Eindelijk...Mijn Merv is gisteren binnengekomen, maarrrrr de LRP's 3s 1600 gaan echt niet passen (behuizing wel, connectoren niet). Heb geen zin om in een nieuwe auto te dremelen, ik had ze per slot van rekening als passend gekocht.
Toen maar de Futaba Fasst ontvanger ingebouwd; ik wil gewoon 1 zender hebben om te rijden en 1 om te vliegen en anders kom ik om in de zenders...;-)
Vandaag de 'maiden voyage' gehad met wat GP cellen (standaard pakketje gooi ik in de verkoop, samen met de lader en de 2,4GHz zenderset): gaat allemaal redelijk van z'n plek, maar ik wil toch echt naar 3s! Set-up is in ieder geval kinderlijk eenvoudig, gewoonweg super! Dat was een aantal jaren geleden wel anders...Servo valt me ook mee, doet z'n werk goed. Uitslag heb ik nu op 70% gezet, 100% is te veel van 'goede.
Met de verkoper al even gekeken naar een oplossing, we gaan waarschijnlijk voor een setje Team Orion Carbon 3s1600/35C. Dat past wel.
GTR-shocks en GPM wheely bar zijn binnen, dus die zet ik er morgen even op. De rest van de tuningparts ligt pas een week (!) bij de douane.
Kan het aan mij liggen, of staat de merv wat slap afgeveerd af-fabriek? Los ik natuurlijk op met de GTR-shocks, maar 't viel me op. 6 GP2200 cellen zijn natuurlijk wat zwaarder, maar zeker niet zwaarder als 2 standaard pakketten van Traxxas zelf?
Wat raden jullie aan bij het rijden op een redelijk vlakke ondergrond: op 3s de standaard gearing houden, een kleinere pinion of misschien een kleinere spur?
Ik volgde 't topic al met belangstelling, maar zal nu ook wat meer gaan bijdragen!
Groet, Ronald
p.s. lichtelijk off-topic: als er liefhebbers zijn voor de Traxxas 2,4GHz zenderset en/of standaard accupakket met lader: stuur even een pb. Anders gaat het gewoon 't for sale gedeelte op.