Projekt CNC Frees

De trainer tekening is klaar. Hopelijk nu alles goed.

Het ziet er wel goed uit Frank .

full


En past mooi in de doos . :cool:
full


Nu nog de ribben plaat.
Er zaten weer de rondjes in zoals bij de vorige keer.
Gistern ze er allemaal afgehaalt .
full


Je kan een setje komen halen als je niks te doen hebt in 't weekend . :mrgreen:

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hele mooie Johan. Ziet er idd goed uit.

ik kom hem dadelijk ophalen. deze bouw ik wel even langs de andere lopende projecten.

Zal wel E drive worden gok ik zo... Of 10cc ASP 4tacter..

Die rondjes lijken me uit profili te komen, nu ik ze zie.

Volgende keer wel die stickers eraf halen Johan. Dat gaat meestal best goed meteen verfbrander.
 
Laatst bewerkt:
Zit nog een fout in de romp Frank , boven waar de breekbouten komen en het stukje romp nog dubbel is , is de spant te dik .
En daar is ook geen uitsparing in de rompdeksel.

Ben hem al aan het bouwen.:mrgreen:

Passingen zijn verder zeer goed .

full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die fout zag ik gister ook Johan. Pas ik meteen aan met het aanbrengen van de extra nokken. Ik bouw mijn romp over het weekend ook op, en dan halen we alle opmerkingen er uit, en dan kun je aan de gang...
 
Ga direkt nog even de vleugelplaat frezen.
Er zitten nog delen van de romp op die ik nodig heb.

Haal de lijnen er van af die gistern roet in het eten gooide , hoeft ja niet in een doos. :mrgreen:

Mvg Johan
 
Vandaag ook even aan de vleugel beginnen.

Delen zien er goed uit .

full


full


Het begin van de romp ligt nu te drogen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De bouw van de trainer 1600 schiet al mooi op.

Tijd voor een modificatie van de freestafel .
De vakuum tafel verliest aan kracht als er veel te frezen is.
En als de plaat dan een beetje spanning heeft laat hij los van de tafel.

Nu leg ik depron stukken op de gefreesde banen om het vakuum weer te verhogen.

Dit is dus niet de bedoeling en moet automatisch gaan . :mrgreen:

Gistern de vrouw gelijk een DN40 afvoerbuis mee laten brengen.

Nu eerst maar 2 rollen gaan maken .

Mvg Johan
 
Tijd voor een modificatie van de freestafel .
De vakuum tafel verliest aan kracht als er veel te frezen is.
En als de plaat dan een beetje spanning heeft laat hij los van de tafel.
Kan je niet meerdere vacuum 'velden' maken die van elkaar gescheiden zijn?
En dan evt. met een ventiel ervoor zorgen dat de afgezogen lucht maar 1 kant op kan?
 
De zuiger haalt de lucht waar de minste weerstand is .

En dan meerdere velden maken heeft helemaal geen zin , er zit 1 zijkanaalblower op .

En de afgezogene lucht gaat maar 1 kant op en dat is via de blower de zolder op . :mrgreen:

Mvg Johan
 
De zuiger haalt de lucht waar de minste weerstand is .

En dan meerdere velden maken heeft helemaal geen zin , er zit 1 zijkanaalblower op .

En de afgezogene lucht gaat maar 1 kant op en dat is via de blower de zolder op . :mrgreen:

Mvg Johan
Ja, dat is dan lastig.
Voor meerdere velden heb je dan meerdere zuigers nodig.

Zit jij te denken aan een doek dat met de freeskop mee-rolt?
Oftewel, de kant waar de kop heengaat word het doek opgerold en aan de andere kant afgerold?

Mvg,

Joost
 
Jemig Johan,

Ongelooflijk hoe prachtig zo'n machine freest. De mogelijkheden lijken mij eindeloos.
Lijkt me erg leuk om straks een assorti te zien van wat kistjes.
Ik kom dan absoluut even langs. ( jup, ik pb je dat ik wat moet hebben, en zie dan plots ineens een enorme CNC staan:mrgreen:))

Geweldig..
 
Doek/Plastic, het is allebij een oprolbaar materiaal :)

Dat wel.

Maar het moet heel licht zijn en goedkoop te verwisselen .

Rollen krijgen geen aandrijving , ik ga kijken of ik er een veer in kan bouwen en ze krijgen een rubberring die er voor moet zorgen dat hij oprolt zonder te haken of slippen.
Daarom moet de folie ook licht zijn .(neem folie van grote afvalzakken)

Mvg Johan
 
Dat wel.

Maar het moet heel licht zijn en goedkoop te verwisselen .

Rollen krijgen geen aandrijving , ik ga kijken of ik er een veer in kan bouwen en ze krijgen een rubberring die er voor moet zorgen dat hij oprolt zonder te haken of slippen.
Daarom moet de folie ook licht zijn .(neem folie van grote afvalzakken)

Mvg Johan
Zijn die rolgordijnen niet te gebruiken voor dat mechanisme?
Denk dat als je die "klem" eraf kan krijgen dat het dan bruikbaar zou kunnen zijn?

Ik bedoel dus de rolgordijnen met een veer in de koker. Die blijven voor je raam hangen d.m.v. een klem-mechanisme, maar ik heb ze ook wel eens gezien dat je ze achter een haak moest klemmen.
Ze zijn er in lichtere uitvoering voor auto's en caravans, geloof ik.

--
Joost
 
( jup, ik pb je dat ik wat moet hebben, en zie dan plots ineens een enorme CNC staan:mrgreen:))

Geweldig..

Heb nog geen Pb gezien van je Remy. :mrgreen:

De eerste trainer ben ik al aan het bouwen en Frank maakt er ook een.

Word zeker 500 gram lichter als een vergelijkbare Calmato van 1,6 m .

De mijne word elektro (4S) en Frank zet er denk ik een Saito op.

Een elektro hoogdekker van 1,4 m is ook al gefreest .
Is nog lichter en gaat lowcost vliegen op 3S en HC motor ;)

Mvg Johan
 
Die idee is helemaal niet zo gek Joost.

Heb er nog een oude gevonden op zolder , als het werkt halen we er nog een bij .:mrgreen:
Vanavond gelijk eens testen.

Mvg Johan
Anders misschien iets met een tandwiel op zo'n zaagtand-stok (kom zo snel niet op de naam) of een ketting?

Ideeen zijn bij mij makkelijk, om de goede eruit te halen is vaak lastiger :)
 
Idee van dat rolgordijn was al genoeg . :mrgreen:

Heb de " klem " er al uit .

Wou ik 4 gaatjes boren in het alu is de boor maschine leeg.
Eerst effe laden , dan boren en M4 tappen en dan vanavond effe testen.

Mvg Johan
 
Back
Top