Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ben daarstraks met wat kameraden gaan rijden.
1 keer gereden op 4s (NIET TE DOEN) geef vol gas en hij wil precies dubbele backflip doen vanuit stilstand. Heb 1 speedrun gedaan en dan gewoon terug parralel gereden hoor:D Het was vandaag ook vrij winderig en die kleine revo weegt wat weinig dus vloog vrij makkelijk weg. De regen heb ik eigenlijk geen last van gehad, behalve dat da koud was:mrgreen:

gewoon 2s in serie is voor offroad méér dan genoeg:mrgreen::mrgreen: en op de baan is 3s ook meer dan genoeg.

4s zal ik nog eens proberen wanneer ik niet goed meer bij men zinne ben:cool:
 
Even ter aan vulling van daarnet :

Een van mn kameraden heeft nu 3dagen de mini revo vxl. Hij rijd op 2 6cell nimh batterijen van v-tech (lrp) Nu toen hij gisteren in zijn hofke aan het rijden was waren zen batterijen aan't smelten:confused:

Hij liet het vandaag zien. Uiteindelijk was de plastic rondom de batterij gesmolten.. Maar toen hij wou rijden stuurde de revo perfect maar stotterde hij als hij vooruit wou gaan. Ook als je de regelaar even afzet en je zet hem terug op dan hoor je een geknars van een seconde in de regelaar bij het opzetten. we hebben verschillende batterijen geprobeerd
2s lipo , 3s lipo en 2 verschillende 6cell nimhs.

Uitendelijk begon de regelaar te roken (nog maar 3 dagen oud en dan al roken niet gezond:rolleyes:)

Dus gaat hij overmorgen of vant weekend naar de winkel waar ze hem wrs zullen opsturen naar traxxas.. De revo had altijd stock gearing. de winkel wou hem enkel die 2 nimh meegeven en geen lipo's. Mensen ik vind dit akelig.. Wat denken jullie ? Te zwaar vertand ? dan zou die van die winkel dat moeten zeggen hebben..
 
gewoon 2s in serie
Parallel bedoel je dus. 3S is veel te veel voor een baan en is niet te controleren imo.

M.b.t. je vriend. 2 keer 6cell NiMH in serie met 28/50 gearing = eigen schuld!! Staat duidelijk in het boekje dat je de speedpinion moet gebruiken. Sowieso is het in gras zwaarder voor zo'n MERV waardoor de motor/esc/accu nog meer hun best moeten doen.

Mensen zoals hij maken de producten juist zo duur voor ons. Want Traxxas weet dat er zo'n mensen zijn en dat ze daar geld op verliezen dus verhogen ze de algemene prijzen om dat te compenseren.
 
Wat ik heb gelezen tot zover: 40W. Overigens blijft de achterkant nog wel wat slap aanvoelen, maar ik heb er nog niet mee gereden...

Ik had al eerder geschreven dat de shocks af-fabriek bij mij slecht waren afgevuld en er luchtbelletjes in zaten. Goed afvullen en je hebt al een stuk winst!

Groet, Ronald

De vering van het Revo platform is erg soepel en vooral... progressief...

Hoort echt zo te wezen en maakt het platform ook zo geschikt voor het betere bashen , voor het formaat auto een oneindige veerweg :-D
 
Parallel bedoel je dus. 3S is veel te veel voor een baan en is niet te controleren imo.

M.b.t. je vriend. 2 keer 6cell NiMH in serie met 28/50 gearing = eigen schuld!! Staat duidelijk in het boekje dat je de speedpinion moet gebruiken. Sowieso is het in gras zwaarder voor zo'n MERV waardoor de motor/esc/accu nog meer hun best moeten doen.

Mensen zoals hij maken de producten juist zo duur voor ons. Want Traxxas weet dat er zo'n mensen zijn en dat ze daar geld op verliezen dus verhogen ze de algemene prijzen om dat te compenseren.

Waarom zijn fout ? die kerel van die winkel had dat moeten vermelden vind ik..
 
Waarom zijn fout ? die kerel van die winkel had dat moeten vermelden vind ik..

Hij had waarschijnlijk ook niet gezegd dat je er niet moet op gaan staan, niet met een auto overheen moet rijden, niet in een bak met kokend water moet gooien, niet tegen de muur aan gooien. Dat betekend nog niet dat je een nieuwe krijgt omdat hij niet zei dat je dat niet moet doen.
 
Hij had waarschijnlijk ook niet gezegd dat je er niet moet op gaan staan, niet met een auto overheen moet rijden, niet in een bak met kokend water moet gooien, niet tegen de muur aan gooien. Dat betekend nog niet dat je een nieuwe krijgt omdat hij niet zei dat je dat niet moet doen.

Wat voor een K*t reactie is da nu ? Zwijg liever dan zoiets te zegge..
Je koopt een hele set om rijplezier te hebben , dan vertrouw je ook dat alles zal werken, hoe zou jij je voelen als ze je dit flikken ? s'toch gewoon op kosten jagen
 
laat me raden olii: je hebt een you tube filmpje gezien dat er iemand met 4s reedt , dus dacht je : dat kan ik ook!!!:thumbsup:

Als je nu gewoon de gebruiksaanwijzing doorleest en kijkt wat de heren van Traxxas je vertellen dan wordt het allemaal duidelijk.Of je koopt een nieuwe fiets rijdt tegen een boom , fiets krom, ga je toch ook niet naar de winkelier om te zeggen: Mijn fiets is krom, je hebt niet verteld dat de fiets niet tegen kan om tegen een boom te rijden!!!(maw reactie Byte)
 
maar ik heb hhier toch niet over de 4s ? maar om het feit dat mn maat zen regelaar stuk was omdat de bediende niet vermelde dat je hier een andere pinion voor nodig had als je 2 nimhs gebruikt. Stel je voor dat hij een noob was, hij zou mss een nieuwe wagen kopen omdat hij denkt dat die slecht is of mss zou die gewoon stoppen met de hobby ?
 
maar ik heb hhier toch niet over de 4s ? maar om het feit dat mn maat zen regelaar stuk was omdat de bediende niet vermelde dat je hier een andere pinion voor nodig had als je 2 nimhs gebruikt.

ja inderdaad, daarvoor stoppen ze er een gebruiksaanwijzing bij!!!

Stel je voor dat hij een noob was, hij zou mss een nieuwe wagen kopen omdat hij denkt dat die slecht is of mss zou die gewoon stoppen met de hobby ?

ehh een wagen kopen omdat hij slecht is?????
:cool:
 
Winkelier kan moeilijk alle modellen + instellingen uit z'n hoofd leren.
Daar zijn gebruiksaanwijzingen voor, en als daar staat dat hij een andere pinion moest monteren tja...........
 
Wat voor een K*t reactie is da nu ? Zwijg liever dan zoiets te zegge..
Je koopt een hele set om rijplezier te hebben , dan vertrouw je ook dat alles zal werken, hoe zou jij je voelen als ze je dit flikken ? s'toch gewoon op kosten jagen

1. Het is geen kut reactie
2. Je kan zelf beter zwijgen, je maakt je hier belachelijk.
3. Bij mij flikken ze dit niet
4. Nee, dat noem je 'ik-ben-te-lui-om-de-handleiding-te-lezen'

Conclusie: Jij hoort op RC-Junkies.
 
Winkelier kan moeilijk alle modellen + instellingen uit z'n hoofd leren.
Daar zijn gebruiksaanwijzingen voor, en als daar staat dat hij een andere pinion moest monteren tja...........

Ja dat begrijp ik wel, maar ik begrijp niet waarom de winkelier weigerde hem lipo's mee tegeven en enkel nimhs wou geven
 
Ja dat begrijp ik wel, maar ik begrijp niet waarom de winkelier weigerde hem lipo's mee tegeven en enkel nimhs wou geven

Ok, dan nogmaals:
1. Volgens mij verwoord je het een beetje erg mooi
2. Als koper ga je gewoon naar een andere winkel als de verkoper je echt geen LiPos mee wilt geven (ook al twijfel ik daar sterk aan)

Conclusie: Jij hoort op RC-Junkies.
 
Ouderwetse winkelier met vrees voor lipo's misschien?
Als je je hele leven al nimh en nicd's verkocht heb en niet de huidige vooruitgang bijhoudt op accu gebied.
Ook is het misschien zijn eigen indekken omdat hij geleverd wordt met nimh dus zal er wel niks anders inkunnen.

Denk dat het overigens wel goed geregeld wordt door traxxas als hij terug gestuurd wordt.
 
Ik denk dat de winkelier er verstandig aan heeft gedaan NiMH's te verkopen aan iemand die sowieso de handleiding niet leest. Hiermee heeft de winkelier een hoop schade voorkomen. :yes: ;)
 
Ik lees een discussie over wat de verkoper wel en niet moet vermelden. Zelf vind ik dat een verkoper wel goede informatie moet geven, als je zelf aangeeft er geen verstand van te hebben.

Ik kreeg goede info over de parallel schakeling met 2x nimh, en die heb ik goed onthouden. Vervolgens geef ik aan met lipo's te willen beginnen om wat meer rijtijd te hebben. Eerst maar eens eentje om te proberen, en dan geeft ie me een 3S lipo zonder verder commentaar. Dus zonder op dat moment te weten dat 2S de vervanger is van een 6cell nimh pack ga ik rijden met die lipo.

Dan had de verkoper daar ook bij moeten vermelden dat de 3S alleen op de speed pinion kan worden gebruikt. Maar nog beter had ie me een 2S mee kunnen geven. Was voor mij meer dan voldoende geweest.

En ik maar denken, wat is dat ding snel op zo'n lipo. Terwijl nagenoeg gelijk is, kleine miscalculatie zeg maar. :mrgreen:
 
Heb net met hem nog eens gebeld.
Ik dacht de hele tijd dat de nimh accu's in parrallel stonden maar zet stonden in serie ? de verkoper had een serie kabeltje meegegeven. was dit mss de boosdoener ?
 
Heb je wel alles gelezen? ;)
Yep. :yes: ;)

Ik heb al zoveel mis zien gaan door "beginners" die maar voor lief nemen dat alles kan. Als ik lees of diverse fora dat er mensen zijn die hum motor letterlijk wegsmelten door oververhitting en dan de fabrikant/winkelier de schuld geven terwijl elke boer op zijn klompen kan vertellen dat mechanische overbrengingen een zekere verhouding in vermogen teweeg brengen. En dat dat vermogen een product is van spanning en stroom en dat vooral de maximale stroom van motor en regelaar beperkt zijn... Tsja, dan heb je je slecht voorbereid en had je beter bij Bart Smit een Nikko kunnen kopen. Dit soort modellen is geen kinderspeelgoed maar gewoon professioneel modelbouwen. Een gedegen voorbereiding door te lezen en informatie in te winnen, en niet alleen bij de winkelier, is dan een minimum waar je wat moeite in moet stoppen. Er zijn tientallen (misschien wel honderden) topics op het MBF waar beginners aan alle kanten niet wensen te lezen. Nog niet eens het begin van een topic met alle nuttige informatie. Als je dan de dupe wordt van je eigen luiheid. :? Tsja, wie is er dan het meest schuldig? :teacher: ;) Als je een scooter koopt, krijg je ook geen rijles erbij, niemand die je uitlegt over de bandenspanning en of je er ook mee op methanol kunt rijden. Laat staan dat ze je gaan vertellen hoe je hem op moet voeren. :nooo: :mrgreen:





Ondertussen prop ik vrolijk 2x 3S 1600mAh 35C Hyperion VX LiPo's in mijn nieuwe Revo. En ja, mijn pinion is zelfs nog kleiner dan de aanbevolen speed pinion. Ik had er nog wat liggen van andere elektro autootjes. :D Morgen even wat testrijden en dan van de week op de radar meten. 8)
 
Back
Top