Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Liquid is vrij creatief met wat ze op de verpakkingen zetten en voor die 80 cent per verzending kan je het ook best op delen in een boel kleine pakjes... Maar zoals ik al zei whatever you want...

Heb nooit van een binnen body gehoord... Misschien zelf maken? je moet een heel eind kunnen komen met wat plastic plaat (modelbouw shops hebben meestal wel iets) en een feun(SP??) of een heatgun (kan waarschijnlijk zelfs gewoon tekenen met een soldeer punt ofzo) ofzo...
 
MSUK heeft geen MERV RPM parts voor zover ik weet.

Invoer kosten zul je weinig last van hebben en anders zoals FF zegt, meerdere kleinere / goedkopere pakketjes laten maken.
 
Ik heb overlaatst in dit topic een linkje geplaatst waar ze RPM onderdelen verkopen. Pak rond p120 ofzo..
Op de RPM site zelve staan er mini e-revo stukken. Niet veel maar beter dan niets..
 
Heey!!

Het blijkt nu dat ik alleen in de NL mag bestellen van mijn ouders:(
Dus weet iemand een winkel in NL voor Merv Parts?


Greetzz,

Ruud
 
zolang je pakket niet te duur wordt(ongeveer $80 denk ik, verbeter me als het niet klopt) heb je geen last van invoerrechten hoor

ik verbeter:

Als je iets buiten de EU bestelt moet je vanaf 22 euro BTW betalen, plus 12,50 inklaringskosten (dit laatste gaat naar TNT). Als de douane de waarde niet op de verpakking kan vinden, dan krijg je een brief thuis die je naar waarheid moet invullen en terugsturen. Meer info op douane.nl.
 
Ik heb een extra servo in mijn e-revo gezet. Netjes met een TRA2080 en een TRA7043. Nu heb ik het probleem wat meer mensen hebben, namelijk dat de servo's geluid maken doordat ze een beetje kracht op elkaar uitoefenen ("they are fighting each other"). Bij de e-revo 1:10 kun je dit netjes afstellen met de instelbare servo turnbuckles (TRA5345R), maar de 1:16 heeft dat niet. En dat is gek, want hij is er wel op voorbereid.

Wie weet weet een handige/goedkope oplossing? En is het eigenlijk wel een probleem? Gaat de servo hierdoor stuk?
 
Eindelijk...Mijn Merv is gisteren binnengekomen, maarrrrr de LRP's 3s 1600 gaan echt niet passen (behuizing wel, connectoren niet). Heb geen zin om in een nieuwe auto te dremelen, ik had ze per slot van rekening als passend gekocht.

Toen maar de Futaba Fasst ontvanger ingebouwd; ik wil gewoon 1 zender hebben om te rijden en 1 om te vliegen en anders kom ik om in de zenders...;-)

Vandaag de 'maiden voyage' gehad met wat GP cellen (standaard pakketje gooi ik in de verkoop, samen met de lader en de 2,4GHz zenderset): gaat allemaal redelijk van z'n plek, maar ik wil toch echt naar 3s! Set-up is in ieder geval kinderlijk eenvoudig, gewoonweg super! Dat was een aantal jaren geleden wel anders...Servo valt me ook mee, doet z'n werk goed. Uitslag heb ik nu op 70% gezet, 100% is te veel van 'goede.

Met de verkoper al even gekeken naar een oplossing, we gaan waarschijnlijk voor een setje Team Orion Carbon 3s1600/35C. Dat past wel.

GTR-shocks en GPM wheely bar zijn binnen, dus die zet ik er morgen even op. De rest van de tuningparts ligt pas een week (!) bij de douane.

Kan het aan mij liggen, of staat de merv wat slap afgeveerd af-fabriek? Los ik natuurlijk op met de GTR-shocks, maar 't viel me op. 6 GP2200 cellen zijn natuurlijk wat zwaarder, maar zeker niet zwaarder als 2 standaard pakketten van Traxxas zelf?

Wat raden jullie aan bij het rijden op een redelijk vlakke ondergrond: op 3s de standaard gearing houden, een kleinere pinion of misschien een kleinere spur?

Ik volgde 't topic al met belangstelling, maar zal nu ook wat meer gaan bijdragen!

Groet, Ronald
p.s. lichtelijk off-topic: als er liefhebbers zijn voor de Traxxas 2,4GHz zenderset en/of standaard accupakket met lader: stuur even een pb. Anders gaat het gewoon 't for sale gedeelte op.
 
Met connector bedoel je kabel?? Je zult waarschijnlijk wel wat moeten weghalen bij het deurtje of het chassis omdat de standaard doorgang veel te klein is voor LiPo kabels.

MERV is heel slap afgeveerd. Dikkere olie en stijvere vering zal wonderen doen.

Op 3S zeker voor de speedpinion (23T) gaan, anders verwacht ik dat je serieuze temp problemen gaat krijgen. Vanuit daar gewoon verder aanpassen naar je wensen.

Wat voor een olie gebruiken jullie allemaal trouwens ?? Ik heb zelf zwarte veren onderweg, maar nog geen idee welke olie ik erin zal duwen.
 
ik verbeter:

Als je iets buiten de EU bestelt moet je vanaf 22 euro BTW betalen, plus 12,50 inklaringskosten (dit laatste gaat naar TNT). Als de douane de waarde niet op de verpakking kan vinden, dan krijg je een brief thuis die je naar waarheid moet invullen en terugsturen. Meer info op douane.nl.

vreemd, ik heb een keer ezrun setje gekocht(€50) en niks extra hoeven betalen. sorry voor offtopic
 
Niet alles wordt door de douane aangehouden. Ik heb zelf mijn Flux + hele hoop spares geïmporteerd vanaf TowerHobbies (was $900+) met de echte waarde op de doos en ook niets hoeven te betalen.

Maar de regel is inderdaad vanaf 22 euro BTW (19%) + inklaringskosten van 12,50. Vanaf 150 euro BTW (19%) + omzet belasting o.i.d. (6%) + inklaringskosten van 12,50.
 
dat is netjes! ik moest bij een pakketje vanuit amerika van 91 dollar al betalen, naar mijn idee heb je vanuit hongkong oid minder last van belastingen dan van uit amerika
 
'K heb gelogen...Het zijn 1300Mah packs...De pakketten van LRP hebben een staande aansluiting met goudcontacten: de connectoren zijn dus te hoog, of je moet de boel naar liggend gaan omsolderen...

1z70fud.jpg


Ik had 'm al 'ns gepost, maar hier staat uitgelegd wat je staat te wachten met import buiten de EU:

Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer?

Sinds de strengere regels sinds 1 januari, merk ik wel dat ze veel strenger controleren. Bij de Douane heeft men ook steeds meer in het snotje dat RC artikelen een aardige waarde kunnen vertegenwoordigen. Ik ben de laatste tijd meer de spreekwoordelijke Sjaak dan voorgaande jaren...

Bij de GTR-shocks zit 40W olie, is dit dik genoeg? Of nog een dikkere nemen?

Groet, Ronald
 
Dat gaat inderdaad niet passen. Koop bij HK wat 2S LiPo's, heb ik ook gedaan, kost echt geen drol.

Ik heb er GTR op zitten, weet alleen niet welke olie hier in zit aangezien ik ze er niet zelf op heb gezet.
 
Het 1/16 funvirus heeft me te pakken...Vanmiddag ook maar even het broertje gehaald van de Merv; de Slash VXL. Zag er te grappig uit om te laten staan...:-). Kost me weer een Fasst ontvanger!

35n7y12.jpg


Weet iemand hoeveel C een 3s pakket moet kunnen ontladen? Ik heb een aardig alternatief gezien voor de LRP's, maar deze zijn 20C. Is dat voldoende? Gaat om Graupner lipo's.

Bedankt, Ronald
-nu weer terug naar het e-revo topic-
 
@Nard: ik wil graag naar 3S en ik zie zo 1,2,3 geen passend alternatief bij HK?

Nog een kleine aanpassing op vorige post: gaat om 3s1600/20C. Levert dat genoeg ontlaadstroom voor onze VXL's?

Nu eerst maar 's even wat gereedschap te voorschijn halen en de GTR-shocks op de Merv parkeren. Ik ga eerst de 40 Weight gebruiken. Ik laat weten hoe dit bevalt.

Groet, Ronald
 
Back
Top