Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Probeer de esc nog eens te calibreren met je zender. Of probeer een andere accu te lenen, kan je dat ook uitsluiten.
wat handelingen betreft komt het calibreren en profeil veranderen dicht bij elkaar.
Even in het nederlands de stappen om te calibreren:
  1. trek de motor stekkertjes los
  2. accu aansluiten
  3. zender throttle handeltje op de gewenste stand zetten 50/50 of 70/30
  4. knopje op de regelaar ingedrukt houden, totdat hij een keer rood knippert
  5. volgas vooruit geven, totdat het lampje 2keer rood knippert
  6. dan volgas achteruit geven, totdat het lampje groen knippert
  7. gas loslaten en wachten totdat lampje rood of groen brandt (groen is lipo stand, rood in Nimh stand)
Lipoe stand wil zeggen dat de regelaar in een soort beveiliging schiet als de accu leeg begint te worden. Als het voltage beneden een kritische waarde komt, gaat de auto alleen nog maar zacht rijden, om weer terug te kunnen komen. Het rode lampje gaat dan ook snel knipperen. Deze beveiliging wil nog wel eens te vroeg inkomen, waardoor de accu capaciteit niet volledig wordt benut
 
@Rickyyy, goed bezig kerel ;), een gearbox laten smelten is mij nooit gelukt op 6S, maar dat was ook zonder Cdiff.

@Nard
Een MERV mag natuurlijk never nooit het predikaat "ultiem" dragen zo lang er nog die stock regelaar in hangt.....:rolleyes:
Op z'n minst een MMax, Sidewinder of Pro voor de liefhebber.
VEEEEEEEL lagere temps en dus gearing mogelijkheden en wel echt remmen ipv het laffe "inhouden" wat remmen zou moeten voorstellen bij de VXL-3M
Stock motor verder prima !

Daarnaast mijn mening:

Globale schets van de ''ultieme MERV'':
Armen : RPM (SUPER !!)
Push rods : stock, echter volledig uitgerust met steel hollow balls 7028x
(ALLE aftermarket Alu oplossingen hebben brekende/scheurende rod-ends!
Steering rods : idem als push rods. En de meeste speling werk je weg met de HR Knuckles.
Shocks : GPM (ERV348 ) Zonder enige discussie JA !
Shocktowers : GPM
Rockers : Stock, mooie buffer om klappen op te vangen. Voor "ultiem" wel even de plastic bushings vervangen dmv ballbearings. (5124)
Knuckles : HR (ook SUPER !, naast GPM shocks DE upgrade voor MERV)
Chassis brace : DrivenPro (DP009) Geen ervaring mee
Gear box : stock, is t/m 6S heel gebleven.
Wheelhexes : Traxxas 7154X alu wheelhexes icm 1747R alu wheelnuts
Steering assembly : STOCK !! (al het andere vreet servo gears ivm slecht werkende servo-saver functie !
Ook hier plastic bushing vervangen dmv ballbearing (5114)
CVD's : TRX Zeker !
Middenassen : Integy? (Neeeeeeee, tenzij je veel geluk hebt en een flesje Loctite tot je beschikking voor de crosspins en grubscrews. Zonder dit 100% gegarandeerd een vernielde bulkhead en met pech zelfs chassis! )
Body Mounts : stock
Body : Vind de JConcepts Illuzion Lid wel sjiek Geen verstand van.
Servo: Hitec HS-85MG, HS-82MG laatste is wat langzamer maar wel echt full metal gears. De 85 heeft een plastic geartje wat na een stevige crash ook nog wel eens wil strippen.
 
Laatst bewerkt:
Probeer de esc nog eens te calibreren met je zender. Of probeer een andere accu te lenen, kan je dat ook uitsluiten.
wat handelingen betreft komt het calibreren en profeil veranderen dicht bij elkaar.
Even in het nederlands de stappen om te calibreren:
  1. trek de motor stekkertjes los
  2. accu aansluiten
  3. zender throttle handeltje op de gewenste stand zetten 50/50 of 70/30
  4. knopje op de regelaar ingedrukt houden, totdat hij een keer rood knippert
  5. volgas vooruit geven, totdat het lampje 2keer rood knippert
  6. dan volgas achteruit geven, totdat het lampje groen knippert
  7. gas loslaten en wachten totdat lampje rood of groen brandt (groen is lipo stand, rood in Nimh stand.
Moet je bij stap 5 en 6 het knopje inhouden?
En moet je bij deze hele handeling de stekkertjes van de motor er uit houden?
Ik ga proberen met de voltmeter van mijn opa de accu door te meten.
 
@ Rickyyy, ahh okay het ziet er iig niet goed uit.

@ bokkenrijder, damn die ziet er ook strak uit. Beetje spijt dat ik mijn Dirt Hawgs al op andere velgen heb gezet want met die Titus zien ze er wel echt vet uit!

@ MMirage, thanks voor al je input!!. Ik kwam de Neu 1110 en 1112 vaker tegen als zeer waardige upgrades. MMP zou ideale ESC zijn.
Maar integy stalen middenassen niet? Want je raadde ze hieronder wel aan (vandaar dat ik ze er bij had gezet).

Middenassen : Integy? (Neeeeeeee, tenzij je veel geluk hebt en een flesje Loctite tot je beschikking voor de crosspins en grubscrews. Zonder dit 100% gegarandeerd een vernielde bulkhead en met pech zelfs chassis! )

Intergy heeft niet de allerbest reputatie wat betreft aftermarket parts, maar dat geldt voornamelijk voor de alu goodies. De stalen midden-voor en midden-achter aandrijfassen zijn een goede upgrade (Integy T3409)
Icm de Traxxas CVD's en geshimde diffs hebje dan een oerdegelijke aandrijflijn.
 
De MMP word ook een van mijn eerste upgrades!:worship::thumbsup:
Offtopic: dit is een cool nummer:[URL="
:rolleyes::mrgreen:[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan staat hij in "race mode"oftewel zonder achteruit. Traxxas kennende zal de regelaar 3 standen hebben.
Stand 1 = 100% vermogen + achteruit
Stand 2 = 50% vermogen + achteruit (training mode)
Stand 3 = 100% vermogen en geen achteruit (race mode)

Bij het aanzetten knopje indrukken, auto gaat aan. Knopje ingedrukt houden voor het veranderen van instelling. knippert eerst 1 keer = stand 1, vastblijven houden, knippert dan 2 keer = stand 2. Stand 3 laat zich wel raden.

Ik ben alleen niet zo zeker van de volgorde (2 en 3 kan andersom zitten), maar probeer en ontdek

@ ruud, jouw regelaar staat kennelijk in training mode

Bijna goed, stand 2 = racemode, stand 3 = traningsmode ;-)
 
[/LIST]
Moet je bij stap 5 en 6 het knopje inhouden?
En moet je bij deze hele handeling de stekkertjes van de motor er uit houden?
Ik ga proberen met de voltmeter van mijn opa de accu door te meten.
nee, na stap 4 zit je niet meer aan het knopje
ja, de stekkertjes van de motor doe je pas weer in elkaar steken als de calibratie is afgerond. (30 sec. werk, als het lukt)
 
nee, na stap 4 zit je niet meer aan het knopje
ja, de stekkertjes van de motor doe je pas weer in elkaar steken als de calibratie is afgerond. (30 sec. werk, als het lukt)

Oké bedankt.
En die stekkertjes kan je er direct alweer indoen nadat het lampje stil blijft?
Of moet je dan nog even wachten?
 
Je kan meteen weer de stekkertjes er in doen en proberen. Voor de zekerheid wel even de wielen in de lucht houden als je de boel weer aanzet
 
Scherp Nard, maar je hebt helemaal gelijk. Alleen was die enthousiaste "review" pas na een keer rijden....

Zoals talloze gebruikers op traxxas.com ging het ook bij mij helemaal mis na een paar bash sessies. Ondanks de gouden regels om grubscrews en crosspins goed vast te zetten vloog bij mij ook een pin er uit waardoor ik m;n bulkhead en chassis weer eens kon verwisselen....;)
 
Hallo,

Het werkt nogsteeds niet.
Als ik knopje loslaat begint hij meteen te knipperen en staat hij ook niet stil.
Is de esc dan stuk?
Of de accu?
 
Ja dat doet het.
esc. zit in kanaal 2?
zie pag. 16 in de manual voor de knipper code's:

  • Snel rood knipperen betekent dat de motor in de thermische beveiliging staat. Als je de esc uitzet, moet die volgens mij weer resetten
  • Langzaam rood knipperen betekent dat de batterij spanning te laag is. De LVC (LowVoltageCutoff) grijpt dan in.
  • afwisselend rood/groen knipperen, overspannings beveiliging actief.
  • knipperend groen betekent dat je neutraal niet goed staat. Calibratie overnieuw doen.
LVC, je kunt proberen deze uit te zetten. De EZ. button 10 seconden ingedrukt houden, totdat het lampje rood brandt. weer 10 seconden ingedrukt houden, moet het lampje overgaan in groen ==> LVC staat weer aan
 
Back
Top