Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Dat is dan gewon een kwestie van afstellen ;)

Tuurlijk met een hetere plug blijft ie makkelijker lopen , maar dat wel op een verkeerde afstelling .... En daar zal PK niet rauwig om wezen ;)

Die filmpjes in m'n andere post zijn met een R&B 6'je en een beetje rijke afstelling.


hhmmm toch ben een hele dag aan het afstellen geweest en dit is niet echt mijn eerst nitro auto,alhoewel kan het ook gewoon zijn dat de plug stuk was gegaan.
zal morgen de r4 proberen.
mvg
 
Met de grotere blokken gebruik je koudere pluggen... Zeker nu het weer de betere kant op gaat moet je met koudere pluggen gaan werken. Een R5 of als het nog wat warmer wordt een R6.
 
Kan ook veel meer uit die LRP gehaald worden, mijne deed op het laatst alleen nog maar roof-wheelies.. Ik reed in mijne rb 6 pluggen, ook met 3 graden boven nul.. en toen het sneeuwde.

Als je echt een kanon wilt,. stanaard koppeling eraf mieteren.. en dan een JVD erop... dan heb je helemaal power..
Hier een filmpje van mn wat oudere spec2: die met die witte dish wheels. stock 3.5 kappie, en een wheeliebar: degene die wel wheelies doet dus.. en dit is nog in zand ook.. verhouding was 47/18
O6piy8ntkCw[/media] - RC-Junkies 17-07-2009 Middelharnis 3
 
Laatst bewerkt door een moderator:
okeee..

heb idd gewoon van die alminium schoentjes maar heb nog wel een racing koppeling liggen is zoiets wat je bedoelt?
15042010209.jpg



heb er nog neit helemaal naar gekeken maar heb nog geen idee hoe deze eraf moet van dit motortje.
 
SPM koppelling :thumbsup:

Heb ik er ook 2 van , werkt best netjes...

Je moet de ring met het sleufje losdraaien , dan komen vanzelf de veer , dekplaat en schoentjes eraf... Dan gaat het verder als een gewone koppeling ;)
 
okeee...

heb alleen geen speciaal gereedschap voor dat ringetje,zou ik hem met een schroevendraaier los kunnen tikken?

heb trouwens nu een navorossi gloeiplug 5 in zitten.

zo effe rijden effe kijken wat hij doet.

heb ook een o.s. nmr: 8 liggen maar dat is zeker te koud?

mvg
 
OS nr 8 is precies goed, staat gelijk aan een 5 of 6 van hpi;)


okee heb tot nu toe de navorossi 5 erin en deze gaat ook aardig goed.

heb hem nog iets te rijk staan omdat het een aardig nieuw blokje is.

tog zag ik al wel een paar wheelies.

nu had ik mijn LV steering block kapot gister,heb ik vandaag bij pk racing nieuwe gehaald.

is hij net weer kapot:confused:

okee ik reed niet zachtjes en was op een harde ondergrond met veel steentjes,maar toch.(verdroogde modder op een bouwterrein)

is dit nu een goed idee om hem te vervangen voor alminium?
 
Laatst bewerkt:
Fusees in alu is wel een goed idee idd , blijven de lagers ook mooier in zitten als in de plastic varianten.

Voor de rest is alu overbodig tot onzinnig ;)
 
Fusees in alu is wel een goed idee idd , blijven de lagers ook mooier in zitten als in de plastic varianten.

Voor de rest is alu overbodig tot onzinnig ;)

okee idd ook mijn idee, alminium maakt hem ook zwaarder.
dus denk dat ik alleen de voorste doe.

of zou ik de achterste ook mee moeten nemen?

probeer eigenlijk zo stevig mogelijk te maken maar goed laatste tijd staat hij wel erg veel stil.

een bodemloze put:p

mvg
 
Fusee's stuk op een savage..????????????? dat is wel het laatste wat stukgaat.. ik rag al een dikke 1.5 jaar ermee, zelfsd nog met de originele lagers en ze zijn nog prima..
 
Die van jou ligt ook meer op z'n dak als dat ie op z'n wielen staat zoals ik het begreep :rolling: ;)

Als je pech hebt kunnen ze kapot gaan idd.... Waarschijnlijk breekt het oogje waar de stuurlink op zit...


Ff offtopic ... Weet jij wat voor trek/rotostarts op de R&B 728 passen Anko :?:
Die van Sebazz gaat morgen op de post deze kant op en is zonder dus moet ff voor een oplossing kijken ..
 
Fusee's stuk op een savage..????????????? dat is wel het laatste wat stukgaat.. ik rag al een dikke 1.5 jaar ermee, zelfsd nog met de originele lagers en ze zijn nog prima..


hij is gebroken op de plek net boven de lagers. helemaal door tween gescheurd.

2x zelfde aan toe.

dus als dat nog veel voor gaat komen kan je tog beter alminium nemen?

of denk je dat dit gewoon toevallig 2x pech was.



ook mooi savage zeg wel erg laag :) bash er nog mee?

mvg ronald
 
hey allemaal.
ik zit met het volgende probleem.
mijn savage ss 4.1 beschikt over een roto-start.
als ik mijn roto-starter in mijn shaft steek en hem aanduw dan lijkt het of hij al zijn power kwijt is.
de verbinding van mijn batterij naar mijn starter word een beetje warm.
maar als ik mijn roto-start eruit haal en hem dan test gaat hij goed (mijn roto-start)
is dit mijn one-way lager?

alvast bedankt allemaal.
 
Dat zou indd je one way lager kunnen zijn die vast staat.
Ik heb dat ook gehad met mijn rotor start en daar waren wat tanden van het ratje afgebroken daar door draait hij niet meer rond
 
Back
Top