Projekt CNC Frees

Oeps dat is gemeen van je, dat doet zeer, ik ben zo druk met bouwen, dat ik zelfs geen tijd heb om die cavia's uit te laten, vandaar dat hok.

Gr Japiooooo

En nu ga ik weer plakken

Is het onderstaande werkstuk nu 2D, 2.5D of 3D?

full

Volgens mij 3D. En gefreesd op een 3-assen machine.

De enige beperking in het 3D modelleren ligt is het feit dat je alleen die dingen kunt frezen waarbij je het materiaal van bovenaf kunt weghalen. Wil je materiaal vanaf de zijkant kunnen frezen dan heb je een 4- of 5 assen machine nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit wordt 2.5D (bijna 3D dus :-) ) genoemd omdat de onderkant niet bewerkt is. (athans zo heb ik het begrepen).

groeten,
Cor

Vandaag zijn mijn GFK platen gekomen.
full

Kan ik volgende week eens gaan testen om hevels en motorkruisen te maken.

Mvg Johan

Is het onderstaande werkstuk nu 2D, 2.5D of 3D?

full

Volgens mij 3D. En gefreesd op een 3-assen machine.

De enige beperking in het 3D modelleren ligt is het feit dat je alleen die dingen kunt frezen waarbij je het materiaal van bovenaf kunt weghalen. Wil je materiaal vanaf de zijkant kunnen frezen dan heb je een 4- of 5 assen machine nodig.

Voor mijn werk ben ik bijna dagelijks met dergelijke zaken bezig. Dat is gewoon 3 assig, 3D gefreesd. 2,5D is trapsgewijs in contouren frezen bv. Eens je 3 assen tegelijk kunnen aangestuurd worden, ben je in 3D bezig. Wat niet wegneemt dat 4assig of meer 3D frezen meer opties biedt.

bij frezen van epoxyplaat hoef je ze niet koel te houden nee. Ik frees die ook altijd gewoon droog met zo'n speciaal freesje om printplaten te scheiden (lijkt op een raspje)
Gaat echt super.
Carbon plaat is een ander verhaal.

Vandaag nog even de monitor aan de muur opgehangen.
Kan hem zo een halfe meter van de muur halen.

Op de tafel stond hij altijd in de weg. :mrgreen:

full

Nu nog iets voor de tastatuur bedenken.

Mvg Johan

@Plot

Zo he geweldige cnc machiene heb je gekocht man, dat heb ik vandaag persoonlijk kunnen zien helemaal toppie, oeps je steun hangt al toppie.

Laterssssssssssssss

Gr Japioooooooo

Ik ga maar een soort van la maken onder de freestafel .

Daar heeft hij het minste last van het frees stof .;)

Mvg Johan
toetsenbord ook inpakken in huishoud folie, of in een doorzichtige zak, dan kan die er beter tegen.

Of gebruik zo'n oprolbaar toetsenbord, die kun je ook met water schoon spoelen.

Of gebruik zo'n oprolbaar toetsenbord, die kun je ook met water schoon spoelen.

Je kan elk toetsenbord onder de kraan houden als je de onderkant er even af schroeft.
13 schroefjes bij deze waar ik nu op typ .:mrgreen:

Wel overnacht laten drogen op de kachel.

Ze komen 1 keer per jaar wel onder de kraan .

Mvg Johan

Back