Van belt CP V2 naar HK 500 GT - Setup suggesties?

Budget vriendelijk?

Dat ding van mij lag alleen maar in t zand te spartelen omdat er weer eens iets stuk was gegaan. Van al die Esky onderdelen (duur!!) had ik een Trex 500 kunnen kopen ipv de HK500GT...
 
Budget vriendelijk?

Dat ding van mij lag alleen maar in t zand te spartelen omdat er weer eens iets stuk was gegaan. Van al die Esky onderdelen (duur!!) had ik een Trex 500 kunnen kopen ipv de HK500GT...

Ja, natuurlijk budget vriendelijk! Zo duur zijn die Esky onderdelen nu ook weer niet, een Trex 500 kost echt veel meer.

Mensen overschatten zichzelf altijd zo enorm gemakkelijk, alsof het alleen maar aan de electronica ligt. :sleepy:

Mensen die wat goedkopere heli's hebben, hebben zoon ding voor 2 redenen, of ze zijn net begonnen, of de leeftijd is nog laag... 2 situaties, waarin beide geen of weinig ervaring hebben..
En laat dat nu precies zijn waar ik op doel. Veel mensen die niet tevreden zijn met bijv. Esky (maar vaak toch daarmee het vliegen geleerd hebben), hebben helemaal de ervaring niet om daarover te oordelen (of hebben er nooit mee gevlogen!), laat staan dat ze dan de prijs/qualiteit verhouding goed weten in te schatten.

Het is nogal wiedes dat een Esky heli niet dezelfde qualiteit bevat als een heli van >1000€. Dat betekent nog niet dat je er een beginner geen plezier mee doet.

Ik zou een beginner (en iets gevorderde) echt zonder meer een willekeurig Esky product adviseren, niet in de laatste plaats omdat het meer dan goed genoeg spul is om mee te leren. En vallen en opstaan doet iedereen.

Ben je toe aan duurdere onderdelen, dan kun je dat zelfs nog op bijv. de King 3 of Belt CP v2 zetten. Je kunt op zo'n moment ook overstappen op een goedkope Trex clone of een Trex kopen,... maar uiteindelijk zijn die duurdere helis... vooral alleen maar duurder!

Zodra je echt extreem 3D gaat vliegen zou ik misschien wel wat andere eisen gaan stellen aan een heli, maar voor de prijs zou ik de Esky's niet zonder meer negeren.

Voor de prijs van één Trex met alles erop en er aan koop je gewoon meerdere nieuwe RTF Esky helis, dus ik snap de verwarring niet zo goed.

Ook gevorderden kunnen trouwens veel plezier beleven aan de Esky helicopters en 3D vliegen is uiteindelijk ook gewoon mogelijk.


Kortom, een beginner een Trex 500 aansmeren is gewoon sneu en dom. :p
 
Laatst bewerkt:
Je leest niet goed, ik zeg niet dat je een Trex moet kopen. Maar van het geld aan onderdelen van die Esky, omdat ie bij het minste geringste uit de lucht pleurt, kan je wel een Trex halen.

Maat van me is Rc heli trainer op de vliegclub hier. Bouwt en vliegt al meer dan 10 jaar heli's. Hij kreeg die Belt, na herbouw en controle door hem, nauwelijks in bedwang...

Toen ik zijn Trex450 zag, zo super snaarstrak in de lucht, heb ik mijn conclusies getrokken.

Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!

Goedkoop is duurkoop is mijn mening.

Edit: En ja, ik heb hem echt wel eens gewoon dom de grond in geboord door een beginnersfout, maar 5% van de tijd vliegen en de rest weer aan onderdelen knooien en bestellingen plaatsen op internet, werd ik redelijk flauw van. Denk dat je daar ook niets van leert, anders dan weten hoe je je geld het snelst uit moet geven. En ik ken er nog een paar die er zo over denken...
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik ben ook een beginner en heb men belt onzacht laten neerkomen (door eigen schuld, een van de armpjes van mijn hulplandingsgestel zat niet goed vast ;( ) waardoor de tailboom, push-rods, mainblades, flybar en feathering-shaft vervangen moest. Als leek ben ik eraan begonnen en op enkele uurtjes tijd heb ik hem weer mooi aan het hooveren gekregen met hulp van menige filmpjes op het net (myrcguides.com)...
 
Je leest niet goed, ik zeg niet dat je een Trex moet kopen. Maar van het geld aan onderdelen van die Esky, omdat ie bij het minste geringste uit de lucht pleurt, kan je wel een Trex halen.

Maat van me is Rc heli trainer op de vliegclub hier. Bouwt en vliegt al meer dan 10 jaar heli's. Hij kreeg die Belt, na herbouw en controle door hem, nauwelijks in bedwang...

Toen ik zijn Trex450 zag, zo super snaarstrak in de lucht, heb ik mijn conclusies getrokken.

Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!

Wat jij hebt gezien is vooral een nagenoeg perfect afgestelde heli geweest. Serieus geloof me, een Belt CP kun je ook super strak afstellen en laten vliegen.

Uiteraard zijn de vliegeigenschappen misschien niet 100% hetzelfde als een willekeurige andere helicopter en de meeste Esky heli's zijn vrij licht, maar het is serieus onzin dat het alleen of zelfs vooral aan de electronica zou liggen!! :p

Goedkoop is duurkoop is mijn mening.

En toch is er weldegelijk een mooie gouden midden weg te vinden hoor, waarbij je geen duizend euro kwijt bent voor een echte Trex incluis dure electronica. :)

Edit: En ja, ik heb hem echt wel eens gewoon dom de grond in geboord door een beginnersfout, maar 5% van de tijd vliegen en de rest weer aan onderdelen knooien en bestellingen plaatsen op internet, werd ik redelijk flauw van. Denk dat je daar ook niets van leert, anders dan weten hoe je je geld het snelst uit moet geven. En ik ken er nog een paar die er zo over denken...

Dit zegt serieus nog altijd meer over jou, dan over de electronica of heli.

Een slecht afgestelde heli zal inderdaad maar zo'n 5% van de tijd 'soepel' vliegen. ;)
 
Zal het die gast zeggen met 10 jaar ervaring, dat ie te stom is om een heli fatsoenlijk af te stellen. Yeah right.

Nou, veel plezier er nog mee dan.... ik mot m niet meer.

Maatje van me vliegt trouwens ineens lekker strak met zn HK450 terwijl zn Belt CP ook vaak problemen had. Goh, hoe kan dat nou? Die Esky Belt is toch zo megagoed volgens jou? :rolleyes:

Droom lekker verder...
 
Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!

Goedkoop is duurkoop is mijn mening.
Dat heb ik met hk450 ook gehad, wijze les geweest: voortaan treadlocker op die schroefjes in de featheringshaft, die dingen gaan me niet zomaar weer loskomen.

Op de featheringshaft van de belt zit als het goed is standaard al rubber-borging op de moertjes, dat komt al niet zomaar los. Qua montage lijkt me dat een degelijker oplossing dan een m2 inbusschroefje.
Was er nog gekeken wat er eigenlijk fout was gegaan bij de belt? daadwerkelijk iets afgebroken ofzo?

Bij gebrek aan beter heb ik een headlock gyro en ontvanger van esky op m'n hk450 gezet. Echt een budget setup zo, verder sg90 servo's (die van esky zitten nog op de king), maar vliegen doet ie wel :)
Het ging mij in eerste instantie om te kijken of het zou werken en te ervaren hoe zo'n t-rex kloon vliegt tov m'n esky king 3.
3s 2650mah turnigy lipo voorin en daarmee bijna 800gr aan heli in de lucht is inderdaad stabieler. De wind heeft er minder invloed op bij dan de king die een maatje kleiner en lichter is, dus inderdaad strakker in de lucht hangen met dat ding; er is meer nodig om 'm in beweging te krijgen.
Maandag echter hk nog gecrasht, laat ik het esky spul maar de schuld geven haha
 
Zal het die gast zeggen met 10 jaar ervaring, dat ie te stom is om een heli fatsoenlijk af te stellen. Yeah right.

Nou, veel plezier er nog mee dan.... ik mot m niet meer.

Maatje van me vliegt trouwens ineens lekker strak met zn HK450 terwijl zn Belt CP ook vaak problemen had. Goh, hoe kan dat nou? Die Esky Belt is toch zo megagoed volgens jou? :rolleyes:

Droom lekker verder...

10 jaar ervaring en zo eigenwijs als een banaan, trekt ook krom naar 1 kant. Nee, je hebt volkomen gelijk joh. :p

Als het gaat om heli's vliegt echt niets 'opeens' strak. Ervaring, afstelling en goede omstandigheden... alles telt, en niet alleen jouw ego. :)
 
Ik trek mijn conclusies. Als iemand met 10-15 jaar ervaring hem niet fatsoenlijk aan de praat krijgt, ga me er verder niet aan wagen.

En ja, die heeft hem van boven tot onder afgesteld en ook de conclusie getrokken dat je zaken radicaal moet upgraden en je uiteindelijk waarschijnlijk meer afsteld dan leert vliegen. Daarom is het in mijn ogen ook geen beginnersheli.

Ik snap dat je volledig overtuigd bent, maar ik gewoon niet, puur door wat ik nu gezien heb bij meerdere Belt CP's die zowel door beginners als ervarenen behandeld/onderhouden zijn. Niet op wat ik op internet lees...
 
Een beginners helikopter zoals Belt-CP is iets wat verkopers aan beginners aan kunnen smeren.
Als je eenmaal 1 hebt gekocht kom je er snel genoeg achter dat beginners helikopters niet te vliegen zijn, en dat je een goede moet kopen.
Als beginnershelikopters wel goed waren, waren het ook geen beginnershelikopters.
Uch
 
Een beginners helikopter zoals Belt-CP is iets wat verkopers aan beginners aan kunnen smeren.
Als je eenmaal 1 hebt gekocht kom je er snel genoeg achter dat beginners helikopters niet te vliegen zijn, en dat je een goede moet kopen.
Als beginnershelikopters wel goed waren, waren het ook geen beginnershelikopters.
Uch

Hahaha, dat is echt zo'n onzin. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

De Belt-CP is ten eerste echt totaal géén beginners helicopter (ongeacht wat een verkoper roept) en ten tweede is hij echt heel goed vliegbaar te krijgen gewoon met alles stock. Ook na crashes en reparaties. In dat opzicht is de heli niet 'moeilijker' dan een Trex.

Die 10-15 jaar ervaring (nu opeens 15 jaar? 5 jaar verschil is veel hoor ;) ) is kennelijk niet voldoende geweest om die heli af te kunnen stellen ofzo, maar wederom dat zegt meer over jou of die maat van jouw, dan over de heli.

Die heli vliegt namelijk echt prima, in 8 van de 10 gevallen zelfs zo uit de doos zonder de heli nog echt verder af te hoeven stellen. Dat is natuurlijk al erg prettig voor beginners en gevorderden wanneer het gaat om CP helicopters, maar je zult het afstellen en repareren uiteindelijk óók gewoon moeten leren. Dat is niet anders bij een Trex.

Uiteraard dien je de heli altijd goed te checken, maar vliegen doet ie echt wel!

Misschien verwacht je uiteindelijk te veel voor het geld of van het RTF gedoe ofzo, maar dat deze heli (of dit merk eigenlijk) per definitie niet goed genoeg is, of niet goed vliegt is echt serieus flauwekul.

Je kunt dus wel spreken over spijkers op z'n kop willen slaan enzo, maar volgens mij heb jij heel die hamer nog niet gevonden joh. ;) :)

Overigens bedoel ik dit allemaal echt niet negatief, dus even goede vrinden, maar volgens mij zeggen jullie dit alleen maar uit eigen frustratie en zelfbevestiging ipv. meer objectief je mening te ventileren.

Mijn eigen ervaring met dit merk is dat het behoorlijk beginner-vriendelijk kan zijn, wanneer mensen op de juiste manier gaan vliegen.

Veel te vaak kom ik mensen tegen die op dag 1 na 1 minuutje te kunnen hoveren al rond willen gaan vliegen. Ja, natuurlijk gaat dat dan gegarandeerd fout. Dan maakt het al haast niet uit hoe lang je vliegt, hoe goed de heli afgesteld staat enzovoorts. Je dient een model eerst te leren kennen. De electronica de schuld geven is wel het allerlaatste wat ook daadwerkelijk schuldig zal zijn, vooral bij een RTF waarbij de onderdelen echt wel bij elkaar passen.

Daarnaast vliegt de Honey Bee Belt-CP behoorlijk stabiel, en is met gemak 1 van de beste Esky helicopters. Voor dat geld vlieg je geen Trex en zelfs geen clone, wat zeg ik een losse zender van beetje qualiteit is nog duurder, maar uiteindelijk heb je met de Belt-CP wel echt een volwaardige heli voor heel weinig geld.

Over qualiteit valt te discussieren, maar wanneer je als gevorderde piloot toch nog met regelmaat crashed, is een dure Trex echt weggegooid geld!

Overigens wel benieuwd wat voor een heli jullie zouden adviseren als eerste CP dan, of als eerste heli überhaupt. :mrgreen:
 
Een Trex koop je niet meer als je het nog moet leren, daar zijn ze in mijn ogen te prijzig voor.

Laat ik het zo zeggen, als ik de kwaliteit van Esky vantevoren wist, had ik meteen een HK450 gekocht met een berg onderdelen.

Voor hetzelfde geld, net allemaal een stukje beter.

Afstellen en checken blijf je toch doen.

En FYI: 15 jaar vliegervaring met vliegtuigen, parkflyers en jets en 10 jaar met heli's en mn leeftijd staat bij mij gewoon netjes aan de linkerkant.
 
Een Trex koop je niet meer als je het nog moet leren, daar zijn ze in mijn ogen te prijzig voor.


Tadaaaa En dat is dus het hele punt waar wij het steeds over hebben, de esky is goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderdelen(ken je adressen, Ehirobo, helibuy) en daardoor leuk als 1e CP heli, kan je toch een beetje proberen voor niet meer als 200 eurie max incl de bijbehorende spullen.. duurste crash met een esky kan niet meer dan 90 eurie zijn(barebone..)

Beetje Trex is al gauw 700 eurie vliegklaar;) scheeld 500 euro..

Kijk, ik deel je mening dat de kwaliteit misschien niet het beste is, maar van die klappende onderdelen?? je weet dat er zelfs van de Belt cp klonen worden gemaakt? Oa helibuy, heeft niet de echte rotorkoppen, maar de alu koppen van 2 tientjes.. offcourse zijn deze slecht en hopeloos..
begrijp me niet verkeerd, maar ik heb 2 maanden lang met zoon ding gevlogen, en toen heb ik een SE v2 gehaald.. tis leuk als eerste helietje, lekker goedkoop, maar dan houd het toch wel op..
 
was mijn belt cp welke ineens uit elkaar klapte in de garage...kwam door speling op....euh ja eigenlijk overal op.... heb nu een HK450 welke ook zo stabiel en strak vliegt als maar kan...met de belt cp kon ik lastiger vliegen dan met de hk 450 laten we maar zeggen.

heb de belt cp met onderdelen verkocht en van exact datzelfde geld heb ik 3 stuks (waarvan ik dacht dat deze ook zo aan gort zouden zijn maar wonderbaarlijk heb ik nu nog drie hele) Hk 450's gekocht met fatsoenlijke elektronica...lees digitale servo's met metalen gears, fatsoenlijke gyro en programmeerbare regelaar.

Ik ben niet heel negatief over de belt Cp maar wel erg positief over de hk 450.....
 
Daarom zeg ik ook: HK450, die is aanzienlijk goedkoper dan de echte Trex, maar in ieder geval beter qua kwaliteit dan de Belt CP.

..en dat is dus waar je niet eens gelijk hebt. De Belt CP is in veel gevallen minstens zo goed. De HK is ook gewoon een clone en hoewel goedkoper als de Trex, zeker niet een zonder meer zeer goede clone.

Dat is ook precies wat ik bedoel, maar je bent zo bevooroordeeld, dat je dat kennelijk niet wilt inzien. ;)

Een Trex koop je inderdaad niet wanneer je het nog moet leren, maar lees maar eens terug, dat heb ik ook nooit gezegd. Juist in tegendeel.

Je praat ook over 'dat Esky' spul, alsof het allemaal waardeloos is, maar ik denk dat je gewoon je eigen dure spullen wil verantwoorden, terwijl het goedkoper en net zo goed kan middels ander (!) Chinees spul hoor.

Zoals gezegd, even goede vrinden, het zal mij een worst zijn waar jij je geld aan uit geeft. Feit blijft wel dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ook wanneer het gaat om qualiteit van electronica.

Het zal je naar ik aanneem toch niets verbazen dat ook het spul dat uit China komt steeds hoogwaardiger wordt. :sleeping:

heb de belt cp met onderdelen verkocht en van exact datzelfde geld heb ik 3 stuks (waarvan ik dacht dat deze ook zo aan gort zouden zijn maar wonderbaarlijk heb ik nu nog drie hele) Hk 450's gekocht met fatsoenlijke elektronica...lees digitale servo's met metalen gears, fatsoenlijke gyro en programmeerbare regelaar.

Dat klinkt mij sterk in de oren. Wat heb je dan zoal gekocht en voor welk geld is die Belt CP de deur uit gegaan dan? Gezien het feit dat een nieuwe Belt CP maar 150-175€ kost, lijkt me dat je 3 heli's niet zult redden bij een 2e hands verkoop. Ook jouw geloofwaardigheid zakt met zo'n uitspraak nogal. :p
 
Laatst bewerkt:
Het was geen kale belt cp maar een met een hele bult onderdelen erbij, samen heb ik dat voor 200 euro verkocht. Dus aub niet te snel conclusies trekken.

Wat ik heb gekocht:

3 x HK 450 a 30 euro per stuk (via ebay zijn deze nog goedkoper dan ze direct bij HK te kopen)
3 x corona digitale servo met metalen gears 0,1 sec totaal 30 euro
1 x corona digitale servo met metalen gears 0,07 sec voor de staart 10 euro
1 x gyro HK 401 iets van 15 euro
motor en regelaar waren samen 22,50 euro

zender, lipo's en lader had ik nog van de belt...


..en dat is dus waar je niet eens gelijk hebt. De Belt CP is in veel gevallen minstens zo goed. De HK is ook gewoon een clone en hoewel goedkoper als de Trex, zeker niet een zonder meer zeer goede clone.

Dat is ook precies wat ik bedoel, maar je bent zo bevooroordeeld, dat je dat kennelijk niet wilt inzien. ;)

Een Trex koop je inderdaad niet wanneer je het nog moet leren, maar lees maar eens terug, dat heb ik ook nooit gezegd. Juist in tegendeel.

Je praat ook over 'dat Esky' spul, alsof het allemaal waardeloos is, maar ik denk dat je gewoon je eigen dure spullen wil verantwoorden, terwijl het goedkoper en net zo goed kan middels ander (!) Chinees spul hoor.

Zoals gezegd, even goede vrinden, het zal mij een worst zijn waar jij je geld aan uit geeft. Feit blijft wel dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ook wanneer het gaat om qualiteit van electronica.

Het zal je naar ik aanneem toch niets verbazen dat ook het spul dat uit China komt steeds hoogwaardiger wordt. :sleeping:



Dat klinkt mij sterk in de oren. Wat heb je dan zoal gekocht en voor welk geld is die Belt CP de deur uit gegaan dan? Gezien het feit dat een nieuwe Belt CP maar 150-175€ kost, lijkt me dat je 3 heli's niet zult redden bij een 2e hands verkoop. Ook jouw geloofwaardigheid zakt met zo'n uitspraak nogal. :p
 
Opgeteld kom ik er dan nog niet hoor, zeker ook omdat degene die 200€ betaald voor een Belt zonder lipo, zender en lader dan gewoon ook afgezet is. :p

Je hebt daarbij misschien wel 3x de heli frames, maar je hebt geen 3x gyro en motor / regelaar combo hebt gekocht, dus klopt het alsnog niet. Je suggereerde er 3 volledige heli's van gekocht te hebben, hoe mierenneukerig dat misschien mag klinken.
 
Back
Top