Traxxas 1/16 e-revo Topic!

de HPI v-groove banden en de Pro-Line speed Hawg banden (beide voor 2.2 velgen) kunnen op de MERV.
Moet je alleen bijpassende 2.2 velgen vinden emt een 12mm meenemer. :)

Zekers, die passen ook, maar veel goedkoper zijn een setje foams, lekker veel grip en ik kan uit ervaring vertellen dat ie gaat als de brandweer met een wat zwaardere vertanding.
Diameter is iets kleiner dan de off road versies.

Setje GRP ofzo, ik heb er 2x front opzitten om mee te spelen, wielmeenemer maat is precies goed. : bv : GRP 1/10 Touring Car Front Light Weight Dish Wheel :: GRP Gandini :: 1/10 Scale :: On-Road :: Tyres-Wheels-Accessory :: The Border Online RC Shop

Maar ook de rubber wielen gaan prima, bv BRP Wheel & Tire set 7 spoke Gun (2pcs.) 50202gu :: Corally-Tamiya-Ride Pro Ten Tire sets :: 1/10 Scale :: On-Road :: Tyres-Wheels-Accessory :: The Border Online RC Shop

Tis maar wat je wilt...

die hpi v-groove en die foam banden zijn perfect, bedankt!
heb je die foams ook in een maatje breder die passen ? dat staat mooier :)
dat zijn dan ook 2.2" velgen he die ik nodig heb?

Laatst bewerkt:
:-). Vandaag 'maiden voyage' met de 3s lipo (speed pinion): 74,8km/h GPS-gemeten. En dat op de standaard Talons op straatklinkers...Voor zo'n kleine auto nog verbazingwekkend 'goed' te besturen. Ik ben dus blij dat ik voor de 3s set-up ben gegaan...

Regelaar was 44 graden, motor 41 graden. Lipo heb ik gemeten over de hoogte (batterij vak open): 33 graden. Ik heb wel het idee dat 'ie wat warmer was, maar ik had geen zin om 'm d'r uit te halen, het rijden ging net zo leuk!

Ook maar 's een setje ander rubber aanschaffen...;-)

Groet, Ronald

Met 3S standaard banden en 23/50 kwam ik op ~78kmph uit met de GPS gemeten. Had de GPS wel onder de body.

Waren die temps na een paar runs of na een volledige pack leeg gereden te hebben?

Een Foretrex 201 voorin onder de body (moest dus wel even het stuur aanpassen), temps zijn gemeten na een minuut of 10 rijden. Eerste runs uit laten rollen en een paar runs wat agressiever remmen. Ik rij met standaard spur, GTR-shocks en wat hardere progressieve veren (het welbekende setje eerder genoemd in dit topic). Olie 40W. Overige hop-ups zijn niet zozeer van toepassing op weggedrag (alu knuckles volgen nog). Vond het 'zwabberen' wel meevallen. Natuurlijk is alle extra stabiliteit welkom!

Daarna nog een minuut of 10 doorgereden en gestopt. Accu was dus nog niet leeg. Met het voorzichtig wegrijden heb ik wel 'last' van cogging. Lipo voor gewichtsverdeling en de natuurlijke neiging om naar rechts te trekken, in het linker vak geplaatst.

Ik had stalen aandrijfassen gekocht, want ik wilde maar niet geloven dat het bakkie zoveel geweld op de aandrijflijn kan weerstaan. Toch is het zo...Autootje heeft toch behoorlijke krachten moeten weerstaan, maar ik kan geen rammeltje of rateltje ontdekken...Chapeau Traxxas!

:-)

Groet, Ronald

Vraag, ik ben de revo aan het opbouwen en constateer nu dat de aandrijving vast zit. Voor en achter diff loopt wel gewoon maar de auto op de grond rollen gaat niet. Wat kan het zijn?

mischien een schroefje uit een center as los gegaan en komt nu tegen het chassis aan? dan blokkeerd ook je aandrijving op die mannier.

Hallo Allen,

Ik heb net even gemaild met Quartel Modelbouw B.V. en zij hebben voor mij RPM draag armen besteld!
Weet alleen nog niet hoe duur het is en hoelang het gaat duren.
Maar ze kunnen er in elk geval wel aan komen!
En misschien gaan ze ook proline Dirthawgs bestellen.

Groeten,

Ruud

Nou ben er uit, de boutjes waarmee aan de achterzijde de toe links worden bevestigd zijn bij de Slash 2mm langer dan bij de revo. Aangezien ik de auto heb omgebouwd en nu ook de revo vleugel had gemonteerd waren de bouten te lang en blokkeren de aandrijving....

Nou ben er uit, de boutjes waarmee aan de achterzijde de toe links worden bevestigd zijn bij de Slash 2mm langer dan bij de revo. Aangezien ik de auto heb omgebouwd en nu ook de revo vleugel had gemonteerd waren de bouten te lang en blokkeren de aandrijving....

heb je de aandrijving toch niet beschadigd ?

Ik heb het idee dat de stuuruitslag van mijn Revo naar links groter is dan naar rechts terwijl de trim bijna rechtuit staat. Iemand een idee...?

Heeft waarschijnlijk te maken met de plaatsing van de servohorn , vaak zit die net ff uit het midden waardoor er naar 1 kant meer uitslag ontstaat.

Back