een keer laten testdraaien in de tuin, en dan zoeken we een mooie dag uit komende week:p

We liggen op schema, de eerste uitlaatbocht is klaar:) Nu verder aan de 2e, foto's komen vanavond.

Back