HC RCG 26cc benzinemotor

Zou het gewoon eerst eens proberen? De in en uitademing zal aardig overeen komen.

Overigens.. heb dat 26cc 'HK' blokje even in m'n handen gehad van de week bij een collega. Verrekte fraai! Hoor. Dubbele zuigerveren! Sodejus! Mooi gietwerk.
Het ziet er erg degelijk uit. Voor de prijs hoeft je het niet te laten...
Is natuurlijk al weer uitverkocht... :rolleyes:
 
Als ik me niet vergis, zouden de uitlaatgassen van een benzinemotor heter zijn dan die van een methanolmotor. Aangezien bij een hogere temperatuur de snelheid van het geluid toeneemt, zou je pijp dan korter moeten zijn.
 
Ik zat ook over de EGT te denken, zou het niet te heet zijn? Alhoewel, de KS pijp is ook van dun alu. Misschien dat ik het wel probeer, maar dan moet ik nog FF onderhandelen; de aanbieder vraagt er nu meer voor als voor een nieuwe MVVS.

@H.B.Busking; dat klinkt fijn! Het schijnt een b-merk van DLE te zijn, iets van Victor Fly. De manual die ik gelinkt had is dus ook niet de goede, al lijkt het als 2 druppels water. We zien het wel. Gisteren de douanepapieren teruggestuurd, ik kan niet wachten het ding ook in handen te hebben. Overigens, als jij de zuigerveren gezien hebt, was hij uit elkaar? (Of kon je die door de poorten zien?) Kan je al iets zeggen over de 'draaibaarheid' van de cilinder, om de uitlaatpoort anders te richten?

Hugo
 
Ik laat mijn motoren wel altijd inlopen op 1:30. Vervolgens ga ik over naar 1:40. Beetje extra smering geeft mij altijd een veilig gevoel. Daarnaast wordt het ook aangeraden door de fabrikant.
Als een kettingzaag vastloopt grijpt een loonwerker meteen naar de volgende. Als de motor in mijn vliegtuig vastloopt kan dat het einde van de kist betekenen.

pe reivers is/was importeur van mvvs, over het algemeen is hij niet te snel met antwoorden, hij heeft zelf ook een forum wat helemaal over de mvvs motoren gaat.
Pe Reivers moet je niet mailen, maar bellen.

Als je hem 's middags belt krijg je hem 9 van de 10x meteen aan de telefoon. Dan neemt hij ook altijd alle tijd om je vragen te beantwoorden en met je mee te denken.
 
Laatst bewerkt:
KS heeft een tabel waarin de lengtes (vd bocht) en hoogte vd rpm staan, ze maken geen onderscheid tussen benzine en methanol. Een benzinemotor maakt doorgaans minder toeren (als je het goed doet) dan een methanolmotor, waardoor de bocht juist weer langer moet staan.
 
Beetje extra smering geeft mij altijd een veilig gevoel. Daarnaast wordt het ook aangeraden door de fabrikant..

welke fabrikant . :mrgreen:

DA niet
3W niet
Zenoah niet
King niet
ZDZ niet

Chinesen ja

Als de motor in mijn vliegtuig vastloopt kan dat het einde van de kist betekenen.

Al mijn benziner lopen van de eerste min. op 1:50
En dat sinds ik Benziner vlieg.
En dat zijn er al een paar dagen .

Als een benziner vast loopt hat je een heeeeeele schlechte koeling ( meestal heeft de motor dan na 5 min . een schlechte overgang en neemt geen volgas meer aan, hij dwingt je zo tot landen )

Of je hebt gewoon je olie vergeten er in te doen . :mrgreen:

Dat is trouwens bij de loonwerker het meest voorkomend , olie vergeten.

En zou een motor vastlopen (heb ik bij modelvliegers nog niet mee gemaakt)dan kan je toch gewoon zonder motor landen .

Mvg Johan
 
Alleen voor KS reso uitlaten uiteraard;

pijplengte.gif


pijp.gif
 
...DA niet ...

Toch iets beter je DA manual lezen:

DA 50 manual zei:
… For Break-in, we recommend a petroleum-based oil such as Lawn Boy Ashless or Pennzoil Air Cooled 2 stroke oil at 32:1 ratio. Run at least 2 to 4 gallons of petroleum oil/gas mix for break-in. This allows the rings to seat quickly without blow by...

Overigens nog iets leuks uit de DLE FAQ, voornamelijk leuk omdat mijn motor een b-merk van DLE is:

DLE FAQ zei:
Can I rotate the cylinder/head 180 on the DL50 as I want the exhaust outlet to be on the other side?

Yes you can, but you need to spin the piston 180 degrees also.

Denk dat ik de Aspen maar iets vetter mix, ze raden 1:40 aan en voor het inlopen ga ik denk ik met een minerale olie aan de slag, 1:30. De automotoren die ik gebouwd heb liet ik, nu ik eraan terugdenk, ook altijd op mineraal inlopen, om daarna naar een goede syntheet over te gaan.

Dank voor de tabellen, overigens.

Hugo
 
Heb er al vanalles over gevonden, positief en negatief. Vooral overstappers negatief, nieuw-gebruikers positief, zo lijkt het. Dus, na het inlopen over op 1: 40 Aspen, boel opnieuw afstellen.

Hugo
 
Toch iets beter je DA manual lezen:

Dit was er geschreven.

Vervolgens ga ik over naar 1:40. Beetje extra smering geeft mij altijd een veilig gevoel.

En voor mij de verkoper voor de EU is TC.

En daar staat geschreven 1:50.

Ze ontwikkelen steeds betere olien.

Bij 3W heb je al olie voor 1:100 en dan gaan er mensen weer olie bijgooien .
Onder de motto een scheutje meer is niet verkeert.

Dat is dus iets wat ik niet snap.

Iedereen moet maar de olie mix nemen wat hj leuk vind

Ik blijf bij mijn Aspen met 1:50

En ik denk als Alexzzz mij 2 kisten zou gaan lenen voor 1 uurtje en ik zou in 1 Aspen doen hij het niet eens zou merken nadat hij is even ingestelt.

Kwa geld is het een stuk duurder vliegen voor Alexzzz.
Hij blaast in een uurtje volgas zo er 5 liter Aspen door met een 200er boxer.:mrgreen:

Mvg Johan
 
Ik draai mijn motoren met verhouding 1:30, heb wel eens met minder gedaan, maar merkte geen verschil in lopen, wel liep de motor warmer bij minder smering, vooral in de zomer.

Het voordeel van schraler smeren is dat de motor meer toeren draait ( dit is niet altijd zo) dan wanneer je vetter smeert.

Tegenwoordig zij motoren zo ontwikkeld dat deze met minder smering overweg kunnen, dit geld niet voor alle motoren, het heeft te maken met de constructie van de motor, zoals bijvoorbeeld een zenoah motor die een nicasil cilinder wand heeft, en gebruik maakt van een zeer platte zuigerveer, hierdoor dus minder frictie heeft. Als je nu een DLE motor neemt deze hebben een conventionele cilinder die geboord is, dus ruwer is, heeft meer frictie dan de zenoah, gelukkig hebben we tegenwoordig zulke goede 2T olie dat het geheel toch zeer goed loopt.

Voordelen van wat vetter smeren zijn: betere verdichting(meer compressie), minder slijtage, (motor wordt minder warm).
Nadelen: motor zal sneller vet slaan, meer aanslag in de uitlaat, (minder vermogen)

De brandstof die ik gebruik is gewoon de euro95, in het verleden heb ik wel met andere brandsof getest, zoals ELf 102 octaan, maar het verschil is zo weinig dat je het verschil niet merk, alleen in de portomonee;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top