Robitronic Mantis TXS

hallo, ik ben van plan een nieuwe nitro wagen te kopen en ik ging normaalgezien een Savage XL kopen maar mn oog is nu gevallen op de Mantis TXS

mantistxs.jpg


mantistxs_front.jpg


Het ziet er mij wel een leuke wagen uit en zoiezo stabieler als een monstertruck maar ik ken niets van het merk en vroeg me af of dit een goeie keuze is?

Van truggies ken ik nog minder dus andere voorstellen mogen gerust, ik zoek een degelijke/betrouwbare truggy met een goeie motor/onderdelen maar niet voor competitie ofzo dus geen 500euro...

Deze mantis kan ik nieuw kopen voor 320euro inclusief verzending dus liefst iets in die prijscategorie.

Een goedkope 2.4ghz zenderset koop ik er nog es apart bij.

mvg

Pieter
 
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar kijk mischien ook eens naar de HPI trophy truggy. Die heb je bij PK racing voor 400 euro;)
 
Tjah ... Als je opzoek bent naar een leuke truggy heb ik er nog 1 in het Te Koop gedeelte staan met een hele leuke motor erop en flinke voorraad aan spares erbij ;)

Tis zeker stabieler als een monstertruck omdat ze veel lager liggen , bij een monstertruck hangt het gewicht voor het grootste gedeelte boven de wielen bij een truggy juist tussen de wielen.

Dit scheelt enorm :!: veel in het rijgedrag , qua wegligging ga je richting een buggy met de grip van de grote banden in monsterformaat...

Al met al gewoon hele leuke auto's om mee te rijden ;)
 
Absoluut een leuke auto om mee te rijden echter is het wel zo dat de diffs erg snel stuk gaan!:o
Zelf als je het door de fabriek laat doen, en hun de garantie geven dat ze niet meer stuk gaan.:confused:
Verder is het een leuke beginners truggy dat zeker.
Veel stabieller als een monstertruck :D
 
Dat diffprobleem komt idd nog bekend voor , van een seizoen truggycup wat ik heb gereden.. Waren meerdere rijders die daar last van hadden...
 
Ik weet niet of je die hebt voor de Mantis.. Probleem zat hem deels ook in het uitslijten van de diffcups geloof ik.

Voor m'n Hellfire (die te koop staat) heb ik destijds 6 alu diff samengesteld met alles aan tandwielen van gehard staal , dus satelliet , crowns en pinons... Die aandrijving is nu hufter/idiotproof ;)
 
Ik heb al behoorlijk wat liters gereden met de Mantis TXS en nog geen echte grote diff problemen gehad. Wel een keer de diff lagers kapot gereden waardoor de pinion en crown gear gestript waren.

Aangezien ik toen het diff er toch uit had deze meteen netjes uitgeshimt en tot heden geen problemen gehad.

Mijn Mantis TXS komt overigens binnenkort te koop als roller voor € 150,00 je moet er dan zelf servo's en een motor bijkopen, maar dan weet je ook zeker dat die onderdelen gewoon nieuw en goed zijn.

Mocht je interesse hebben stuur me dan maar een PM of hou het te koop gedeelte in de gaten.

Overigens een aantal tips voor deze auto:
- Stuurservo gaat kapot, deze is te zwak
- Check of alle boutjes goed vast zitten, je gaat ze anders verliezen
- Als je op 25% nitro rijdt is de motor makkelijk en goed af te stellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al behoorlijk wat liters gereden met de Mantis TXS en nog geen echte grote diff problemen gehad. Wel een keer de diff lagers kapot gereden waardoor de pinion en crown gear gestript waren.

Aangezien ik toen het diff er toch uit had deze meteen netjes uitgeshimt en tot heden geen problemen gehad.

Mijn Mantis TXS komt overigens binnenkort te koop als roller voor € 150,00 je moet er dan zelf servo's en een motor bijkopen, maar dan weet je ook zeker dat die onderdelen gewoon nieuw en goed zijn.

Mocht je interesse hebben stuur me dan maar een PM of hou het te koop gedeelte in de gaten.

Overigens een aantal tips voor deze auto:
- Stuurservo gaat kapot, deze is te zwak
- Check of alle boutjes goed vast zitten, je gaat ze anders verliezen
- Als je op 25% nitro rijdt is de motor makkelijk en goed af te stellen


bedankt! Ik heb er net eentje besteld uit duitsland... 320euro met verzending :rolleyes:

Ik heb nog 2 high torque Hitecs liggen van mn Savage dus die vervang ik direkt en de zender ook.

Verder es de schroefjes checken zoals jij zegt en welke shims gebruik jij want ik zou ze anders ook bestellen ben nu net bezig internet aan het afschuimen naar spares ;)

Ik heb liever alles al op voorraad dan weken stil te moeten liggen en de mooie dagen komen eraan dus ik wil rijden! :mrgreen:

een goeie plek om online te bestellen zou handig zijn... waar bestel jij?

alvast bedankt!
 
bedankt! ik bestel alvast wat armen en die washers :)

nog een vraagje, doeje de break in met dezelfde soort nitro 25% of...? en ik hoor iets van de motor verwarmen met een haardroger alvorens de break in te doen...???

ik zou niet graag iets verkeerd doen! :)
 
Break in idd gewoon met de brandstof waar je ook mee gaat rijden , en met een goeie föhn of verfstripper de eerste paar liter goed voorverwarmen voor het starten ...

Doe je veel langer met je drijfstang en loopt je motor mooier/beter in ;)
 
Break in idd gewoon met de brandstof waar je ook mee gaat rijden , en met een goeie föhn of verfstripper de eerste paar liter goed voorverwarmen voor het starten ...

Doe je veel langer met je drijfstang en loopt je motor mooier/beter in ;)

haha ok ik zie hier al apocalyptische taferelen voor me met oa een truggy die in de fik staat! :mrgreen:

even uitleggen hoe je dat doet... je verwarmt de nitro voor je hem in de motor doet of je verwarmt de motor voor je de nitro erin doet...? of nog anders?

klinkt alleszins niet veilig... ;)
 
Je moet de motor voorverwarmen ..... Niet de nitro :rolling:

Je doet de motor voorverwarmen voor je hem gaat starten , daarmee verklein je de klemming van de motor en daarmee weer stress op de drijfstang ;)
 
Je moet de motor voorverwarmen ..... Niet de nitro :rolling:

Je doet de motor voorverwarmen voor je hem gaat starten , daarmee verklein je de klemming van de motor en daarmee weer stress op de drijfstang ;)

schitterend!!! ja ik dacht al... hier klopts iets niet :cool:

ok ik verwarm hem goed op voor ik mn eerste tankje erin doe!

hopelijk heb ik hem deze week nog!
 
Eerst aftanken , dan verwarmen en met warme/hete motor starten.

Op die manier ontzie je je drijfstang echt een heeeeel eind en gaat die veel langer mee.

Bovendien krijgt de zuiger/cilinderset de kans om veel mooier op elkaar in te slijten.
 
Indd met inlopen zeker wel een minuut of 10 de fohn erop vood dat je hem gaat starten!
Blaas ook ff op het slangetje die van je uitlaat naar je tank gaat.
Hiermee pomp je al brandstof in je motor wat voorkomt dat hij een paar x droog start.


Succes ermee
 
Dat met het voorverwarmen kan ik inderdaad bevestigen. De compressie is in het begin flink, dus met een koude motor ga je gegarandeerd je trek koord kapot maken.
 
Back
Top