E-REVO topic

Amai ik ga nog veel moeten leren :) Kan je zo aan de slipper clutch of moet je de hele boel gaan loshalen?

Zonet even getest op de bijgeleverde Nihm :) Gaat al super leuk :)
 
Amai ik ga nog veel moeten leren :) Kan je zo aan de slipper clutch of moet je de hele boel gaan loshalen?

Zonet even getest op de bijgeleverde Nihm :) Gaat al super leuk :)

Eerst even de manual lezen, daar van alles in, ook hoe je de slipper af moet stellen. Ik heb nooit wat aan de slipper gedaan, geen centje pijn, en rijd ook met de stock tandwielen op 2 x 2S lipo's. regelaar en motor worden net aan lauw.
 
Na het korte testen (3min) daarstraks wou ik toch eens even hier voor op de straat rijden...

Zonet even gedaan maar ik denk dat er toch iets niet goed zit met de E-revo...

Hij heeft welgeteld 2x op en af gereden en toen stopte hij ineens. Als ik gas gaf zag je dat de wagen schokte... Dus maar onmiddellijk gestopt!

Wagen gaan halen en vlug binnen genomen, kap eraf en nog eens proberen...

Zodra je de wagen aanzet hoor je een zoemend geluid, hoort dit zo?
Wanneer je voorzichtig gas geeft lijkt het wel als de wielen geblokkeerd zitten :s
Je hoort dat regelaar en motor ineens serieus hard moeite moeten doen om vooruit de geraken... klinkt echt niet gezond

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Leuk begin moet ik zeggen :(

ps. ook viel me op dat beide batterijen al handwarm aanvoelde na het enkel testen binnen...
 
Laatst bewerkt:
Klinkt inderdaad alsof er ergens iets niet soepel loopt, waardoor de esc in de thermische beveiliging is gegaan. Zou even motor pinion los halen van de spur, en dan nog eens voelen of alles soepel draait. (dan heb je geen motor weerstand). De lampjes op de esc brandend afwisselend rood en geel als de thermische beveiliging ingaat.
Zolang de esc geen goed signaal heeft, zal de fan op de regelaar draaien, om daarna pas weer in te komen als de temp. te hoog is geworden.
Als de auto in LVC beveiliging is geschoten (wat ook op Nimh kan) dan branden de lampjes groen en geel

12. What do the flashing LEDs mean?
The LEDs can have different meanings depending on what you are doing.

If you are not calibrating and have no throttle input:
  • Flashing Red and Yellow = over temp
  • Flashing Green and Yellow = low voltage cut-off(battery)
  • Flashing Green OR Red = Speed control has not been calibrated and is not armed; or throttle sub-trim is not at 0.
  • Solid Green OR Red = should not happen when at neutral, indicates full throttle/reverse
  • Flashing Yellow = possible problem with controller
  • Solid Yellow = indicates neutral and armed
  • Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver, usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; possible problem with controller or with throttle channel on receiver.
If you are applying throttle or reverse when NOT calibrating:
  • Flashing Red and Yellow = over temp
  • Flashing Green and Yellow = low voltage cut-off(battery)
  • Flashing Green OR Red = indicates partial throttle (green) or reverse (red)
  • Solid Green OR Red = indicates full throttle (green) or reverse (red)
  • Flashing Yellow = possible problem with control
  • Solid Yellow = should never happen
  • Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver, usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; possible problem with controller or with throttle channel on receiver.
If you are applying throttle or reverse WHEN calibrating:
  • Flashing Red and Yellow = should not happen when calibrating
  • Flashing Green and Yellow = should not happen when calibrating
  • Flashing Green OR Red while beeping = indicates speed control is looking for full throttle (green) or full throttle (red). If it continues for more than ~ 8 seconds, indicates speed control is seeing partial throttle (green) or reverse (red), increase endpoints on transmitter so speed control sees full throttle/reverse.
  • Solid Green OR Red = indicates full throttle (green) or reverse (red) has been read
  • Flashing Yellow = speed control is not seeing a valid neutral signal, check your transmitters throttle sub-trim is at zero, exponential is set to 0 or linear, and mixing is disabled.
  • Solid Yellow = indicates neutral has calibrated and is armed
  • Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver. Usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; also happens when speed control has accepted a calibration setting (throttle, reverse or neutral) and flashes/chimes 4 times before moving to next calibration point; or problem with throttle channel on receiver.
 
Dank je wel, dat ga ik dadelijk eens doen...
De pinion loshalen van de motor en zien als alle assen soepel lopen...

Dan kunnen we dat al uitsluiten...
Heb net de nihms terug aan de lader gehangen om zeker te zijn dat ze niet te plat zijn... Want volgens mij staat standaard de LVC ingeschakeld voor het gebruik voor lipo's...

ben eens benieuwd...
 
De motor pinion heb ik los gehaald en alles liep soepel...
Dus terug de pinion erop en de geladen nihm batterijen erin gestoken.

Even aangezet om te zien wat de ledjes deden...
brande mooi netjes geel/oranje dus betekende dat er neits aan de hand was, ook het zoemend geluid was weg...

Wieltjes even van de grond gezet om lichtjes gas te geven om te zien wat er zou gebeuren...

Ik verschoot mij een hoedje!!! Een steekvlammetje uit de regelaar (bij de rode kabel) en ineens begonnen beide nihm batterijen rook te maken! Dus zo snel mogelijk buiten met dat ding!!! :confused::confused::(:(

Na het roken voorzichtig de batterijen eruit gehaald en ze zijn mooi verbrand :(

Kan ik eruit opmaken dat de ESC opgerookt is??? dit kan toch niet zomaar zijn :( Ik heb hem allesbehalve geforceerd of dergelijke, heeft amper 5min totaal gereden en dan dit!!!???
 
Wat gebeurt kan zijn (Weet het niet 100% zeker maar mijn vermoedenis wel het geval)

Bij hoge snelheid het gas loslaten resulteert in het feit dat je motor als generator werkt deze energie gaat retour naar je accu's aangezien je NiMh packs deze hoge stromen niet aankan is daar een probleem ontstaan en is de eindtrap (fets) eraan gegaan. Dit resulteert meestal als de 1e trap eruit ligt dat de wagen schokt of de motor soort piept. Later gaat de rest van de trap de lucht in.

Anyway dit is een vermoeden maar wel 1 waarvan ik denk dat het in jou geval gebeurd is.

Je esc is ter ziele dat is zeker en dus retour winkel is raadzaam.
 
Heb net de nihms terug aan de lader gehangen om zeker te zijn dat ze niet te plat zijn... Want volgens mij staat standaard de LVC ingeschakeld voor het gebruik voor lipo's...
NiMH rijden in LiPo stand is sowieso niet aan te raden.

Aan je laatste reactie is redelijk op te maken dat je ESC kapot is ja, als er een vlam uit komt is het meestal afgelopen.
 
Inderdaad zoals je het beschrijft is het helemaal gegaan!!!
Enkele keren de straat op en af toen ineens blokkeerde hij... Als je gas gaf horten en stoten... Naderhand een zoemend geluid zodra hij aan werd gezet...
En toen dus het steekvlammetje... Maar hoe komt dan dat net na de steekvlam de batterijen mee oprookten?

Ja de shop is al ingelicht, moest me geen zorgen maken en langs komen, hij zou het wel oplossen...
 
Simpel je accu's hangen direct aan de fets als die de lucht ingaan is er een kortsluiting en gezien de print / kabels zeer dik zijn zijn je accu's de 1e die de geest geven.

Anyway garantie van Castle is over het algemeen goed en je shop zal met RC Connect te maken krijgen in dit geval die het normaliter ook goed oplossen.
 
Dank je wel voor de uitleg... Maandag namiddag de auto maar binnen doen...
Waarom geeft traxxas dan dergelijke accu mee met dit model? Dacht al dat ik zelf fout was...
In de handleiding staat trouwens dat je gewoon mag rijden met nihm op lipo prog...
 
is ook alleen de Cutoff die dan aan staat. je zult je accu's dan dus nooit leeg kunnen rijden.

Anyways, NiMh kan ook wel in de ERBE, alleen dus niet voor speedruns.
Het probleem (zoals pinky al aan gaf) is dat de regelaar regeneratief kan remmen.
Er word bij het remmen dus energie terug gevoerd naar de accu.
Bij NiMh accu's kan de spanning hierdoor boven de 25 Volt stijgen, en dan is het einde oevening voor de regelaar. (kan met slechte lipo's net zo.)
Als je de drag brake op 0 zet, en niet remt, zul je dit probleem niet hebben bijvoorbeeld. (maargoed, dan rem je ook niet.)

Kortom, speedruns (op straat heen en weer rijden) op NiMh is geen goed idee. op een grote parkeerplaats waar je meer rondje kunt rijden zonder al te veel te moeten remmen zou wel moeten kunnen. (hoewel ik het zelf niet zou riskeren.)
 
Ok dit begrijp ik ook :) maar dat staat nergens in de handleiding of wel?

En speed runs heb ik niet echt gedaan. Ik heb amper 50 à 60 % gas gegeven en lichtjes geremd...
Hmmm ben eens benieuwd wat er maandag van komt ...

Wat ik gisteren ook merkte is dat de zender 8 batterijen bevat en geen traxxas link erop heeft staan?
Normaal moet deze dit toch hebben?
 
Laatst bewerkt:
bij de ERBE zit nog een zender waar 8 batterijen in moeten. (de directe voorloper van de 'link' die nu bij bijv de slash 4x4 geleverd word. :) prima zender hoor.
Kijk alleen wel even na of je de failsafe positie goed hebt staan.
 
Hmmm ik zie in alle advertenties dat hij ook met de traxxas link geleverd wordt... Ook toen ik gisteren in een shop was en achter batterijen vroeg zei die persoon mij ook van dat het dan het oude model was... De nieuwe zat er al bij van januari 2010...

Maandag volgt meer nieuws :)

nu met lipo's kan je dit dan ook aan de hand hebben? Of veel minder snel?
 
Back
Top