Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk te zien hoe de 4X4 het doet in de bagger. En dan toch nog aardig op snelheid. Als die van mij op tijd binnen is, wordt het zeker Rallycuppen op de MVB:mrgreen:
 
maak op je innertray maar een puntdakje dan schuift die modder er lekker af.:mrgreen:
@murky en hoe beviel het schoonmaken na zo'n dag?en de baan,hij is een stuk makkelijker geworden vrees ik,wel kan je dus meer gas geven als voorheen.
 
Meer gas kunnen geven is niet altijd makkelijker. Hooguit een middel om zo snel mogelijk de rondjes te kunnen rijden. Maar....heb de nieuwe layout van de MVB nog niet ervaren;)
 
Laatst bewerkt:
hangt een beetje af met welke auto je de baan neemt. dat is voor een buggy weer anders als voor een slash..

ik weet niet precies of de baan makkelijker is, persoonlijk denk ik van niet.
het is wat lastig te zien, maar je hebt het rechte stuk voor de rijdersstelling, dan de conbocht, dan een flinke jump, bocht naar rechts. en het stuk wat je dan oprijd heeft hobbels om en om. volgas heeft daar geen nut want anders stuiter je eraf. btw. dat stuk is ook nog niet helemaal klaar. misschien dat het zo nog blijft met de rcrallycup maar ik dacht dat er nog andere plannen zijn mbt invulling van dat stukje baan.
volgens mij gaan we nog proberen om dat iets technischer te maken met een paar dubbels zodat je moet timen met je gas om die dubbels mooi te kunnen nemen.

de slash reed hier wel met stock gearing dacht ik en 50 olie voor en 50 olie achter.
of er vol gas gereden werd, ik dacht het niet. Ik filmde en jorim reed.
maar het was wel onwijs zwaar voor de auto.

ik heb een 4x4 veel sneller dit parcours zien nemen toen de baan maar een klein stukje droger was. nu lijkt het alsof er half gas gereden werd.

en het schoonmaken, we hadden in het water vlak bij een wak in het ijs getrapt en daar de kap schoongemaakt, de rest thuis..

en ja dit is die carchain spy cam van 8,5 euro op ebay. grappig dingetje en doet het prima
 
Goejemoggel luitjes, Met de vraag die ik nu ga stellen krijg ik zeker weer de moderators in mn nek.... Maar ik heb de zoekfunctie geprobeerd alleen krijg ik niet hetgene waar ik naar zoek en dat is een mooie pagina met alle parcours/tracks/short-course banen in (het liefst N-O Brabant) Brabant...

Ik weet dat er in Oss en Helmond wat ligt maar dat is voor mij alweer snel een half uur rijden.... Ik woon in Mill en werk in Nijmegen dus misschien is daar ook wel iets te vinden! Kan iemand mij daar mee helpen of een corrigerende tik geven met een linkje waar ik alle info kan vinden?;)

Alvast bedankt amigos!! :mrgreen:
 
Goejemoggel luitjes, Met de vraag die ik nu ga stellen krijg ik zeker weer de moderators in mn nek.... Maar ik heb de zoekfunctie geprobeerd alleen krijg ik niet hetgene waar ik naar zoek en dat is een mooie pagina met alle parcours/tracks/short-course banen in (het liefst N-O Brabant) Brabant...

Ik weet dat er in Oss en Helmond wat ligt maar dat is voor mij alweer snel een half uur rijden.... Ik woon in Mill en werk in Nijmegen dus misschien is daar ook wel iets te vinden! Kan iemand mij daar mee helpen of een corrigerende tik geven met een linkje waar ik alle info kan vinden?;)

Alvast bedankt amigos!! :mrgreen:

die site is er niet,zelf ook al naar gezocht.
maar heb je bij je in de buurt geen plek waar de jeugd kan crossen,zo heb ik bij mij nog geen 2 min fietsen een baantje gemaakt langs een fietscrossbaantje.en de plek hoef niet groot te zijn,de plek die ik kon gebruiken was 12 meter bij 18 meter.en daar liggen nu 3 jumps in!en er komt ook nog een wasbordje bij.
 
Ik heb uitleg nodig : Hoe wil je een Flux naar een Electro 5T converten door te zeggen ''converten naar electro'' ?? De Flux is al electro of vergis ik me? Als je iets wilt converten naar electro dan is het niet electro, zoals bijvoorbeeld een 5T (benzine).

Met ''Bovendien kun je nog altijd de TCS Flux 5T conversion kit kopen'' bedoelde ik dat je zo'n kit kunt kopen en hem dan kunt gaan bouwen.

We bedoelde in ieder geval het zelfde, maar je pikte het anders op dan dat ik bedoelde.
 
Ik heb uitleg nodig : Hoe wil je een Flux naar een Electro 5T converten door te zeggen ''converten naar electro'' ?? De Flux is al electro of vergis ik me? Als je iets wilt converten naar electro dan is het niet electro, zoals bijvoorbeeld een 5T (benzine).

Ik neem aan dat jij de Savage 5T dus nog nooit hebt zien staan?

size.jpg


001.jpg


kost ongeveer de helft van de Baja 5T, en is 4wd. heeft dezelfde motor als de Savage XL

maar, daarom zei ik dus ook, als je geen Savage Flux hebt, is het ook een optie om gewoon een savage 5T te kopen en deze naar electro te converteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jij de Savage 5T dus nog nooit hebt zien staan?
Jawel, die bedoelde ik juist. Wist niet dat er een Baja 5T was :rolleyes: kende alleen de Baja 5B. Thanks weer wat geleerd :). Ga nu meteen even uitpluizen wat precies het verschil tussen de Baja 5T en 5B is.

EDIT: Lees vaak dat de Baja 5T gelijk is aan de Baja 5B SS met een paar kleine verschillen. Nja, proberen deze info op te slaan op mijn grijze oude HD.

Ik bedoelde dus ook een Savage 5T converten naar electro of een TCS kit te kopen en die dan te bouwen naar 5T electro.

Dit is dus bashen zonder 'zin' en vind ik zonde:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
wil zelf t.z.t. een Baja 5T ombouwen naar electro. (met een plettenberg Bolido motor oid.)
maar de Savage 5T is wel een leuk alternatief. hoewel ik de bumper aan de voorkant niet goed vind van de Savage 5t, heb je de kap zo kapot mee.

anyways, zo over trappen raggen vind ik ook helemaal niks. mja, als ik filmjes zie van mensen in een skatepark die rare sprongen uithalen denk ik ook hezelfde.
heb me er echter zelf ook al op betrapt toen ik in een skatepark bezig was. :p


M'n Slash 4x4 is nu alweer vertraagd naar half maart. :/ gaat lekker zo Traxxas, hetzelfde gezeik als toen met de ERBE die neit leverbaar was.
 
M'n Slash 4x4 is nu alweer vertraagd naar half maart. :/ gaat lekker zo Traxxas, hetzelfde gezeik als toen met de ERBE die neit leverbaar was.

ze zijn nog wel te krijgen in NL, heb er zelf 1tje besteld,in NL en die komt normaal morgen hier in belgie bij mijn toe,:), maar ze hadden er ook maar enkele meer,(stuk of 6 denk ik) dus als er mensen zijn met interesse in een slash 4x4 ,PM me even dan geef ik je de shop door
 
Altijd leuk Murky om me 4x4tje terug te zien op youtube!


Wat info over de setup uit het filmpje

15/54 gebruikt dat is goed voor als de baan droger is, met deze omstandigheden zou ik lager gaan de motor werd heet ook al was het een zondag best fris...

Maar, snelheid is ook erg fijn voor de jumps! Elk voordeel heeft zijn nadeel maar als je 15 als maximum aanhoud met zulk weer zit je altijd goed.

50/50wt olie rondom

De afstelling van de slash was ook aangepast, heb er sowieso voor gekozen om er meer stuur in te krijgen en dat merkte ik wel en viel ook op langs de baan dat sommige bochten sneller waren te nemen dan een 4x4 met een stock setup.

Banden van de 4x4 zelf (doen het prima als het vochtig is of zoals uit het filmpje blubber)

Ik heb net Proline bow-tie's voor de 4x4 binnen gekregen en viel me op dat Proline er nu de Closed Cell Inserts bij doet die blauw kleurige inserts kosten normaal $16.00 retail dus dat is leuk dat die er nu meteen bij zitten.

Heel belangrijk! Een douchemuts dat helpt erg veel


Als de baan droger is gaat het veel sneller door de blubber was het zwaar voor de 4x4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top