Het HPI Pulse 4.6 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Alienbliep, 27 mrt 2010.

  1. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Ja ik kan hem ook zeker aanraden.
    Heb hem hier nog liggen omdat ik bij mijn mt2 18SS+ juist last van had dat hij te vroeg pakte.
    Met deze koppeling pakte hij echt bij het maximale vermogen, als gevolg dat ook meteen alle differentiëlen naar de bliksem waren, want die konden dat vermogen zo vanuit stilstand neit verwerken.

    Ik ben ooit nog eens van plan om hem erop te zetten, maar ik vind deze originele koppeling heel erg fijn. Het is echt een beest met optrekken en opnieuw oppakken.

    Maar ik zou het gewoon nu nog even zo laten tot hij helemaal ingereden is. Zou er ook niet te lang mee op de weg rijden want dan zijn je banden zo weg met dit vermogen.
     
  2. modeltuv

    modeltuv Guest

    Goed, daar ben ik weer. Was ff druk. Ik denk dat ik hem dan zo maar laat. Als hij het begeeft ga ik wel hogerop. Het is nou ook niet zo dat ik elke week 4 ltr nitro verstook en van wedstrijd naar wedstrijd rijd. ;)

    Dank voor jullie antwoorden.

    |Tuv
     
  3. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hmmm, een 4.6 motor met een 2 schoens koppeling?
    Ik denk dat daarmee ook de slip en de hoge toeren bij het optrekken verklaard wordt...

    Als je koppeling versleten is zou ik eens naar een 3-schoens uitvoering kijken en de JVD is inderdaad van harte aan te bevelen voor een offroad buggy.
     
  4. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Hij heeft een Drieschoenskoppeling.
    Hij slipt ook niet echt, hij pakt gewoon bij hoge toeren op.
    Maar wel gewoon vast en bijna geen slip.
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Toch denk ik niet dat het de bedoeling is dat de koppeling zo laat aangrijpt. Misschien wel nuttig om eens een filmpje te plaatsen, ik ben erg benieuwd...
     
  6. modeltuv

    modeltuv Guest

    Filmpje plaatsen. Duidelijk gevalletje roflol :rolleyes: Eer ik dat voor elkaar heb....
     
  7. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Accountje aanmaken op Youtube, filmpje uploaden en linkje posten.
    1-2-3 tje ;)
     
  8. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Waarom zou het niet zo horen dan?
    Hpi verkoopt echt geen auto waarbij de koppeling niet goed is hoor.
    Het is toch een logische wiskunde som dat bij hogere toeren meer vermogen beschikbaar is; wat resulteert in harder optrekken.

    Filmpjes van de pulse staan hier in dit topic.

    [media=youtube]rqtjzgS8S2s[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    In dit filmpje staat een redelijk goed pakkende koppeling.
    Het geluid is misschien anders dan gewend voor jullie omdat een 4.6 motor op een buggy eigenlijk overpowered is (wel leuk overigens). Hierdoor zit de motor meteen hoog in de toeren bij het gas geven.


    En zo klinkt een versleten koppeling
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. modeltuv

    modeltuv Guest

    Ik denk dat de mijne pakt zoals de eerste film. IK zal proberen dit wekeinde een filmpje te uppen. Youtoepacount werkte al.

    Tuv.
     
  11. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    JA die laatste slipt heel erg en pakt dan bij te lage toeren in één keer vast.
     
  12. modeltuv

    modeltuv Guest

    Op één of andere manier vergeet ik steeds de klaargelegde camera..... Maar ik denk niet dat hij slipt. Als ik hem op een klos zet en gas geef gaan de wielen ook niet een beetje draaien. Hij pakt gewoon erg laat op.

    Gister wel ff een mega rechtbuigklus gehad. Vol gas op een stoeprand doet hem geen goed......:(
     
  13. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Kijk daar wel mee uit hoor, rechtbuigen mag dan misschien een goede oplossing lijken, maar wat voor jou recht lijkt hoeft echt niet recht te zijn.
    Ik weet niet wat je recht hebt moeten buigen, maar als het bijvoorbeeld de bodemplaat was, dan kunnen er ook tandwielen strakker op elkaar gaan zitten, of verder van elkaar af; wat op den duur ook weer schade gaat opleveren.
     
  14. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Haha,
    Ik heb het nog gezegd volgens mij; niet op de weg rijden :) Gaan je banden veel eerder van op en stoepranden zijn heel gevaarlijk.
     
  15. modeltuv

    modeltuv Guest

    Is inderdaad gezegt. En hebben we al meerdere keren ondervonden. Ach, als we maar lol hebben.:rolleyes:

    De bodemplaat, en zowat al het alu wat voorin zit was krom, of liep aan. Ik ga echt geen 30 onderdelen bestellen omdat er wel eens iets kan slijten. Ik heb samen met de Buurman uren zitten buigen sleutelen en tikken. Sommige onderdelen hebben we 10 keer los gehad voor we tevreden waren. Gelijk de hele auto weer schoongemaakt tot de laatset bout.

    Ik waardeer je bezorgdheid hoor Lochii, maar ik hoef geen wedstrijden te winnen. Ik ben ook tevreden met een 4 ipv een 6. ;)
     
  16. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Hey, een vraagje ik ben me aan het orrienteren op een nieuwe auto, nu heb ik op ebay een nieuwe HPI Pulse gezien voor 380,- euro dat scheelt mij 100,- euro als ik hem in nederland koop. Nu heb ik hier en daar gelezen over invoer kosten en zo, geld dat ook als ik hem uit engeland haal. En heeft iemand er ervaring mee met het kopen van een Pulse of andere auto via Ebay uit engeland van daan.
     
  17. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Engeland hoort bij de EU dus dat betekent dat je nooit invoerrechten hoeft te betalen.
     
  18. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Okej sorry ben ik dat soort dingen een leek. Bedankt voor je snelle reactie
     
  19. Energised

    Energised Guest

    gek vraagje

    ik heb 'n hpi pulse van 2weekjes oud, wat zou ik er nog voor kunnen vragen/krijgen?

    ik wil overstappen op 'n baja..

    en er is 'n probleempje met de achteras die loskomt (welke ik uiteraard eerst laat maken alvorens te verkopen !!)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2012
  20. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    ff terug oppikken??

    de pulse bestaat nu toch al even en ik vraag me af wie hem nog heeft en wie er tevreden over is?

    voor mij was het m'n eerste r/c wagen wat niet de beste keus bleek.....:(
     

Deel Deze Pagina