Het HPI Pulse 4.6 topic

€350,- voor een pulse lijkt mij een tikkeltje aan de lage kant.

Maar de trophy truggy heeft veel grotere banden en een iets breder chassis. LET OP DIT IS WEL DE TRUGGY en niet de trophy 3.5 buggy.

De trophy truggy heeft ook een 4.6 aleen is geen high output versie.

@ simonster, kun je misschien al je korte berichten in 1 zetten, want je praat een pagina per uur.

JE kan het bericht ook nog editten als je het hebt gepost om nog meer erin te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de gegevens van de onbekende stuurservo SB-5 aan hpi gevraagd. Zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten.

Simonster,
Als je ingelogt bent staat er onderaan je geplaatste bericht de knop edit. Als je daar op drukt kun je hem aanpassen.
Dit doe je natuurlijk niet meer bij berichten die al 2 dagen oud zijn, want dat leest niemand meer.

Ik heb zelf voor de HPI pulse gekozen om zijn grote motor, en ik vind de trophy truggy wat te groot. En ik ging er vanuit dat een nieuw model auto altijd verbeterd is.....
 
ja ik hep weest kijken naar de 2 maar ik ben bang dat de pulse telaag en teklijne wiel baasise geeft ver heleeken met de trophy ruggy en ook kwa in rijden bekeken weet ik niet get groote ver schil inde twee
 
Ik heb de moderatoren gevraagd om met al hun collectieve wijsheid hun licht over deze 'grappenmaker' te laten schijnen. En mocht het een tweede account van een al aanwezig lid zijn, dan graag melden wie, gevolgd door de standaard behandeling van mensen met dubbele accounts.
 
Volgens mij is het een belgisch lid wat fonetisch schrijft... Op één of andere manier kan je toch begrijpen wat hij schrijft. Erg creatief en erg leuk!

Maar ik zou zeggen: ga eens naar een goede modelbouw winkel en neem eens de auto's van je keuze in handen, laat je goed voor lichten en bepaald eerst wat je eigenlijk met de auto wil...
 
De informatie van de originele stuurservo is binnen.
Dit was het antwoord: The servo has a transit time of 0.16 with 8KG torque.
Dit is denk ik wel bij 6.0 volt.
Dus een behoorlijk sterke en snelle servo.

Ik heb nog een mooie hpi mt2 18ss+ te koop.
Is dit misschien iets voor je?
 
Ik heb de moderatoren gevraagd om met al hun collectieve wijsheid hun licht over deze 'grappenmaker' te laten schijnen. En mocht het een tweede account van een al aanwezig lid zijn, dan graag melden wie, gevolgd door de standaard behandeling van mensen met dubbele accounts.

[mod]Geen dubbel account voor deze Belgische jongen.

@Simon, probeer heldere zinnen te maken en niet elke zin in een aparte post te plaatsen. Je loopt anders de kans dat niemand je helpt en dat lijkt me niet de bedoeling.
Martin[/mod]
 
Dat is een redelijke servo idd... Zou persoonlijk toch voor een iets sterkere op het stuur gaan en de HPI overzetten naar gas/rem.

8 kilo is redelijk maar meer is zeker geen overbodige luxe op een 1/8 buggy ;)
 
Deze jongen bedoelt het goed, maar hij reageert denk ik iets te enthousiast/snel en daarom heel veel fouten maakt en de helft vergeet.

Ja ik heb zelf mijn savox van 0.14 en 8kg erop zitten, maar maakt dus geen verschil. Dit gaat wel ruim voldoende hoor. Een trophy word ook standaard met 2x sf-1 van 2kg geleverd en werkt daar gewoon goed mee.

Vraag of je dat wil is een tweede.

Ik houd hier meestal rekening mee als ik zoiets koop.
 
Laatst bewerkt:
kan ik er aan doen dat ik en spelingse brobleem heb voor mij ist ook ni plezant; laaten we get daar nu mee laaten is de firestorm fluxe goet of geen goede zaak af de traxxas slag ik denk dat di niet sterk ge noeg is en is duur hij kost 400 en is geele maal uit plastyke
 
Vervangen door een andere 8 kilo servo levert idd geen winst op ...

Maar het verschil tussen een 8 en b.v. 12 of 15 kilo servo merk je wel met sturen , bij de zwaardere servo zal dat toch strakker gaan.
 
kan ik er aan doen dat ik en spelingse brobleem heb voor mij ist ook ni plezant; laaten we get daar nu mee laaten is de firestorm fluxe goet of geen goede zaak af de traxxas slag ik denk dat di niet sterk ge noeg is en is duur hij kost 400 en is geele maal uit plastyke

Hier op de club rijden een paar Traxas Slash, en ze zien er heel stevig uit hoor. Lijkt me sterk dat die dingen sneller kapot gaan als bijv. de gemiddelde RTR truggy
 
Dat plastic is tegenwoordig zo sterk dat het niet kapot te krijgen is. Meestal is het ook alle kanten op versterkt. En je kunt nog altijd een paar draagarmpjes vervangen van 5 euro dan aluminium hebben en je hele chassis uitscheuren of iets.

Ik kies meestal voor digitale servos van savox. Deze zijn kwa prijs en kwaliteit zeer goed. zijn ook oersterk.
Ik kies meestal eentje die wel redelijk snel is....
Ik weet niet welke sterke echt nodig is.
Denk rond de 8 voor een trophy en rond de 15 voor een savage toch? dit zijn wel smalle banden en geen monstertruck wielen.
Een vriend van mijn rijd met twee 2kg servos op 4penlites op een hpi trophy en deze rijd ook gewoon???

Het belangrijkste verschil maakt toch wel een goede accu van 5cellen op 6 volt in plaats van 4 penlites.

@simonster,misschien moet je zelf eens goed gaan kijken, wat je zelf al zegt alles is plastic. Ik zou persoonlijk voor een hpi kiezen, ook kwa onderdelen. Heb zelf ook een Tamiya, en dat is drama om aan onderdelen te komen.
Maar ik geloof dat er al aardig wat mensen een topic hebben gestart over welke nitro off road ze moeten kiezen,
DIT topic gaat eigenlijks over de pulse.....
 
Laatst bewerkt:
Je ontvangeraccu maakt idd ook verschil , dat bakje voor 4 penlite's moet je meteen de kliko in gooien ;) Die zijn wel zo slecht en gevaarlijk , als je pech hebt zie je zo je auto er vandoor gaan omdat een contactje het heeft begeven ...

Op het stuur geld eigenlijk hoe meer hoe beter , een servo van maar 8 kilo houdt de wielen tijdens het rijden gewoon niet zo strak als een servo van 20 kilo dat kan doen.
 
Haha,

Ja dat roestige contactje heeft een vriend van mij ook zelf ondervonden.... Gelukkig stond hij stil.

Inderdaad hoe sterkere servo hoe beter, maar is 20kg niet wat overdreven voor zo'n auto?

Het is meer wat een budget toe laat en hoe gek je het wilt maken. bij hitec hoef je niet aan te komen voor een 20kg servo want daar kun je een complete auto voor kopen.
 
Als je b.v wedstrijden gaat rijden niet hoor , op dat kunstgras heb je dat gewoon echt nodig om je stuur strak te houden.

Ook bij het bashen merk je het dat een zwaardere servo beter stuurt , de stuurinrichting geeft namelijk minder snel mee bij hobbels en kuilen en blijft daardoor strakker in het spoor.
 
hoeveel top snelheit heeft de pulse op gras terijn ??? zou hij winnen van de trophy buggy alée op kros terijn en kwaa trek kragt weet ik ook niefeel van de pulse hij heeft en sterke motor ma telt da ook veelop het hewigt hij mag zig nie in graavan op het strant : wat hulp zou zeker geapprecieerd worden :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met een van beide, maar ik denk wel dat de pulse sneller is.

Maar zou je mischien wel wat beter je best willen doen met het typen?
Ik weet dat je dyslexie hebt, maar het lijkt wel alsof je je best niet eens doet om goed te schrijven
Hewigt, het lijkt me wel dat je het verschil tussen Gewicht en Hewicht kunt zien?
En ook ma, ik neem ook aan dat je wel ziet dat er in ieder geval nog een r achter moet;)
Ik hoop niet dat je dit als aanval of iets dergelijks ziet!
 
Back
Top