Montageverslag SebArt Angel S50

En dat wanneer een regelaar vaak moet in een uit schakelen de efficiëntie ook iets minder word tov niet in en uit schakelen is ook logisch.

Ik ben het met han eens, op bijna volgas word de regelaar het warmst, op volgas minder.

Als je een CC180 kort met 250A belast volgas blijft hij heel, doe je de gasknuppel iets terug gaat hij stuk, oa daarom via een schakelaar gasgeven.

Met jouw stelling ben ik het wel eens 'bijna volgas'. Daar ligt inderdaad denk ik het thermisch hoogtepunt voor een regelaar omdat daar de twee grafieken (warmtedissipatie door inefficientie/grotere inefficientie door meer schakelen) elkaar versterken.

Volgens Han was dat bij halfgas zo, en dat is niet mijn ervaring en lijkt mij technisch ook niet te onderbouwen.

Hoe dan ook, zinloze discussie, ik heb eerder al een accu op de grond helemaal 'met het gas spelend' leeggetrokken op de grond, zonder oververhitting of zonder kuren, terwijl ik toen geland was met kuren.

Daarom zocht ik het ook in oa. timing, in de lucht is het toerental anders en de timing ook, door een andere belasting. Helaas was dat 'm ook niet.

Ik vlieg doorgaans in het gebied tussen een kwart en half gas en mijn regelaar is tot nu toe na een vlucht nog niet boven de 30 graden geweest.

vanavond nog even met de angel gevlogen wel op 5s. woensdag gaat hij naar 6s. dan moet ik dus ook meer accu`s bestellen want die gaan ook in de heli,
er komt ook een filmpje :)

Grt

Is 6s echt nodig? Zou het met bv. een grotere prop niet op te lossen zijn? Of trekt de motor dat echt niet meer?

Wil je niet teveel? een 16x12 is al een behoorlijk te grote prop voor zo'n kistje..

Ik denk toch dat Han ook op de goede weg is. Er treden namelijk behoorlijk wat verliezen op als de FET van aan naar uit of van uit naar aan gaat, in die periode heeft de FET een hogere weerstand als de Ron. En laat ik nu net wat plaatjes hebben van vol gas en bijna gas dicht hebben. Daar zie je heel duidelijk dat er bij vol gas er heel weinig geschakeld wordt ( verliezen door Ron zullen dus bij vol gas de warmte ontwikkeling geven )
En bij half gas zijn de Ron verliezen lager maar daar komen dan wel de Schakelverliezen bij. Des te beter de FET hoe lager de verliezen. Hoogfrequente FETS zullen lagen schakel verliezen hebben en laag ohmige FETS lage verliezen bij vol gas. nu is het zo dat er dus een compromie gekozen wordt voor de FETS waardoor hoogwaarscheinlijk de verliezen half gas en volgas het zelfde zijn ( ligt natuurlijk ook aan de setup). anders wordt het te duur :-)

dit was 860 rpm bij dit soort lage toeren heb je er niet zo veel last van de schakel verliezen om dat de gemiddelde stroom gewoon laag is
lowrpmss2.jpg

En dit was vol gas 4300 rpm ( motor heeft 14 polen ) bijna geen schakel verliezen maar wel Ron weerstand verliezen

highrpmmx6.jpg

ik heb nu een 16x10.
woensdag de wattsup er even tussen hangen.
of de 16x10 op 6s.

Toen ik je sprak op msn dacht ik dat je op 6s met een 16X10 niet genoeg had, op 5 zou zelfs een 17X12 of misschien nog groter kunnen, iig eerst meten.

Maar ik snap dat het handig is om de zelfde accu in meerdere kisten te kunnen gebruiken.

Ik heb alleen nog maar op 5s gevlogen. Ik heb nu de datakabel en ik ga vanavond de boel instellen en morgen op 6s gevlogen proberen. En ga dan ook de 16x12 proberen. En dan heb ik een 5s pakket over. Mocht iemand daar intere in hebben moet die maar een pb sturen. Helaas nu eerst werken.
Posted via Mobile Device

Nee hoor;) Stuur maar een pb naar Raymon.

Het zijn FP 3700 iets te klein voor mijn overige doeleinde.
Daarnaast ben ik geen FP fan.

zo 1 vlucht met 6s gedaan,, stuken beter:) kan nu ook normaal een hoge hoed maken en ruime lopings zonder aan te duiken;)

morgen avond maar eens kijken wat het B programa inhoud:$
zelfs me vader zit me op te naien dat ik weer wedstijd met gaan doen

Die vluchten haal ik wel.. het is meer dat het nu het B programa is:P naja anders lekker C
(ik had helemaal geen wedstrijd gedachten bij aanschaf van de angel:P)

Geen smoesjes.. trainen dat programma en meedoen jij!

Je hoeft niet te winnen of in de top-3 te staan, het is volledig toegestaan mee te doen als je niet gelijk in de top vliegt ;)

Back