de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Is het wijs / verstandig om een mini ontvanger als onderstaand afgebeeld te plaatsen in een Multiplex Funjet?

geen probleem, heb het in een swift zitten en dan tot aan zichtgrens vliegen..geen probleem gehad.

nadeel van de corona failsafe is dat tijdens het binden je model nog niet is getrimt en dus je failsafe fout kan staan. Bij assan is de failsafe je stand tijdens het aansluiten voor iedere vlucht ofwel de getrimde stand.
 
Maar dit is dan ook een Assan draadje dus dat is hier OT :-D.
Tja, in de titel van het draadje staat eigenlijk niks over Assan (maar ik wist al dat het daarover ging).
Het leek me eigenlijk wel zinnig om een mogelijk misverstand over Corona uit de weg te ruimen. Het is niet algemeen bekend dat Corona een failsafe setting heeft, en die is er dus wél. In feite vind ik 'm dus iets praktischer dan die van Assan... maar dat mag persoonlijk zijn.
 
Dit draadje heet als sinds de start: 'de chinese 2.4 ghz test (assan modules)'.
Je hebt gelijk.
Maar vind je dan dat als ik in een Assan draadje een onjuist statement over Corona zie staan, ik me daar vooral buiten moet houden? Dat lijkt me toch... huh... gepiemel...
 
Probleempje tegengekomen!

Op mijn FF-9 heb ik een losse antenne aangesloten op de Assan module.
Nu ben ik even aan het pielen met mijn zender en deze ligt plat op tafel en steunt daarbij op de aansluit stekker achter in de module, deze drukt daarbij ± 1 á 2 mm in de module, na het inschakelen van de zender maakt hij geen verbinding met de ontvanger, na een poosje begint de blauwe led op de zender te knipperen, ditzelfde gebeurt ook wanneer ik de stekker met de hand indruk.
Wanneer ik de zender oppak gaat hij branden en heeft gewoon verbinding.
Hebben jullie dit ook?
Ik vlieg natuurlijk niet met de zender op de grond, maar het is wel lekker ,zeker te weten dat je setje vertrouwd is..
 
Dat lijkt me niet in orde...

Als er iets in de module drukt en als deze er dan mee stopt, dan zir er iets los. Bij voorbeeld een soldering.
De solderingen van SDM-componenten zijn heel, heel klein. Het is maar de vraag of je de boosdoener vindt.

Ik zou er geen meter mee vliegen. Een vliegtuig is meer waard dan een nieuwe module kost.
 
Sommige van deze opsteek-modules hebben om deze reden een antenne die binnen de draagbeugel van de zender blijft. Het lijkt me anders altijd een zwak punt, als de zender in rust op de antenne ligt... is het niet meteen dan gaat het toch later ooit kapot.
 
Ik heb een KDS 450c Heli en daar zit een KDS zender bij alleen wil ik deze zender ook graag gaan gebruiken voor een indoorvliegtuig de KDS ontvanger kan ik niet meer krijgen, zal een Assan ontvanger ook samen met mijn KDS zender kunnen werken ??
het model van de KDS en de Assan ontvanger zien er net zo uit, en allebei komen ze uit een ver land :)
 
Assan bij Assan
Futaba bij Futaba.

enzovoorts..

Maar mischien heb je geluk en
komt het in dit geval uit dezelfde
fabriek.....

Je kan het proberen.

Johan
 
Assan bij Assan
Futaba bij Futaba.

enzovoorts..

Maar mischien heb je geluk en
komt het in dit geval uit dezelfde
fabriek.....

Je kan het proberen.

Johan

nee werkt niet, dan toch maar op zoek naar een KDS ontvanger, maar ja ze zijn uitverkocht
maar even verder zoeken
 
Voor zover ik het gezien heb is KDS een stickerplakker en maken ze de electronica niet zelf. Over de laatste HK 6 kanaals zender/ontvanger werd geroepen dat het een KDS systeem was, maar dat bleek uiteindelijk een corona (compatible) DSSS systeem te zijn. Of KDS ook Corona is weet ik niet, maar het is de moeite waard om daar eens op te zoeken. Maar Assan modules zullen er waarschijnlijk niet mee compatible zijn. Dat is een taak voor de klanten om daar om te vragen.
 
Je kunt natuurlijk ook een hack module in je kds zender plaatsen.

En wat betreft die antenne, hoe die te plaatsen...

Dat maakt niet zoveel uit. Bij de in te klikken modules zit ie achter onder
de zender en dat werkt ook.

Johan
 
horizontaal, met het puntje naar de zijkant;) dan heb je het meest bereik voor en boven je, je staat toch altijd naar je model toe;)
 
Back
Top