Space Pro zweefversie electrificeren

Hoi,

Ik heb de Kira 650-15, 6.7 vertraagd.
Een veel grotere motor die ook een veeeel zwaardere kist omhoog moet sleuren (4 m Alpina à 7 kg).
Draait op 8S lipo's 40 Amp = ± 1200 Watt.
Dat ding wordt met een turbo-spinner net hand warm.

Ik schat zo in dat jouw configuratie verhoudingsgewijs niet anders is (kleinere lichtere kist, kleinere motor, minder lipo's).
Dat zal elkaar niet zo ontlopen denk ik.

Succes met een je mooie kist.
Dirk.
 
Ik schat zo in dat jouw configuratie verhoudingsgewijs niet anders is (kleinere lichtere kist, kleinere motor, minder lipo's). Dat zal elkaar niet zo ontlopen denk ik.

Deze kist gaat vliegen op 3S 2100 mHa. Groter past niet in de romp.
Ik schat zo'n 40 Amp wat de motor gaat trekken. Regelaar is 60 Amp brust 80. Denk dat het allemaal niet eens warm wordt, met 15 tot 20 sec. motorloop.:rolleyes:


Succes met een je mooie kist.
Dirk.

Thanks, ik ben er ook zeer blij mee.:p
 
Gerhard,

Die 30mm maakt het inderdaad best lastig een mooie meenemer/spinner te vinden.

Motor en accu passen mooi bij het model lijkt me, goede stijging en beperkt gewicht. Ik ben wel benieuwd hoeveel het model zwaarder geworden is. Zal vast niet veel zijn.

Veel plezier met de Space Pro, zul je veel plezier aan kunnen beleven!

Groet,
Gerben
 
Maiden space pro

De space pro heeft vandaag zijn luchtdoop gehad.

Hij vloog zoals ik verwacht had, SUPER.:p
Het zwaartepunt zat meteen goed.
Ik heb er 80 gram lood bij in moeten doen.
Dit kon mooi onder de motor geschoven worden.
Totaal gewicht voor deze 3.27 m span. is 2294 gram.

De lipo van 2100 mha. voldoet prima. 5 starts mee gemaakt.
Ging als een pijl omhoog. (20 sec. motor loop).
Daarna geland te zijn even de accu getest.
45% van de capaciteit over. Had nog een zesde start ingezeten.

Filmpjes volgen.;)

Groet, Gerhard
 
Foto's Space Pro

Ik heb nog wat foto's gemaakt van mijn Space Pro.

Hier ligt die klaar om te gaan vliegen.



Uploaded with ImageShack.us

Op deze foto zie je z'n grotere broer.
Deze Space Pro heeft een span. van 3.35 m. Dat is 8 cm langer dan de mijne.



Uploaded with ImageShack.us

Actie foto van het landen.



Uploaded with ImageShack.us

Het is een TOPPER. :p
In een thermiek bel is die helemaal in z'n element.

Groet, Gerhard
 
Ik weet wat je bedoeld. Zal er eens naar op zoek gaan.Het was al een gezoek om zo'n kleine spinner te vinden.
Misschien is dit iets: HYPERSPINNER-30-E-0

getpic.asp


Erik
 
Dat is de spinner die ik ook voor ogen had.
Alleen is mijn motor as 5 mm. Zou het gat dan groter moeten maken.

Bedankt voor het zoeken.
Als ik het nodig vindt, dan weet ik hem te vinden.

Groet, Gerhard
 
Gerhard,

Ik zag op de 2e en 3e foto van #38 twee 2.4 GHz antennes uit je romp steken. Leg die wel in buisjes!

Een maatje van onze club had onlangs storing op de 2.4 GHz. ??? Dat kan toch niet, was ieders reactie.
Hij had de 2 antennes aan de heck-buis bevestigd, en het echte antenne eidje wat naar links resp. rechts opzij. Die hingen dus wel te trillen in de rotor-wind. Gevolg: na een paar maanden was er een afgebroken.
Weg goede ontvangst ....

Gelukkig heeft hij de heli heel weten te houden.

Gr. Dirk.
 
Gerhard,

Ik zag op de 2e en 3e foto van #38 twee 2.4 GHz antennes uit je romp steken. Leg die wel in buisjes!

Een maatje van onze club had onlangs storing op de 2.4 GHz. ??? Dat kan toch niet, was ieders reactie.
Hij had de 2 antennes aan de heck-buis bevestigd, en het echte antenne eidje wat naar links resp. rechts opzij. Die hingen dus wel te trillen in de rotor-wind. Gevolg: na een paar maanden was er een afgebroken.
Weg goede ontvangst ....

Gelukkig heeft hij de heli heel weten te houden.

Gr. Dirk.

Ga dit nog wel even aanpassen, nu ik dit hoor. BEDANKT.;)

Gerhard
 
De meest optimale antenne-configuratie voor 2.4 GHz schijnt te zijn:
- beide antennes 90 gr op elkaar
- 1 van de twee vertikaal gepositioneerd
- de andere in het horizontale vlak.

Dan gaat 1 van die twee vleugeltjes remmen :(

Dirk.
 
Wat een belachelijke prijs...ruim €14,-! Hier ga ik t.z.t. zelf wel iets op verzinnen. Vinnetjes van balsa met groef tussen twee dunne lagen 0,4mm triplex
 
Mooi draadje G.

Ik neem aan dat Paul E. naar mij verwijst - ik heb 'enige' tijd geleden een Pike Superior 2de hands op de kop kunnen tikken. Aangezien ik nog (her)beginnend vlieger ben, heb ik van meet af aan gekozen om eerst met een electro versie ervaring op te doen voor ik aan het echte (lier) F3J werk durf te beginnen. Bovendien ben ik dan lier onafhankelijk wat me toelaat na het werk nog snel even wat te vliegen.
Voor de electro versie heb ik er een Pike S. electrofuse bijgekocht (nieuw via Jo Grini, dus kant en klaar met ingebouwde motorspant en 2 servos in de X-tail voor hoogte/richting). Als aandrijfset heb ik een Kontronik Kira 500 met gear gekocht. Die keuze heb ik gemaakt omdat die heel flexibel is: easy: 3S en 18x11 prop, light sport: 3S en 20x13 prop, heavy sport: 4S en 18x11 prop (3S: 3300mAh, 4S: 2200mAh, beide opties passen in de Pike Efuse).
De E-Pike heb ik afgelopen winter helemaal op punt gesteld en is nu vliegklaar (trim, uitslagen, mixing, balans, etc.) Moet nog wel ff op de weegschaal om het electro verdict te kennen. Ik begin met de light setup want die heeft al vermogen zat, lijkt me.
 
Mooi draadje G.

Heb me best gedaan zodat andere mensen er ook wat van op kunnen steken.;)

Aangezien ik nog (her)beginnend vlieger ben, heb ik van meet af aan gekozen om eerst met een electro versie ervaring op te doen voor ik aan het echte (lier) F3J werk durf te beginnen. Bovendien ben ik dan lier onafhankelijk wat me toelaat na het werk nog snel even wat te vliegen.

F3J en motor is vloeken :p
Maar ik vind je keuze niet verkeerd.
Mooi wat trainings vluchten maken. Hierdoor leer je je kist mooi kennen.
Mocht een landing niet uitkomen, gewoon het gas erop en opnieuw proberen.
Wat ik een groot voordeel vindt is dat je niet van een lier afhankelijk bent.
Trouwens een elastiek gaat ook zeer goed.

De E-Pike heb ik afgelopen winter helemaal op punt gesteld en is nu vliegklaar (trim, uitslagen, mixing, balans, etc.) Moet nog wel ff op de weegschaal om het electro verdict te kennen. Ik begin met de light setup want die heeft al vermogen zat, lijkt me.

Lijkt me ook voldoende.
Mijn Space Pro gaat als een raket. En dit met een 2100 3S. Echt een super setup.

Succes ermee.
Gerhard
 
Hi Gerard,

bedankt voor de reactie. Je draadje ligt al enige tijd stil en zo'n snelle reactie had ik niet verwacht. Hoe staat het ermee trouwens?
'F3J en motor is vloeken' - heb ik al vaker gehoord/gelezen. Ik beschouw de E-pike vooral als een F3J trainer - een echte F3J kist wil je niet zomaar crashen en je hoeft idd geen lier (FF snel na het werk nog een paar vluchtjes maken).
Zoals gezegd: de E-pike is er nu (eindelijk) klaar voor. Vanavond ga ik nog even de zweefromp op punt stellen - je hoort nog van me.
 
zeer mooie kist: weleens een specimen zien vliegen in zeer lichte en uiterst laminaire hellingwind in de avond, zelf vlogen we toen een mini-wizard II (klassieke hlg, mh32, dubbele knik v-stelling, richting en hoog via v-staart.) maar die Space vloog goeoedd..
en bleef nog ruim boven. konden heel ver en handsfree gigantische afstanden afzeilen.
het was bruut.
mooie kist :)
btw electro ballast is nooit verkeerd :P

edit: hoe zouden 2 stukjes 0,3mm staaldraad van de goede lengte zijn? ik heb nu ook 2 (van die 31mm gestripte) coaxjes uit mijn kist haar romp kijken. (ik zou het liefts de buitenmantel ook iets uit de romp behouden zodat de actieve stukjes min of meer vrij van de romp zijn)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top