Brushless 1/8 HPI Savage

@ Nard

Ik had die foto vorige week al een keer gezien hele gave wielen!!

Welke zijn dat al ff bij proline en bij HPI zitten zoeken maar?????
 
Ik denk te weinig grip. Koppeling te los kan niet want die wordt niet heet. Maar ik denk dat het opgelost is met de mashers. Vind ik ook leuke all-round bandjes. Ik heb ze al getaped :D. Alleen zitten ze er nu niet op omdat ik de wielen al twee keer gestripped heb. Ik had gehoopt dat op te lossen met de 17mm conversion hex. Maar die passen dus niet.

Die axials moet je zeker gewoon lijmen hè? Ik zoek nog altijd beadlocks met een offset. (en geen maximizers)
 
@ diver, yup heb de foto's al een keer eerder geplaatst.

Banden : Bow-Tie 3.8" (40 Series) Off-Road Tires (Product ID : 1113-00)
Wielen : AX8008 8 Spoke Oversize Wheel (Black)

@ DeeJay, hoeveel mm hex heb je nu dan? Ik zou bij een 1/8 wagen altijd minimaal 17mm aanhouden. Deze Axials zijn inderdaad lijmers, ze hebben echter ook beadlock versies. Waarom wil je geen Maximizers, als ik ergens iets over bead locks lees is het eigenlijk altijd dat alles rotzooi is op de Maximizers na. Zelf hoef / wil ik geen beadlocks vanwege de nadelen van loskomen en het extra gewicht. Een setje velgen kost niet veel en je wisselt binnen 2 minuten van banden.
 
Echt zalige banden/velgen combo Nard, zijn die +/- even groot als mn big joes denkje?

Die backflips met mn desertboy haha welja het zijn geen mooie backflips zoals met het standaard chassis'tje zu... er was ook direkt een axle kapot en met zon grote truck maak ik me echt meer en meer zorgen voor andere schade aan mn aandrijflijn,... dusja denk niet dat ik dat truukje nog vaak zal herhalen ;) kwil het wel nog es proberen maar voor het moment liggen mn beide Savages volledig uit elkaar, de ene voor de elektro conversie en de andere voor wat modwerk (weeral) :)

de bigscale servo zit er wel bijna in enkel nog het servo armpje en de steeringpost verbinden en het is klaar om te testen, denk wel dat het iets oerdegelijk is ;)
 
Nee, ik denk dat jou Big Joes nog wel een heel stuk groter zijn, sowieso breder. Ben zelf heel benieuwd naar de combo.

Ben benieuwd naar je mod/pic verslag van je big scale servo!
 
Nee, ik denk dat jou Big Joes nog wel een heel stuk groter zijn, sowieso breder. Ben zelf heel benieuwd naar de combo.

Ben benieuwd naar je mod/pic verslag van je big scale servo!

ach jammer datze kleiner zijn, ik zoek iets met de grootte vna de big joes maar dan met zon kleine pinnetjes nuja zeker niet dringend zu ik heb nog wat setjes liggen die es moeten gebruikt worden....:rolleyes:

mn fotoverslagje komt nog moet eerst nog wat koffie drinken en wakker worden :mrgreen:
 
ach jammer datze kleiner zijn, ik zoek iets met de grootte vna de big joes maar dan met zon kleine pinnetjes nuja zeker niet dringend zu ik heb nog wat setjes liggen die es moeten gebruikt worden....:rolleyes:

mn fotoverslagje komt nog moet eerst nog wat koffie drinken en wakker worden :mrgreen:

Big Joes zijn volgens mij een stuk groter als die Nard daar aangeeft. Als je groot wil, kijk eens naar Imex. Ze hebben dan wel veel 14mm velgen, je kunt ook alleen de banden kopen en dan nog de goede velgen er bij vinden.
 
Ik wil de maten ook wel graag weten.

Peter zou jij de maten van die big joes is kunnen doorgeven. Ik zoek nog een paar hele grote wielen banden voor mijn Summit. De standaard banden zitten helemaal vol zand en ik krijg ze er niet af ook niet na 20min koken??

Ook het geweld van de MMM vinden ze niet zo heel erg leuk zijn erg zacht!
 
@Nard,

Ik gebruik nu ook 17mm hexen maar ik wilde overstappen naar de hex adapters die bijv op de Vorza gebruikt worden. Ik heb namelijk een paar keer gehad dat de wielen eraf liepen en de velgen gestripped werden. Daarom wil ik dus geen maxximizers meer. Die stippen belachelijk makkelijk. En daarom wil ik beadlocks. áls de wielen gestripped zijn kan ik de banden tenminste nog op andere wielen gebruiken.

Ik zou de beadlocks niet gebruiken om effe andere banden erop te zetten hoor. Daarvoor gebruik ik dan ook wel een extra setje velgen. Sinds ik de maxximizer/maxx mashers combo gebruik heb ik nog geen rit gehad dat er niet tenminste één wiel af ging.
 
@ Bye, IMEX heeft inderdaad ook grote jongens. 14mm zou ik niet doen, minimaal 17mm :)

@ diver & PieterVds : de maten zijn 140mm doorsnee en 90mm breed.

@ diver, grote banden : Hot Bodies V-Block Tire/Blender Wheel 7" Savage T-Maxx
Let wel op, grote banden zijn er leuk uit maar zijn vaak ook heel zwaar. Zwaardere wielen betekend langzamere acceleratie en meer slijtage op je complete aandrijf lijn. Daarnaast krijgt ook de motor het een stuk zwaarder. Daarom heb ik de 40 serie Mashers wel gedaan en de normale 3.2'' versie gekocht.

@ DeeJay, lijkt me toch iets dat je fout doet want dat heb ik nog nooit gehoord. Goede bouten erop met zacht plastic (kan niet op de naam komen) erin zodat de velgen er niet vanaf lopen.
 
@ DeeJay, lijkt me toch iets dat je fout doet want dat heb ik nog nooit gehoord. Goede bouten erop met zacht plastic (kan niet op de naam komen) erin zodat de velgen er niet vanaf lopen.

Borgmoeren?

Als je 17mm meenemers hebt, of wat loctite gebruiken, of met een dremel schuine kantjes in eht raakvlak maken zodat de moet niet losloopt.
 
hallo,
als je een prbleem hebt met de esc van je flux moet je toch hiernaar een mail sturen?: support@castlecreations.com
ik heb daar nu 2weken geleden een mailtje naar gestuurd met mijn probleem en meteen erna zijden ze dat ze het gingen beantwoorden in 3-4 werkdagen en heb nog steeds niets ontangen..

is dat wel het juiste email-adres?
 
Ja borgmoeren, thanks :) (zat in mijn hoofd met threadlockers te spelen maar kon maar niet op borgmoeren komen).

Zoals Klamath zegt, als je het goed monteert moet het echt niet loskomen...

@ nick, gewoon nog een keer mailen, anders probeer : cs@castlecreations.com
 
je hebt gelijk hehehe maar toch, ik wil alles snel klaarhebben en draai dan ook alles vast en dan *********:mrgreen:

zoiezo zit ik toch met een probleempje denk ik, ik had het ook met mn normale servo dat de ene kant beter stuurde dan de andere kant...
 
Zender neutral zetten (steering trim) dan de banden op de grond zetten en zo recht mogelijk laten wijzen en dan het servo armpje erop. Kwam er gister achter dat het bij mij ook niet helemaal goed stond, moest 11 stappen naar links trimmen.
 
Zender neutral zetten (steering trim) dan de banden op de grond zetten en zo recht mogelijk laten wijzen en dan het servo armpje erop. Kwam er gister achter dat het bij mij ook niet helemaal goed stond, moest 11 stappen naar links trimmen.
morgen es proberen als ik tijd heb... zoiezo draait die monsterservo niet volledig...ik kan die arm +/- 180° draaien en met mn zender slechts +- 60/70graden? heb mn zender nog niet helemaal bekeken wegens geen tijd gehad steering staat zoiezo op 100% dus draait je servo toch volledig links en volledig rechts (bijna 180° dus bij die bigscale)???
 
Vwb de rijders die nog twijfelen over de banden:
Ik heb inmiddels zowel de HPI Goliaths als Terra Pins.
De laatste zijn een stuk lichter en hebben enorme wangen en daarom geschikt voor het betere sping en offroad werk. Onroad en hoge snelheden vermijden met de Terra Pins, daarvoor zijn de wangen veel te groot en balloonen ze als pizza's.

Voor onroad rijden met redelijke snelheid zijn de Goliaths weer een genot. Het "grinding" geluid als je door een bocht ragt is echt geweldig !
Omdat ze erg groot en zwaar zijn wel conservatief met je gearing. Als ik me niet vergis zijn de Goliaths nog zwaarder dan de Big Joes.
 
Back
Top