Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een van onze leden heeft ook een 4x4 gekocht, ik ben zeer benieuwd hoe het ding het doet. Morgen ga ik het zien. Mijn zus wil ook een 4wd auto kopen, omdat ze met haar 2wd nogal moeite heeft met rondkomen. Even goed besnuffelen dat ding dus :P
 
RPM front bumper + skid-plate

Kreeg gisteravond een open envelop in de brievenbus.
Was het me buurman die een RPM front bumper +skidplate opgestuurd had gekregen waar hij niks aan had. Maar ik kon hem wel gebruiken :D

Ok, matched niet kwa kleur met de auto want hij is mooi blauw. Maar dat geeft niet.
Voelt erg stevig aan. Hij is alleen stukje zwaarder dan de stock bumper.

Stock skid plate + bumper weegt 52 gram
RPM skid plate + Bumper weegt 74 gram
Zonder de bumper weegt de RPM 50 gram.

Voor Bashen is het een goede, voor racen zou ik eerder voor de stock bumper gaan.
Hoe meer gewicht er voor de voorwielen uitsteekt, hoe slechter je auto de bocht door wil.

Gr, Remmie
 
Geef mij zo'n buurman:p

Die van mij wil een heli kopen en mij overhalen dat ook te doen...Tjaaa..

Gelukkig heeft de beste man wel een temp.gun liggen...Handig hoor;)
 
Geef mij zo'n buurman:p

Die van mij wil een heli kopen en mij overhalen dat ook te doen...Tjaaa..

Gelukkig heeft de beste man wel een temp.gun liggen...Handig hoor;)

Als ik me buurman weggeef aan jou dan wordt ze vrouw boos denk ik :mrgreen:

Temp gun heb ik standaard bij me.
 
kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het voordeel van die rpm bumpers (zowel voor als achter) zou moeten zijn? De originele bumpers lijken mij sterk genoeg en kunnen volgens mij behoorlijk wat kracht absorberen?
 
Heb alleen de voorbumper dus hier mijn ervaring:

- Behoorlijk stevig
- Ook zonder de bumper zelf te rijden (dus alleen skid-plate)
- In kleurtjes verkrijgbaar (minder belangrijk)
- De hoek van de skid-plate is stijler. Hierdoor kan je wat hogere obstakels
nemen.
- Omdat de skid-plate iets dikker is, lijkt hij de kogel-linkjes van de shocks
beter te beschermen.
- Omdat hij dikker is gaat hij misschien ook langer mee. Maar daar kan ik nog
niks over zeggen.


Nadeel:
- Complete RPM Bumper (incl skid-plate) weegt meer.
Zonder de bumper zit je op hetzelfde gewicht als de stock skid-plate
+bumper
Dit extra gewicht heeft dat weer invloed op het rijgedrag van de auto in de lucht met sprongen en in bochten.

Voor Bashen lijkt me dat niet zo'n probleem, voor racen wel.
 
de skidplates die onderaan de bumper zitten zijn iets dikker dan de stockers.. dat is het enige voordeel dat ik kan verzinnen.

skidplates zijn best belangrijk. Ik ben nu aan mijn 2de voorbumper begonnen alleen maar vanwege slijtage van de onderkant.

als dat daar te veel weg slijt ga je ook wegslijten op je bulkhead en draagarmen ( op de plek van de hingpin )
 
oke bedankt jongens. Wist niet dat die skidplates gewoon afschuurden op een gegeven moment, maar eigenlijk is het best logisch met landing na landing op verhard zand/klei.

Voor racen met de rpm zou je dus eigenlijk zonder bumper moeten proberen, omdat de slash sowieso al best graag wat naar voren duikt (mijn ervaring). Maar dat neemt ook weer een stukje bescherming en looks weg.

Nja ik weet genoeg, voor mij gewoon een normale bumper:)
RPM draagarmen koop ik wel als de originele stuk gaan!
 
Heb alleen de voorbumper dus hier mijn ervaring:


Dit extra gewicht heeft dat weer invloed op het rijgedrag van de auto in de lucht met sprongen en in bochten.

Voor Bashen lijkt me dat niet zo'n probleem, voor racen wel.

die paar grammetjes extra plastic ga je echt niet merken hoor..
daar zijn wij nog te veel pro wanabees voor om dat verschil uberhaupt op te kunnen merken in het rijgedrag
 
die paar grammetjes extra plastic ga je echt niet merken hoor..
daar zijn wij nog te veel pro wanabees voor om dat verschil uberhaupt op te kunnen merken in het rijgedrag

Ik vind het altijd interessant om te kijken wat gevolgen van een aanpassing kunnen zijn. Dus zat daar over te brainstormen.
Ik weet wel dat theoretisch elke gram voor de voorwielen negatieve invloed heeft op het stuurgedrag.
Ik heb nog veel te weinig gereden met de auto dus kan geen antwoord geven of het merkbaar is.

Misschien duik ik er iets de diep in :mrgreen:

Gr, Rembrandt
 
Ben het met murky eens.

Maar meer gewicht op de voorwielen hoeft toch niet slecht te zijn voor het sturen? Meer druk op de branden betekend meer / beter contact en daardoor toch ook meer grip met sturen?
 
ik las laatst een verhaaltje over "Chad Bradley"( fabrieksrijder bij Jammin' )

iemand sprak hem aan en die persoon vroeg waarom Chad zonder stoneguards en zonder achterskidplates reed.

Chad vertelde dat het scheelde in gewicht en dat de achterskidplate steeds de jump een fractie schampte wat dus een soort drag zou veroorzaken

je voelt hem al aankomen.. nergens meer in de USA zag je nog jammins rijden met de stoneguards en achterskidplate.

als je fabrieksrijder bent en je rijd een paar miljoen dollar in het jaar bij elkaar dan zou je het verschil kunnen merken.
maar anders niet. alsof half jammin rijdend amerika ineens dezelfde finesse heeft als een toprijder..

grappig vind ik dat wel.. een goeroe verteld iets en de hele aanhang neemt het voor waar aan. ongeacht of het daadwerkelijk iets bijdraagt aan hun eigen individuele rijgedrag..
 
ja iedereen wil dan natuurlijk proberen of dat voor hen ook helpt.
Ik zie de toegevoegde waarde van die rpm bumper gewoon niet echt, ook al is hij dikker. Zo duur is de originele bumper nu ook weer niet en hij is stevig genoeg. Ook de rpm bumer zal uiteindelijk verslijten. Ik vind de originele bumper persoonlijk zelfs mooier dan de rpm versie dus daarom blijf ik maar bij het origineel.
 
Ben het met murky eens.

Maar meer gewicht op de voorwielen hoeft toch niet slecht te zijn voor het sturen? Meer druk op de branden betekend meer / beter contact en daardoor toch ook meer grip met sturen?

Dat klopt precies wat je zegt. Gewicht OP de voorwielen.
Niet voor de voorwielen.

Denk er maar overna:
Neem een rugzak met 2 boeken en druk deze tegen je borst.
Draai nu flink snel rondjes en probeer te stoppen.

Houd nu de rugzak vast in je handen met gestrekte armen.
Ga weer snel rondjes draaien en probeer te stoppen.

Vergelijk dit nu met gewicht in het midden van je auto plaatsen of op de bumper. En denk dat je auto een bocht gaat maken ;)

grappig vind ik dat wel.. een goeroe verteld iets en de hele aanhang neemt het voor waar aan. ongeacht of het daadwerkelijk iets bijdraagt aan hun eigen individuele rijgedrag..

Klopt, er zijn genoeg mensen die klakkeloos een setup sheet overnemen omdat een goeroe deze heeft neergezet. Wil helemaal niet zeggen dat deze setup voor hun rijstijl ook goed is. Wellicht rijden ze op een totaal andere ondergrond.

Plezier hebben is het belangrijkste. ;)
 
ik heb nu 2 oude lipo's en ik rijd met de MMP. Ik stel de LVC in op 3.0V per cel. Dan rijd ik de lipo leeg tot aan de afslag
zodra ik mijn lipo aan de lader hang lees ik 6.9V.
Ik weet dat onbelast de spanning weer iets oploopt.
Dus laten we stellen dat de lipo afslag intreed op 3.3V ofzo dan heb je 6.6V.
Dit zou kunnen komen door dat het oude lipo's zijn en dat er tijdens een poepie gas geven er een drop in de spanning komt en de afslag intreed.

als ik nu een glitchbuster of voltageprotector ( condensator ) aansluit op de ontvanger. zou dit dan die dip opkunnen vangen zodat mijn afslag daadwerkelijk zijn werk doet op de door mij ingestelde 3.0v per cel ?

en als ik geen lege aansluiting meer heb op de ontvanger, waar zal ik dan die condensator bij prikken?
bij de servo?
bij de transponder?
bij de fan van de motor?
bij de regelaar?
 
rpm rear carriers

ze zijn er , eindelijk

rpmcarrier.jpg
 
toevallig dat je begint over die LVC. Heeft er iemand problemen dat zijn LVC van de velineon regelaar heel erg vroeg ingrijpt? Ik heb al eens hierover gelezen op het traxxas forum. Ik heb 2 lipo's van 3,4A en 25C (zijn eigenlijk niet voor mijn 4x4 bedoelt maar de lipo's die ik daarvoor heb besteld zijn nog niet binnen. Maar kon me even niet inhouden te testen:)). Als ik dus vol optrek springt hij gelijk in de cut off mode.
Ik heb gelukkig samen met mijn 5,2A 30C lipo's, low voltage beepers besteld. Ik ben van plan om mijn LVC op de velineon regelaar uit te schakelen en te vertrouwen op die beeper.

wat betreft de RPM rear carriers.....YES:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top