E-Sky Lama V4 2.4GHZ

  • Topicstarter Topicstarter jwollies
  • Startdatum Startdatum
maare die gas trim waarvoor is die ?
die moet wel helemaal beneden staan maar wat als hij boven staat >?
en ik heb de lama v4 upgrade bestelt van v-nix.nl met extreme blades
nog een vraag: als ik de blades moet verwisselen heb ik een schroevendraaier nodig zit die erbij ?
ik heb wel thuis maar kdenk niet dat die past.

De gastrim regelt hoe hard de motoren draaien. Als je die hoger zou zetten, slijten de motoren veel sneller en verhoog je het ontploffingsgevaar, voor zover ik weet.

Je moet inderdaad een aparte schroevendraaier kopen; deze zit er niet bij, maar is van E-Sky te leveren.

Voor de crash, volgens mij heb je hier wel wat aan:
[media=youtube]qDbWHTgm3ZU[/media]
Misschien deze ook:
[media=youtube]BE78aFJAyVg[/media]

Van veel reparaties kun je instructievideo's op Youtube vinden, kijk er maar eens wat rond. :) Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pak je het boekje en lees je de rest daar.. of je zoekt hulp bij de winkel waar je hem gekocht hebt, of iemand in de buurt...??
 
Pak je het boekje en lees je de rest daar.. of je zoekt hulp bij de winkel waar je hem gekocht hebt, of iemand in de buurt...??

Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat iemand met de E-Sky coaxen niet zoveel met het boekje kan beginnen, zoveel info staat er niet in... :) En vaak ook nog gebrekkig vertaald. Een probleem kan natuurlijk ook nog zijn als je geen Engels kunt lezen :cool:
 
Hallo R/C

Ik weet niet of je al een beginners heli hebt gekocht maar ik bben zelf begonnen met de ESKY Big lama. 4 kanaals heli en prima om mee te beginnen! Erg stabiel dingetje. Op zich zou de Lama V4 dat ook wel zijn. De Big lama (de naam zegt het al) is alleen wat groter. Persoonlijk vind ik het absoluut GEEN goede buitenvlieger want hij is erg licht. Een zuchtje wind en je bent niet meer tegen de wind in te brandden en hij word erg instabiel.

De 4 schuifjes op je controller beneden heeft te maken met je kanaalafstelling. Je kan ze op reverse zetten zodat bijvoorbeel vooruit achteruit word en links word dan rechts ... en vice versa....

Succes er mee!
 
Ik heb de inner shaft eruit kunnen halen heb er een alu op gedaan ik ben van plan om de lower rotor hub te vervangen in alu en de swash plate ook maar je moet de schroefjes op de lower rotor hub eruithalen en die bearing dinges eruit trekken toch ?heb ik niet geprobeerd maar kan dat wel ?
of moet het anders ?
als dat kan moet je die servo arm van de swash plate eruithalen en dan kan ie eruit toch ?en die lower rotor hub eruithalen
 
Hallo R/C

Ik weet niet of je al een beginners heli hebt gekocht maar ik bben zelf begonnen met de ESKY Big lama. 4 kanaals heli en prima om mee te beginnen! Erg stabiel dingetje. Op zich zou de Lama V4 dat ook wel zijn. De Big lama (de naam zegt het al) is alleen wat groter. Persoonlijk vind ik het absoluut GEEN goede buitenvlieger want hij is erg licht. Een zuchtje wind en je bent niet meer tegen de wind in te brandden en hij word erg instabiel.

De 4 schuifjes op je controller beneden heeft te maken met je kanaalafstelling. Je kan ze op reverse zetten zodat bijvoorbeel vooruit achteruit word en links word dan rechts ... en vice versa....

Succes er mee!

dat throttle schuif heb ik gdn opeens vloog hij weg -_-
 
ik ga de schroefjes vastdraaien en leg ik het aan de kant
ik doe denk ik in doos heb er nixs meer aan,
hij is kapot 4ch is nixs voor mij
ik vlieg wel met me 3ch en 2ch helis die zijn zelfs sneller
 
Laatst bewerkt:
ik ga de schroefjes vastdraaien en leg ik het aan de kant en wil ik hem nooit meer zien
ik doe denk ik in doos en weggooien ik heb er nixs meer aan, geld heb ik dus weggooit
hij is helemaal kapot 4ch is nixs voor mij
ik vlieg wel met me 3ch en 2ch helis die zijn zelfs sneller

Het verschil tussen een 4ch en 3-2ch is dat 4ch echt modelbouw is, geen speelgoed zoals 2/3ch. Bij modelbouw ben je inderdaad een hele poos aan het sleutelen, maar nog belangrijker is dat je niet alle kanalen in één keer wil kunnen besturen. Zoals ik al heb gezegd, 4ch is veel moeilijker dan 3ch.

Als je nog steeds eigenlijk toch wilt vliegen, wil ik je wel helpen met het repareren, ik weet alleen niet of je in de buurt woont... Stuur anders even een pb. Onderdelen zijn bij mij wel op voorraad :mrgreen:
 
Het verschil tussen een 4ch en 3-2ch is dat 4ch echt modelbouw is, geen speelgoed zoals 2/3ch. Bij modelbouw ben je inderdaad een hele poos aan het sleutelen, maar nog belangrijker is dat je niet alle kanalen in één keer wil kunnen besturen. Zoals ik al heb gezegd, 4ch is veel moeilijker dan 3ch.

Als je nog steeds eigenlijk toch wilt vliegen, wil ik je wel helpen met het repareren, ik weet alleen niet of je in de buurt woont... Stuur anders even een pb. Onderdelen zijn bij mij wel op voorraad :mrgreen:

Heb je dan een metal inner shaft , metal swash plate en metal lower rotor hub ?
zo ja voor hoeveel ;p
maar wat kan ik doen om hem sneller te laten gaan ?
metal upgrades kopen ?
kan ik op de lama v4 upgrade een lama v4 canopy op doen ?
want deze is moeilijk eruit te halen .
en wat is verschil tussen alu en plastic blade holder?
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan een metal inner shaft , metal swash plate en metal lower rotor hub ?
zo ja voor hoeveel ;p
maar wat kan ik doen om hem sneller te laten gaan ?
metal upgrades kopen ?
kan ik op de lama v4 upgrade een lama v4 canopy op doen ?
want deze is moeilijk eruit te halen .
en wat is verschil tussen alu en plastic blade holder?

Nee, die heb ik niet. Ik vlieg niet met metal upgrades; als je dan eenmaal crasht, kun je inderdaad alles vervangen omdat niet één onderdeeltje breekt, maar alle onderdelen verbuigen. Dat kost dus inderdaad handen vol geld als je die kapot hebt. Beter plastic nemen dus.

Ik wil je niet beledigen, maar waarschijnlijk is dat 'hoe kannie sneller' het probleem waarom het vliegen niet lukt. Kennelijk ben je alleen maar op snelheid belust vóórdat je de heli ook maar kan behéérsen! Als je niet rustig opbouwt met eerst het beheersen van de hoogte van de heli - zonder crashes! - dan het om zijn as draaien van de heli - zonder crashes! - dan het vooruit vliegen van de heli - zonder crashes! - en dan het links/rechts zijwaartsvliegen - zonder crashes! - ga je geheid tegen de vlakte als je meteen dat ding als een kogel door de lucht wil laten scheren. Dán is het inderdaad verspild geld, als je je heli bij elke vlucht de grond in boort omdat ie per se hard moet gaan. Leer eerst je heli fatsoenlijk beheersen (wat je dus kennelijk niet doet, aan je vorige post waarin je je heli wilt plattrappen te zien) voordat je op snelheid gaat werken.


Nogmaals, als je in de buurt woont, wil ik je best helpen; maar met plastic onderdelen.
 
Nee, die heb ik niet. Ik vlieg niet met metal upgrades; als je dan eenmaal crasht, kun je inderdaad alles vervangen omdat niet één onderdeeltje breekt, maar alle onderdelen verbuigen. Dat kost dus inderdaad handen vol geld als je die kapot hebt. Beter plastic nemen dus.

Ik wil je niet beledigen, maar waarschijnlijk is dat 'hoe kannie sneller' het probleem waarom het vliegen niet lukt. Kennelijk ben je alleen maar op snelheid belust vóórdat je de heli ook maar kan behéérsen! Als je niet rustig opbouwt met eerst het beheersen van de hoogte van de heli - zonder crashes! - dan het om zijn as draaien van de heli - zonder crashes! - dan het vooruit vliegen van de heli - zonder crashes! - en dan het links/rechts zijwaartsvliegen - zonder crashes! - ga je geheid tegen de vlakte als je meteen dat ding als een kogel door de lucht wil laten scheren. Dán is het inderdaad verspild geld, als je je heli bij elke vlucht de grond in boort omdat ie per se hard moet gaan. Leer eerst je heli fatsoenlijk beheersen (wat je dus kennelijk niet doet, aan je vorige post waarin je je heli wilt plattrappen te zien) voordat je op snelheid gaat werken.


Nogmaals, als je in de buurt woont, wil ik je best helpen; maar met plastic onderdelen.

Ik woon in Utrecht jij ?
Maar hoe kan ie snel ?
alu of metal toch ?
maar bij de gashendel om hem links of rechts te laten gaan
als ik dat doe dan gaat die hendel naar beneden of naar boven .
en wat is het verschil tussen alu of metal ? metal is duurder
 
Laatst bewerkt:
heb metal op gedaan swash plate center hub ofzo moest de center hub ff daar afstellen omhoog omlaag enz. en die servo afgestelt nu vliegt ie wel goed ook snel :)
 
ik wacht nog op je antwoord ...
en waarvoor is een lange servo arm voor ?
 
Laatst bewerkt:
je bent elke dag online geweest zie ik ,
en je geeft geen antwoord ?>:(
en zogenaamd je wilt iedereen helpen .
als je een probleem hebt kan je het zeggen .
 
je bent elke dag online geweest zie ik ,
en je geeft geen antwoord ?>:(
en zogenaamd je wilt iedereen helpen .
als je een probleem hebt kan je het zeggen .
En dan verwacht jij nog dat ze reageert???
Dat zou ik na zo'n antwoord ook niet meer doen.
Probeer eerst eens wat inzicht te krijgen in je manier van communiceren.
Die getuigt namelijk niet echt van respect naar een ander...
Overigens niet de eerste keer dat je zoiets te horen krijgt, zie ik.

Willem.
 
En dan verwacht jij nog dat ze reageert???
Dat zou ik na zo'n antwoord ook niet meer doen.
Probeer eerst eens wat inzicht te krijgen in je manier van communiceren.
Die getuigt namelijk niet echt van respect naar een ander...
Overigens niet de eerste keer dat je zoiets te horen krijgt, zie ik.

Willem.

--verwijderd--
 
Laatst bewerkt:
[mod]That's the limit...

R/C, zou jij eens heel snel een spoedcursus fatsoensnormen willen leren?
Wie denk je wel die je bent met je 11 jaren?
Net een maand lid, 31 berichten, en nu mag je een week op de bank plaatsnemen.
En hier hulp krijgen bij je (binnen twee uur!!) gecrashte heli kan je dus voorlopig even vergeten.
Na een week mag je gaan bewijzen of je geslaagd bent voor de cursus.
Ga je weer zo tekeer, lig je permanent van het forum.[/mod]
 
hydrox, leuk dat je wilt helpen maar dit topic is al 10 maanden oud, let er even op voordat je zo ergens reageert :)

veel succes nog met je eigen heli!
 
Back
Top