De "Impuls" Evert Kreulen nostalgie

Ik weet ook nog dat ik op 14 jarige leeftijd op een zondag de Solex brommer van mijn pa stiekem heb meegenomen om van Kampen naar Terlet (bij Arnhem) te komen om daar de experts te zien vliegen, helaas was Evert toen niet aanwezig.
Kampen... Frank... :rolleyes:En ineens weet ik het weer.:D Jij vloog met een Puma.... Op het Luchtvaartkamp in Vierhouten. Moet '72 of '73 zijn geweest.
 
Ja, dat zou wel kunnen kloppen, ik ben meerdere keren op het kamp in Vierhouten geweest. De eerste keer was in 1968, toen had ik een "mono" kistje met een 1.5cc Webra dieseltje en een zelfgemaakte zender waarmee je met 2 schakelaars links en rechts kon sturen. Verbazingwekkend wat een kapriolen ik daar toen nog mee kon uithalen, zelfs loopings waren mogelijk met slechts L/R besturing :) Lastig was wel dat je net zo lang moest doorvliegen tot de brandstof op was ;)
Jaren later heb ik inderdaad een Puma gehad, met drijvers eronder vloog ik daarmee ook op het Veluwemeer bij Roggebotsluis. Waarschijnlijk zal ik die ook wel meegehad hebben naar het kamp in Vierhouten, helaas kan ik daarvan geen foto's meer vinden.
 
hoi
super werk Brik
ik zal vanmiddag een foto maken en posten van mijn Impuls

bij deze dan maar
05032010031.jpg


05032010039.jpg
 
Laatst bewerkt:
Citaat:
Ja, dat zou wel kunnen kloppen, ik ben meerdere keren op het kamp in Vierhouten geweest. De eerste keer was in 1968, toen had ik een "mono" kistje met een 1.5cc Webra dieseltje en een zelfgemaakte zender waarmee je met 2 schakelaars links en rechts kon sturen. Verbazingwekkend wat een kapriolen ik daar toen nog mee kon uithalen, zelfs loopings waren mogelijk met slechts L/R besturing Lastig was wel dat je net zo lang moest doorvliegen tot de brandstof op was
Jaren later heb ik inderdaad een Puma gehad, met drijvers eronder vloog ik daarmee ook op het Veluwemeer bij Roggebotsluis. Waarschijnlijk zal ik die ook wel meegehad hebben naar het kamp in Vierhouten, helaas kan ik daarvan geen foto's meer vinden.
__________________
<
Frank_________________pa0fbk


Frank, was dit soms jouw Puma?
Dit is het luchtvaartkamp 1971.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/nicohaas-albums-oud-vliegen-60-picture27479-31.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kom net van de zolder ( Oratex snijden ) Ja, hij krijgt een jas aan. Han Veldhuis: leuke foto's. Gaan in de documentatiemap van de Impuls. ( Geen paniek, ik bied ze niet te koop aan ! ) Kun je me een keer laten weten wat die kist van jou weegt. ( i.v.m. de vleugelbelasting en de benodigde ( electro ) aandrij

http://javascript<b></b>:Grootformaat();

Noodkreet: Kan iemand me op weg helpen waar en/of hoe ik een houten prop 10x6, 11x6 of 12x6 kan vinden s.v.p.?

Peter
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik nog wel wat voor je....

Oratex... Oei oei oei.... :( Dat wordt zwaar....

Het mooiste zou mylarfolie zijn, met daarover een laagje dun tissue. Ziet er vintage uit maar is oersterk.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige nostalgie.

Voor alle radio zender liefhebbers, er is komende zaterdag 13 maart in autotron Rosmalen de 35e jaarlijkse radiovlooienmarkt van de Veron.
Als je ergens kans hebt om oude onderdelen te vinden van zenders e.d. dan is het daar.

Nu we toch alle nostalgen bij elkaar hebben, even een vraagje.
Ik zoek de tekening van de Terra. Een model uit de Flug van 1961, als ik mij niet vergis het december nummer. Heeft iemand daar iets van?
 
Hallo,
ik heb net de Impuls gewogen.
toestel is zeer degelijk gebouwd en kan een stootje hebben, dat heb me pa al gedemonstreerd.
model is geheel volgens tekening, behalve dan het hoogte roer.
alles met papier en spanlack (mmmmm)
romp 1660 gram
vleugel 225 gram
maakt een totaal 1885 gram ex brandstof
tufje is een osmax 4cc 4takt
3x fs100 servo (standaard)
ontv. futaba 6 kanaaltje
accu 2000mah
de spaakwieltjes hebben we via ebay.de

en jawel we (pa en ik) zijn er nog 1 aan het bouwen, vleugel is al bespannen, nu nog de romp verder afwerken

groet Han
 
Dag Frank,
Snelle reactie,zeg!
Ik probeer de Impuls weer te bouwen en te vliegen. ( zie voorgaande discussies) Wat ik ook wil is een documentatie maken en daarbij speelt het boekje een centrale rol. Jouw versie is waarschijnlijk uitgave 1 of 2 en die heb ik niet. Vandaar mijn vraag of je bereid bent mij de gelegenheid te geven het te copieren. Ik zal proberen via "prive berichten" contact met je op te nemen.
Peter


Hallo Peter,

Mijn Radio-Besturing II boekje is van April 1955, de 2de druk. Ik ben nu bezig om deze in te scannen in een hoge resolutie zodat je een goede kopie kan afdrukken.
Zal via email nog contact met je opnemen ;)

Trouwens, in deze uitgave staat dat de motor een Typhoon 250R diesel was met als prop een Nylon 10x6, dus Evert gebruikte destijds geen houten prop :confused:
 
Laatst bewerkt:
Wat verder gekomen met het inscannen van Radiobesturing II, 1955, hier wat pagina's:

blz5.jpg


blz7.jpg


blz8.jpg


blz24.jpg
 
Laatst bewerkt:
Frank FBK :bedankt voor de moeite. Ik E-mail je nog.
Han Veldhuis: bedankt voor de gewichten Vleugel is klaar bekleed 220 gr.
Bruno van Hoek: Ik probeer je via "Prive berichten"je te contacten
 
220 gram,.... ok jij wint ;-)

mooi dat die gewichten bijna het zelfde zijn
welke lijm heb je gebruikt, deze is met witte houtlijm gebouwd
en we hebben niet op grammen gelet, ouderwets stevig bouwen
 
Ik heb de hele kist met Cyano in elkaar gelijmd. Maar zoals Bruno v. Hoek al zei: Oratex is zwaar ! Hoop dat ik op 1800 gram uitkom met dan een vleugel belasting van 50 gr/dm2. Gebruik voorlopig een electro set van een andere kist. Met een 3s/ 5000 lipo en 25A kom ik op 275W en dat is voldoende om een beetje "rond te fietsen"
Peter
 
Ik ben een computerdummy en heb iets niet goed gedaan met m'n foto's. Sorry.
 
Laatst bewerkt:
Hier ligt een houten Top Flite 10x6 naast me.
Duidelijk gebruikt en met een groot gat , maar met een vulbusje los je dat zo op.
De Top Flite heeft de echte, ouderwetse propellor vorm, zoals deze nylon:

dsc01072df5.jpg
 
Back
Top