Het HPI Pulse 4.6 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Alienbliep, 27 mrt 2010.

  1. biglift

    biglift

    Lid geworden:
    14 dec 2012
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Eindhoven
    [​IMG]

    Hallo Oma alles goed met U ?( www.motor-foum.nl traditie als je een antiek topic opkrikt krijg je deze MF oma te zien )

    wrom ik dit topic opkrik ??
    ok heb dit weekend ook een vlam nieuwe pulse gekocht.
    Ben al erg lang erg gecharmeerd van HPI ( heb hier 2 x een savage )
    en wou eens wat nieuws. Het begon te kriebelen toen ik op de website van conrad naar zon reely zat te kijken maar ooit heb ik mijn handen aan zon frikandel gebrand als ik een onderdeel nodig had en dan kon je daar dus weken op gaan zitten wachten. Dus door schade en schande wijs geworden en voor een good old hpi gekozen hoewel ik me bijna had om laten lullen om een mugen te kopen maar dat is mij echt overkill zeker omdat vrije tijd met mijn drukke baan als service engineer dun bezaait is.

    jammer genoeg is de hele set RTR ( heb al een zender en zo ) maar de motor en de rest is van goede kwaliteit. Leuk ding om mee te bashen en wat te prullen als het motorrijden seizoen op zijn gat ligt.

    van mij mag het nu best wat geen vriezen dan kan ik hier ergens in het park gaan gassen met mijn nieuwe aanwinst.
     
  2. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    perfecte buggy om wat ruiger mee te doen,het enige echt zwakke punt zijn de achterste aandrijfassen,die durven bij het betere smash en bash werk er al eens uitschieten.

    je kan in het diff-huis o-ringetjes steken zodat de asjes minder kunnen bewegen,zo heb ik het ook gedaan al kan je er ook vinden die gewoonweg 3 mm langer zijn.

    steken er trouwens nog orginele servo's in?

    denk dat mijn servo op dag 1 al kapot was :(

    zoals ik al zei over dat blokje met 27 liter,dat staat nu in een glazen kast:cool:

    kheb er momenteel een force .25 op staan dat nog moet ingereden worden voor op m'n trophy daarnaa komt er een ninja .21 op te staan :D
     
  3. biglift

    biglift

    Lid geworden:
    14 dec 2012
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Eindhoven
    Vandaag was het voor het eerst redelijk weer en ben er even mee gaan gassen op een afgelegen paadje. Helaas nog rustig aan want het blokje moest nog los gereden worden.
    ben na 5 tankjes ermee opgehouden want het begon weer te regenen.
    bij mij zitten de originele servo's in . Geen problemen mee tot nu toe.

    Zoek nu nog even een plek waar ik wat meer de ruimte heb om te gassen.
     
  4. joow

    joow

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    4
    Hoi


    Heb laatst een hpi pulse gekocht.
    Wou deze vandaag voor het eerst laten inrijden hij starte meteen en liep goed.


    Als de motor uitstaat ken je gewoon sturen, remmen en gasgeven. Maar als ie aan staat valt signaal af en toe weg. Als je stuurt gaat gas beetje open en valt signaal weg en rijd ie aan zonder dat ie reageert. Dan knippert het lampje op de ontvanger ook.


    Kan dit aan de batterijen liggen? Ze zijn nog bijna nieuw heb er pas twee tankjes mee opgereden met een andere auto en als de motor uitstaat heeft ie geen problemen.
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Je gebruikt vast 4 penlites in zo'n gammel bakje met veertjes....

    Die moet je eruit trekken en meteen in de kliko mikken , naar de modelbouwshop in de buurt gaan en een 5 cellen humppackje halen.

    99% zekerheid dat het opgelost is.......
     
  6. joow

    joow

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    4
    Gebruik 4 AA batterijen ja. Komt dat dan door het trillen van de motor dat ie steeds wegvalt of gebruik ie meer stroom als ie aan staat.
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat komt door het trillen ja..
    Die half lamme veertjes die in zo'n bakje zitten zorgen niet voor voldoende contact met als gevolg storing.

    Verre uit het bekendste probleem met RTR auto's....
     
  8. joow

    joow

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    4
    Als je alleen maar de knop voor het sturen gebruikt is het dan normaal dat de servo voor gas en remmen ook een beetje beweegt?
     
  9. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen

    Dat is nu eens de beste verwoording die ik al gehoord heb voor die rommel:thumbsup:

    dat je pulse wat storingen vertonen komt ook door de wat je daar in de kliko moet mikken.....
     
  10. joow

    joow

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    4
    Ik ken op het internet geen accus vinden met hetzelfde stekkertje als er in deze auto zit.
    Weten jullie welke ik precies moet hebben?

    Zit nu klein rood stekkertje aan.
     
  11. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    dat klein rood stekkertje heet BEC

    je kan zo'n ander stekkertje ook gebruiken en dan rechtstreeks in de ontvanger steken, dan heb je wel geen schakelaar meer maar dan kan die ook al niet meer storen, dat durven die schakelaars ook al eens doen
     
  12. Forward18

    Forward18

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Limburg
    Jajaja van de heli's naar de auto! :)

    Via dit forum ook een Pulse 4.6 gekocht. Morge even brandstof halen en eens kijken wat hij allemaal kan
    [​IMG]

    Hij is verder origineel met een 5cellen pack.


    Gr.Forward
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina