Traxxas 1/16 e-revo Topic!

zou ik me niet druk om maken. je hebt net met de tip van de schroef tegen het stalen diff tandwiel gezeten. het onderdeel wat het meest geleden zal hebben zal het kogellager aan die kant zijn. (en ik betwijfel dat die er iets aan over heeft gehouden. :) )

(heb zelf hetzelfde gehad, heb ook m'n Slash naar Revo omgebouwt, en had precies hetzelfde probleem. (heb de auto in een vrij korte tijd omgebouwd, dus toen de aandrijving klemde even weer los gedraait. eerst een center as los gedraait, toen werd duiderlijk dat het in het achterdiff zat. toen waren die schroefjes ook snel gevonden. :) )
 
Ik weet het niet goed meer denk ik !!! Zoals gezien stond mn prachtige revo te koop omdat ik wou overstappen naar de 1/8. Nu kom ik in de modelbouwwinkel en koop ik me een 2de E-revo 1/16. Waarom ? Géén idee, de 1/8 is me gewoon nog iets te duur.. Dus hou ik de revo die tekoop stond gewoon lekker bij. voor reserve sstukken of voor het zusje
:p
 
Heb laatst cvd's in mn revo gezet, alleen nu lijkt het net of ze krom zijn.
Ze zwabberen zeg maar een klein beetje.
Waar kan dit aan liggen want ze zijn gewoon recht.
En kan het kwaad als ik het zo laat?
 
Heb laatst cvd's in mn revo gezet, alleen nu lijkt het net of ze krom zijn.
Ze zwabberen zeg maar een klein beetje.
Waar kan dit aan liggen want ze zijn gewoon recht.
En kan het kwaad als ik het zo laat?
Controleer op de kogels geen ruimte hebben en of de sleufjes niet ingevreten zijn. Ruimte uit de kogeltjes kun je wegkrijgen door er krimpkous overheen te doen. Is een beetje een lapmiddel want dat zul je regelamtig moeten vervangen.

Deze zijn wat extreem versleten en komen van mijn HPI Baja 5b maar het gaat om het idee.
baja5b_totally_worn_cups.jpg
 
ok bedankt voor je snelle reactie.

Dan zal ik wel even met krimpkous proberen, lijkt of hij daar inderdaad ruimte heeft.
De sleufjes zijn nog goed, heb er pas 1 keer mee gereden.
 
Een paar vraagjes voordat ik hem ga kopen: hoelang rij je op de standaard batterij? Is hij te rijden met 12cell(2*6cell)nimh? Hoe groot mogen de accu's zijn maw hoe groot is het batterijschot?
Alvast bedankt voor de antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Een paar vraagjes voordat ik hem ga kopen: hoelang rij je op de standaard batterij? Is hij te rijden met 12cell(2*6cell)nimh? Hoe groot mogen de accu's zijn maw hoe groot is het batterijschot?
Alvast bedankt voor de antwoorden

Hallo,

1. Je rijd ongeveer 10 minutjes met de standaard batterij.
2. Ja je kan hem op 12 cellen berijden.
3. Dat weet ik zo gouw even niet.


Groeten,

Ruud
 
Natuurlijk is hij nog fijn om mee te rijden valt te zien wat je ook verwacht hé.

Wat bedoel je met meerwaarde?
Edit.
Als je in serie gaat rijden ga je dit zeker merken. Zet dan wel de speedpinion erop
 
Jah ik hoor hier verhalen dat hij met 4s lipo niet te houde is
Iemand een idee welke hc lipos passen?
 
Laatst bewerkt:
De wagen is ook niet gemaakt voor 4S LiPo. Voorheen had je het echter over NiMH.
HC LiPo : Flightmax 2S 2200mAh 20C
 
ja 3s is echt de max voor een revo.ik rij zelf met 2x3s en echt lkkr rijden doet het niet ,veels te veel power.is echt lastig om onder controle te houden.......maar wel leuk;):-D
 
De wagen is ook niet gemaakt voor 4S LiPo. Voorheen had je het echter over NiMH.
HC LiPo : Flightmax 2S 2200mAh 20C


1Vriend van me rijd met 4s , ik raadde hem dit ook niet aan maar hij doet het toch en heeft er verbazingwekkend genoeg nog geen gevolgen van moeten dragen. Let wel op als je beginner bent moet je dit dus niet proberen want je rijd alles de lucht in

2Inderdaad die lipo's passen. heb er een paar van bestelt , kosten echt niets. alleen verzending was wel hoog..
 
Om een beetje op safe te gaan, ik heb de speedpinion er standaard op. Een 3S lipo in training mode zou ongeveer op het normale voltage uitkomen. Dus dat betekent lekker lang rijden zonder kans op oververhitting. Correct?
 
wat doet de esc als de lipo cut of aanslaat? gaat hij dat in training mode of stopt hij ermee?
ik wil het zeker weten voordat ik een lipo rij (slechte ervaringen met een 1/10 velineon:D)
 
Bij mij stopt die niet met rijden maar rijd hij gewoon zeer traag (stapvoets te volgend) en begint er een rood lichje te knipperen;)
 
ESC knipperend

Ik zit met iets vreemds. Mijn Mini Revo VXL rijdt normaal op 2 NimH accu's, verbonden via een seriele connector, zodat ik lekker hard kan rijden.

Sinds kort als ik deze connector aansluit begint de ESC rood/groen te knipperen. Ik kan dan alleen nog maar sturen, maar geen gas geven. Voorheen ging dit altijd goed..

Als ik mijn parallelle connector aansluit werkt alles perfect (met twee accu's). Vreemd krijg het niet opgelost en de kabels kan je maar op een manier aansluiten. Heeft een van jullie een idee?
 
Back
Top