Traxxas 1/16 e-revo Topic!

@ ruudxd, ja dat kan. Houd gewoon de temps even goed in de gaten!

@ sequence, je zou ook weer een goed kope VXL ESC kunnen scoren. Dan blijft de auto waterproof als dat iets is wat je belangrijk vind.

Ik ga nog even uit van garantie, of op z'n minst hele slechte voorlichting door de winkel. Standaard esc lijkt me voldoende, maar ik weet nog niet hoe het met de motor gesteld is....

Waar het best een ESC aanschaffen indien nodig? Bieden op Ebay?

Anders probeer ik dit eens: :)
IMG_2201.jpg

@ ruudxd, ja dat kan. Houd gewoon de temps even goed in de gaten!

@ sequence, je zou ook weer een goed kope VXL ESC kunnen scoren. Dan blijft de auto waterproof als dat iets is wat je belangrijk vind.

Laatst bewerkt:
Heey!!

Misschien dat er een binnen body voor de Merv komt.
Ik stuurde Gisteren J-concepts een mailtje met daarin of ze ook een overtray hadden.
Krijg ik net dit mailtje terug:

Hello - sorry we do not have one for that vehicle at this time.

Thank you for your suggestion and for your inquiry.

Best regards,

:):):)

Greetzz,

Ruud

@ Secuence ;

Heb je daar veel voor moeten aanpassen voor de motor/esc in te krijgen ?

Heb daarnet eens even de waterproof van de revo getest en idd hij is volledig waterdicht :D Dat zal hij met de mamba niet meer zijn..

Dat is inderdaad een TenBol mount. Ziet er leuk uit, maar is wel heel erg overpowered als je 100% gaat gebruiken, zal de aandrijving niet grappig vinden.

Heb liggen denken mijn Mamba Max eens op de MERV te plakken maar volgens mij heeft mijn Mambe andere motor kabels (dikker).

Dat is inderdaad een TenBol mount. Ziet er leuk uit, maar is wel heel erg overpowered als je 100% gaat gebruiken, zal de aandrijving niet grappig vinden.

Heb liggen denken mijn Mamba Max eens op de MERV te plakken maar volgens mij heeft mijn Mambe andere motor kabels (dikker).

Maakt het uit dat de kabels soms dikker ziijn ? Heb gisteren terwijl ik goudcontacten aan het steken was dikkere draden gesoldeerd.. en heb niets ergs ondervonden..

@Q Racing: ja, ik was gewaarschuwd...Maar als de verkoper zegt dat 't past, dan mag ik daar toch van uit gaan? Duurt gewoon wat langer, maar komt uiteindelijk wel goed.

@Olli: Koop voor een paar tientjes een rc-thermometer; klein en werkt perfect. Hoef je niks te gokken!

@Sequence: De hobby heet model'bouw', de winkelier kan natuurlijk lastig inschatten hoe en op welke ondergrond je gaat rijden. Altijd vragen of je set-up safe is of jezelf een beetje inlezen in de materie. Ik heb zelf veel info uit dit draadje kunnen halen ondanks dat ik nu een jaartje of 10 deze hobby heb.

Als de winkelier heeft gezegd dat het geen probleem is, lijkt garantie me geen probleem. Sinds de komst van lipo, lilo en life accu's zijn de laad- en ontlaadstromen heel anders (lees: vele malen hoger) dan pakweg 5 jaar geleden. Een motor fik je niet zo maar af. Uit ervaring: eerst fikt de regelaar, dan de lipo en met extra pech als laatste de motor...:-(

Overigens mag de de Graupner lipo max. op 2C worden geladen. In ieder geval goed om te horen dat de lipo nog heel is!

Ik heb zelf de beste ervaringen met de volgende regelaars: Hacker, Schulze & Kontronik. Niet de goedkoopste, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Groet, Ronald

De vxl is ook aardig goed,rij deze met powerpacks serie en parallel, lipo's ;2s en 2s in serie , met de "speedpinion".
De temperatuur is nooit een probleem geweest, wel even de toeren in de gaten houden, dus met 2s serie heb ik alleen af en toe even een speedrun gedaan en voor de rest rijden op harde ondegrond met gras e.d .Met de 2s en speed pinion haal ik bijna 22 min op een lipo lading ,de temperatuur is nooit hoger geweest dan rond 35~40 graden, op de motor gemeten.

Infrarood thermometers heb je al rond de 10 euro bij bv HobbyKing in Hk;)

@ Olii, nou de connectors van de esc en motor moeten wel dezelfde afmetingen hebben anders past het niet he ;) Ik kan geen 3mm en 5mm contacten in elkaar duwen.

@ Q Racing, 34 a 40 graden met 2S in serie met speedpinion, dat is wel erg netjes...

Door de regen nog niet kunnen rijden met de GTR shocks, ik merk wel dat de vering voor beter is, achter 'zie' ik het verschil (nog) niet.

Welke veren kunnen jullie aanraden? Standaard lijkt me (achter) wat slapjes.

Groet, Ronald

Ik heb nu stock, maar heb zwarte besteld. Zijn nog onderweg en liggen bij de douane (zaten met ander spul van iemand anders).

Net toch de 3S in de MERV kunnen proppen, deurtje kan niet dicht, maar ik gebruik velcro om de body op de deurtjes te bevestigen dus dan werkt wel en de LiPo kan er niet uit. 85.3 KMPH gereden met 28/50. Na elke run even temps gechecked : 35motor en 45 esc. Oliie als je dat niet snel genoeg vind weet ik het ook niet meer, dan kun je het beste maar een onroad gaan halen.

Ja dat klopt Ronald, had me ook even in de materie moeten verdiepen. Maar d verkoper wist wel dat ik een fail safe setup nodig heb. Mijn zoontje van 5 rijd er ook mee. Die heeft de ESC gelukkig niet afgefikt. :D

Ik ben vorig jaar begonnen met een Rustler, die heb ik later verkocht. Het tikt vrij snel aan met het rc spul, met deze auto (Slash, ombouw revo, lader, nihm en lipo en andere zender) zit ik ook alweer tegen de 500 euro...

@Q Racing: ja, ik was gewaarschuwd...Maar als de verkoper zegt dat 't past, dan mag ik daar toch van uit gaan? Duurt gewoon wat langer, maar komt uiteindelijk wel goed.

@Olli: Koop voor een paar tientjes een rc-thermometer; klein en werkt perfect. Hoef je niks te gokken!

@Sequence: De hobby heet model'bouw', de winkelier kan natuurlijk lastig inschatten hoe en op welke ondergrond je gaat rijden. Altijd vragen of je set-up safe is of jezelf een beetje inlezen in de materie. Ik heb zelf veel info uit dit draadje kunnen halen ondanks dat ik nu een jaartje of 10 deze hobby heb.

Als de winkelier heeft gezegd dat het geen probleem is, lijkt garantie me geen probleem. Sinds de komst van lipo, lilo en life accu's zijn de laad- en ontlaadstromen heel anders (lees: vele malen hoger) dan pakweg 5 jaar geleden. Een motor fik je niet zo maar af. Uit ervaring: eerst fikt de regelaar, dan de lipo en met extra pech als laatste de motor...:-(

Overigens mag de de Graupner lipo max. op 2C worden geladen. In ieder geval goed om te horen dat de lipo nog heel is!

Ik heb zelf de beste ervaringen met de volgende regelaars: Hacker, Schulze & Kontronik. Niet de goedkoopste, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Groet, Ronald

Yep, ken het 'probleem'...;-)

Ik vaar, rij en doe een poging tot vliegen. Ik had op een moment 18 rc boten in huis staan van Gecko's tot Skaters en ander groot spul...Katsjing! Heb het vaargedeelte flink opgeruimd, maar ik heb nog steeds een aantal auto's waar ik maar niet mee rij. Echt zonde...Heb mezelf voorgenomen om binnenkort 'de bezem' maar weer 'ns uit de kast te halen...

@Nard: now we're talking! Echt gaaf, jammer dat ik moet wachten tot mijn 3s-perikelen zijn opgelost...Kun je me trouwens nog een antwoord geven of 20C voldoende is op een 3s/1600? De specs van de VXL-regelaar lijken me een beetje (...) overdreven:

VXL-3m (WATERPROOF) ESC SPECIFICATIONS
Input voltage: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
Case Size: 26.5mm W x 46.5mm D x 22mm H
Weight: 38 grams
Motors: Sensorless Brushless
Motor Limit: None
On Resistance: 0.0005 Ohms
PWM Frequency 12,000Hz
Peak Current: 326A
Continuous Current: 52A
BEC Voltage: 6.0V DC
Motor / Battery Wiring: 16-Gauge Maxx® Cable
Transistor Type: MOSFET
Low Voltage Detection: 2-Stage indicators,
switchable (on or off)
Thermal Protection: 2-Stage thermal shutdown

326A piek? Volgens mij heb je dan allang 'smoke on the road'...:-)

Groet, Ronald

Het is vast al eens genoemd, maar welke olie is nu aan te raden in de schokbrekers ? Voor divers gebruik zeg maar, zowel onroad als offroad.

Wat ik heb gelezen tot zover: 40W. Overigens blijft de achterkant nog wel wat slap aanvoelen, maar ik heb er nog niet mee gereden...

Ik had al eerder geschreven dat de shocks af-fabriek bij mij slecht waren afgevuld en er luchtbelletjes in zaten. Goed afvullen en je hebt al een stuk winst!

Groet, Ronald

Verhip...Kom zo maar een nieuwe Flightpower 3s2200 tegen. Gaat natuurlijk nooit passen, maar met een beetje creativiteit moet ik wel even een noodoplossing kunnen maken. Die gaat tot max 60C, dus die moet zuchtend de stroom kunnen leveren!

Passen die Turnigy's of zijn dat de cellen waarbij je ook enige diy-skills moet hebben?

Groet, Ronald

Ik heb standaard Flightmax 2S 2200mAh 20C die gewoon passen.
Mijn Turnigy 3S 1600mAh 20-30C is een strakke fit maar het past.

Back