Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik heb nog geen floaters in et echt zien vliegen.
Zou daar ook zon koe van een accu in kunnen als bij een easystar denk je?
Bij hobbyking zitten ze te miezemuizen met accus van 1300mah iig.
 
Ok, james (die naam heb ik al eens eerder genoemd) vliegt met zo'n ding, dacht dat je die al eens in het echt had gezien :) Gaan iig ZEER goed vooruit, en rollen leek ook goed te gaan.

volgens mij kunnen daar ook grotere lipo's in hoor.
 
Nog steeds kriebelt het bij mij en aangezien Sleurhutje zo traag is als ..... maar even de vraag hier..

Bij de verkoop op het forum staat een FPV setje te koop:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Nu begrijp ik uit de specs dat deze QVGA is. Maar werkt dit werkelijk heel irritant als je gaat vliegen? Of valt dat wel mee? (tuurlijk, hoe hoger de resolutie, hoe beter de kwaliteit, maar is QVGA echt zo irritant te bekijken?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog geen floaters in et echt zien vliegen.
Zou daar ook zon koe van een accu in kunnen als bij een easystar denk je?
Bij hobbyking zitten ze te miezemuizen met accus van 1300mah iig.

Bekijk de filmpjes en foto's op mijn website dan zie je de Cloudsfly in actie. Ik vlieg zelf met een 3S 22C 2500mAh. Kijk naar de bouw van Sander en op mijn site staat ook stap voor stop hoe mijn Cloudsfly is opgebouwd. Die van Sander ziet er wat netter uit daar hij het goede gereedschap er voor heeft, maar die van mij is ook prima :) vergeleken met een EasyStar heb je in de cloudsfly (floaterjet) iets minder ruimte om wat in te bouwen, maar het past wel allemaal..

het FPV vliegen in Gilze was even prive onder vrienden, dat was ook niet hier aangekondigd.
Off-Topic doe ik ook best wel veel aan promotie e.d.

geef me gewoon af en toe een P.B. of een mailtje, dan plan ik nog wel eens iets kleinschalig daar. Dit geld ook voor andere forum vrienden! Vrienden meenemen mag natuurlijk altijd. We gebruiken een veldje van een boer die het allemaal prima vind dus gewoon wild vliegen op eigen terrein... Ik heb het op het moment erg druk maar meer vrije tijd zit er gelukkig aan te komen..
 
Ik denk dat je met QVGA problemen gaat krijgen met leesbaarheid van sommige OSD.

ga gewoon voor kwaliteit en neem VGA... krijg je echt geen spijt van.
VGA heeft ook een breder beeld.. Zie plaatje!

<script src='http://img408.imageshack.us/shareable/?i=virtualscreen.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
 
Laatst bewerkt:
Die floaterjet is toch best nog een net kistje zo te zien.
Ze beweren bijna een half uur te vliegen op slechts 3s 2200mah packs,
dus met camera toestand aanboord op 2500mAh zal denk ik op ongeveer evenveel vliegtijd uit komen.
Ik heb nog een 3300 pack liggen, maar dat is zeker net iets teveel van et goede?
Die EZ-stars heb ik zelfs hele 4000 packs mee zien zeulen, maar die vliegen er dan ook bijna de hele middag mee.
Anders heb ik ook nog 6 stuks 2200 liggen hoor, vliegen zal het wel. ;)
Maar als ik het goed begrijp zijn de romp helften al aan elkaar gelijmd?
Dan moet ik toch nog eens even kijken hoe jullie dat doen met apparatuur wegproppen,
want het een en ander in de staart verstoppen is er niet bij met de floater dan, toch?

En oh, het was prive, dat verklaard een boel.
Ik dacht namelijk dat je iets ging doen op een vliegdag,
met een standje met projector en de hele mikmak.
Sorry, verkeerd begrepen. ;)

En met je FOV plaatje laat je ook meteen mooi zien wat het verschil is tussen trimersion en fatshark denk ik.
De trimersion heeft een veel kleiner FOV, waardoor dus ook mijn opmerking dat het meer een schermpje is dan dat je er echt middenin zit.
Dat is dan bij de fatsharks een enorm verschil zo te zien.
 
Naar mijn idee is het verschil in FOV tussen de fatshark en trimersion helemaal niet zo groot. De eerste keer dat ik een videobril op had was een fatshark van sander, vond het toen ook wat tegenvallen, omdat mijn verwachting was dat je echt "in" het beeld zou zitten. Maar je moet het dus echt zijn alsof je naar een bioscoopscherm zit te kijken. Misschien komt er ooit nog een iMax-bioscoopscherm-videobril... :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Nou sven, hier dan speciaal voor jouw. Een kleine versie van het poolse vliegtuigje 70 cm spanweidtje en een prijs van 20 euro. Voor dit prijsje is dit een mooi vliegtuig. Hij is volledig van epp schuim en is zeer stabiel en kan veel gewicht dragen. Uit polen dus geen invoerrechten of ander gezeur. Ik denk dat dit wat is voor jouw vele eisen, anders denk ik dat je opzoek bent naar iets wat niet bestaat. modele rc, samoloty RC, EPP, ARF, KIT, samoloty, AN-2, EXTRA

Mvg Hugo Janse
 
Ik zeg: well done Hugo :) :D
ik DENK dat dit een mooi kistje is om inderdaad mee te beginnen :) al gemaakt voor duwprop, dus geen "verbouwingen" te doen.
 
Die floaterjet is toch best nog een net kistje zo te zien.
Ze beweren bijna een half uur te vliegen op slechts 3s 2200mah packs,
dus met camera toestand aanboord op 2500mAh zal denk ik op ongeveer evenveel vliegtijd uit komen.

Dan moet ik toch nog eens even kijken hoe jullie dat doen met apparatuur wegproppen,
want het een en ander in de staart verstoppen is er niet bij met de floater dan, toch?


Sven: Ik heb laatst nog op een wat turbulentie dag met volledige fatshark / Immersion gear gevlogen met alles er op en er aan met een 3S 22C 2500mAh Desire Power Lipo (voorheen Mystery) rn na 27 minuten normaal vliegen zat de lipo nog steeds op 32%. De cloudsfly doet het ook best goed met thermiek. Ik heb ooit eens 45 minuten gevlogen zonder al te veel de motor te gebruiken. De kist was gewoon niet naar beneden te krijgen. Maar ten opzichte met een Easy vliegt de cloudsfly veel neller en fijner, hij is ook veel directer doorr de rolroeren. Zelfs in zeer langzame vluchten is hij perfect.
De Cloudsfly heeft wat minder ruimte dan een easy maar toch krijg je er alles in (zie mijn FPV projecten: FPV systems & electronics specialist, -= Estore Rotterdam =- Hughe & small r/c planes and helicopters. Also import of Walkera products!! - - [FPV Projects] - )
Hier zie je eens standaard strakke en nette uitvoering voor inbouw. Ondertussen heb ik de OSD verhuisd boven op de lipo en de 500mW boven op de rug tussen motor en camera. Ziet er iets minder mooi uit maar werkt ook prima en ik kan er wat beter bij. Maar met de eerste optie kan de OSd en de speedcontroller mooi in de buik van de cloudsfly, ruimte genoeg. Alhoewel ik er wel een luikje in de buik voor had gemaakt .. was even te lui om te priegelen :)

De kleine demo in Gilze was inderdaad Prive voor wat mensen van die lokale vliegclub. Dit doe ik binnenkort weer en je bent welkom om eens te kijken. Geen probleem om dan een cloudsfly voor je mee te nemen, scheelt je weer verzendkosten ;)
oja, de cloudsfly is inderdaad al dicht geplakt.. maar je kunt wel gewoon overal bij met niet al te dikke vingers ;)
 
Laatst bewerkt:
De cloudsfly rolt ook netjes, doordat de vleugels wat rechter zijn als de easystar (met rolroeren).

Hij is inderdaad sneller, zelfs de originele setup gaat prima.

Denk dat dat toch een goed fpv beginnerskistje is ook hoor...
 
De cloudsfly rolt ook netjes, doordat de vleugels wat rechter zijn als de easystar (met rolroeren).

Hij is inderdaad sneller, zelfs de originele setup gaat prima.

Denk dat dat toch een goed fpv beginnerskistje is ook hoor...

Onze Demo FPV cloudsfly heeft ondertussen rechte vleugels.. dat doet ook wonderen ;)
Sneller en stabieler, ook tijdens wat turbulentie :)

<script src='http://img256.imageshack.us/shareable/?i=cloudsflyfpvinfligtclos.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>

hmmm, hoe krijg ik die script text weg?
 
ziet er prima uit ;) vleugels waren standaard toch al recht? of toch nog opstaande randen?
(hoe heb je ze recht gemaakt dan evt?)
 
ziet er prima uit ;) vleugels waren standaard toch al recht? of toch nog opstaande randen?
(hoe heb je ze recht gemaakt dan evt?)
Met een stoomstrijkijzer het schuim aan de bovenkant van de vleugel eerst warm maken totdat de schuimkorrels beginnen uit te zetten. Dan plat drukken met een stapel boeken en lekker een uurtje laten liggen. Dit enkele malen herhalen tot het gewenste resultaat bereikt is. Werkte prima op de Easy Star. ;)

Of gewoon de wingtips eraf snijden. :mrgreen: Rolt-ie ook gelijk een stuk sneller. 8)

easy-diy_shorter_wings3.jpg

(ja, hierna zijn ze mooi glad gemaakt :oops:)
 
Met een stoomstrijkijzer het schuim aan de bovenkant van de vleugel eerst warm maken totdat de schuimkorrels beginnen uit te zetten. Dan plat drukken met een stapel boeken en lekker een uurtje laten liggen. Dit enkele malen herhalen tot het gewenste resultaat bereikt is. Werkte prima op de Easy Star. ;)

Liever niet, dat ziet er niet uit met al die opgezwollen Elapor korrels. Gewoon onder een (hele) hete douche met een handdoek eronder de boel in vorm duwen/kneden. Afspoelen met koud water en klaar ben je.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Back
Top