Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
in het boekje wat meegeleverd word bij de slash 4x4 staat precies wat traxxas adviseerd qua gearing van je auto.

je kan met allerlei pinions en spurs rijden op lipo's hoor !
alleen word het e.e.a. wat warmer bij een bepaalde combinatie dan bij een andere

ik zou het gewoon op 15/54 houden bij 2s lipo. temperaturen bijven nu ook goed ook na een tijdje rijden. het word van de zomer pas interesant als de buitentemperatuur 20 graden warmer is en je electronica de warmte dus minder goed kan afgeven aan de buitenlucht

ok bedankt, dus als ik nu een tijdje rij op de 13/54 zal alles goed koel blijven, ook als het warmer word?

ok bedankt, dus als ik nu een tijdje rij op de 13/54 zal alles goed koel blijven, ook als het warmer word?

1 tip. blijven voelen
gewoon steeds je vingers op je motor houden, als je dan je vingers brand dan word de boel te heet.
kijk anders ff naar zon tempgun op internet. die lezen de temperatuur af..

en als je het echt niet vertrouwd koop je een heatsink eventueel nog met een fannetje

garanties zal niemand je geven. temperaturen van je motor + electronica is van heel veel verschillende factoren afhankelijk.
als je alleen maar lange stuken recht uit rijd zal het misschien wel meevallen
ga je constant stoppen en optrekken , achteruit en weer vooruit dan zal de boel sneller opwarmen
ook is de ondergrond waarop je rijd erg belangrijk, is het zwaar en moeilijk voor je auto, dan word het sneller warm

Laatst bewerkt:
1 tip. blijven voelen
gewoon steeds je vingers op je motor houden, als je dan je vingers brand dan word de boel te heet.
kijk anders ff naar zon tempgun op internet. die lezen de temperatuur af..

en als je het echt niet vertrouwd koop je een heatsink eventueel nog met een fannetje

garanties zal niemand je geven. temperaturen van je motor + electronica is van heel veel verschillende factoren afhankelijk.
als je alleen maar lange stuken recht uit rijd zal het misschien wel meevallen
ga je constant stoppen en optrekken , achteruit en weer vooruit dan zal de boel sneller opwarmen
ook is de ondergrond waarop je rijd erg belangrijk, is het zwaar en moeilijk voor je auto, dan word het sneller warm

ok
maar ik had begrepen hoe kleiner de pion = minder snel en meer trekkracht en perfect voor off-road, en als ik die 18t inzet = sneller maar meer belastend voor de motor bij constant optrekken en remmen zoals off-road klopt dit, dus denk ik dat ik met mijn 13/54 wel redelijk safe zit

1 tip. blijven voelen
Als dat tip 1 is dan is tip 0 : Koop een tempgun / temperatuur meter (kleine investering en groot gemak)! Meten is weten en als je dingen weet kun je de auto pas echt goed afstellen.

Zoals murky123 aangeeft, kwestie van proberen en kijken wat voor jou werkt aangezien er te veel variabelen zijn om te kunnen zeggen dat de ene gearing beter is dan de andere.

Ja ik heb ook liever zand maar ik vind het nog best leuk gedaan. Zou maar wat graag zo'n trackje hier ergens hebben liggen!

Heb m ook gehaald, moest vliegtuigje recoveren vanaf 't ijs. Ijs was inmiddels te dun om op te lopen, en m'n hpi is 'n stuk zwaarder (en duurder) en heeft alleen RWD..

Moet zeggen dat dit ding goed hufterproof is :D:D

Gister even met de auto erachteraan gereden, op 2 3s lipo's van 2200mah, en met bijgeleverde tandwiel, haalden we al 85+ ! word echter wel 'n tikkeltje onbestuurbaar dan :P Hij wil dan ook gewoon nog steeds versnellen, best bizar :S

Afijn, crash tegen paaltje in de berm, in de sloot... Eruit gehaald, en weer doorgereden! Heerlijk :D

haha die eigenaar lachte als een boer met kiespijn om z'n vriend die z'n gloednieuwe Slash beschadigd. Toch best wel heftig wat zo'n ding toch nog doorstaat en tevens opvallend hoe goed hij accelereert en vooral hoe hard hij remt!
Was het maar half Maart.

iemand een idee voor een andere ESC dan de velineon? , vindt deze een beetje lauwtjes remmen en wil wat "méér". EZ -run 60A misschien ? of een MMM ?
:cool:

Je kan volgens mij de remkracht nog instellen op de zender, met die mooie multifunctie knop. Is wel even zoeken in de handleiding en goed tellen.
Ben zelf nog niet zover gekomen eerlijk gezegd.

leuk filmpje misschien?:)

[URL="
- Traxxas Slash 4x4 - First time at the track[/URL]

Interressant filmpje om te zien! Dit is denk ik wel de manier om maximaal gebruik en plezier te maken van je Slash zonder dat je um echt zwaar belast....
Alleen dat ie dan kaputt word gereden tegen die rand is een potje minder....
Ik heb er nu wel een idee bij hoe en wat!! :D

Iemand trouwens een plekje vrij in een tijdmachine die richting half Maart gaat?!?!?!?:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil wat extra banden wielen bestellen voor mijn slash zodat ik bij de rallycup en de nonitro cup wat kan wisselen als dat nodig is. Ik heb er helaas nog geen kaas van gegeten wat je wanneer nodig hebt!?!?!

Wat kan ik het beste bestellen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back