Tot zoon 3 weken terug zag hij er zo uit als de laatste foto. maar het weer was lekker en ik wou vliegen, dus een regelaar besteld en een tijdelijke regelaar gemonteerd.
Beetje groot, kan een meer dan 2x zo hoge spanning en bijna 2x zoveel stroom. Maar das niet zo erg.
Werkte erg goed, en heb er toch 3 keer (6 vluchten) lekker mee gevlogen.
Nu gaat hij naar de 88" extra.
De Hobyking SS 60/70A (supersimpel/suppo) regelaar die erop zat deed het prima, alleen was er een erg rare procedure elke vlucht om de volle stickresolutie te krijgen. Ik dacht dat het met de regelaar programmeren wel op te lossen, maar nooit de tijd voor genomen.
Nu heb ik een nieuwe, en wou het gelijk goed hebben, dus de manual gedownload en geprogrammeerd, maar het is met normaal programmeren niet mogelijk om hem goed werkend te krijgen.
Als ik hem op autocalibrate zet dan is de 1e paar graden dat ik me stick beweeg niks, en de laatste paar ook niks. ik denk dat ik zoon 80% oid overhoud, dat vind ik niet goed genoeg.
Dus vast gezet, geen auto meer, in de manual staat dit "1.1ms to 1.8 ms from Recvr"
Dus via de endpoints in de zender onderaan omhoog tot de motor loopt, en dan heel iets terug, en bovenaan volgas en terug regelen tot hij minder hard loopt, en dan weer iets terug. Toen was het 'perfect'. Uit en weer aan gedaan, om te kijken of het zo goed bleef, en toen wou hij niet aan. Gas dicht endpoint iets verlegd en hij ging aan, maar dan mis ik de onderste 10% van mijn knuppel weer...
Opgelost door een throttlecut aan te maken, net zo als brandstof gasten gebruiken. Nu bij het aandoen gaat hij niet aan, even de throttlecut erop en ik hoor de 2 piepjes en dan doet hij het.
En om te voorkomen dat ze weer los gaan heb ik een stukje krimpkous over de verbinding gedaan, over de male en female.