E-REVO topic

ja dit vind ik ook zo vreemd, de dag ervoor nog met de 2x3s 3300mah 25c gereden en geen probleem!!

nu dat ik die nieuwe er had ingestoken , voelde ik meteen dat de power veel hoger was, kon gewoon niet volgas geven , zelfs niet op een terein groter dan een voetbal veld , is dat verschil tussen 25c en 30/40c dan zo groot?

op het veld waren bijna geen putten, maar het was net afgereden, en het gras hadden ze laten liggen, de hele auto zat wel vol met gras, vooral de wielen zaten propvol

kan dit daar aan liggen?

het was ook wel 20 graden,

iemand een idee??

of het eventueel aan het terrein ligt of aan de warmte ofzo?
mss best weer eens testen op de oude lipo's ;

maar zou het mogelijk zijn dat het verschil in mah en het verschil in c waarde zoveel hogere temp aangeeft?
 
als de wielen vol zaten met gras, durf ik je al te garranderen dat het daaraan heeft gelegen. :) gras tussen de velg en de fusee zorgt voor heel veel vrijving.
je motor moet dan extreem hard werken om de snelheid er in te houden.

Kijk iig even na of geen lager kapot is gedrukt door gras wat tussen de fusee en de meenemer is komen te zitten. (dat heeft mij eens 2 nieuwe wiellagers gekost. :/ )
 
als de wielen vol zaten met gras, durf ik je al te garranderen dat het daaraan heeft gelegen. :) gras tussen de velg en de fusee zorgt voor heel veel vrijving.
je motor moet dan extreem hard werken om de snelheid er in te houden.

Kijk iig even na of geen lager kapot is gedrukt door gras wat tussen de fusee en de meenemer is komen te zitten. (dat heeft mij eens 2 nieuwe wiellagers gekost. :/ )

yep de wielen zaten vol, ook mijn mambamonster zat vol met gras, heb hem er moeten afnemen om hem grasvrij te maken

zal deze middag nog eens testen

bedankt
 
Misschien even de mamba monster voorzien van een "grasfilter" dmv een panty ofzo voor de opening te lijmen, dan komt er daar geen gras meer in

zoiets bv!
DSCF0081.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien even de mamba monster voorzien van een "grasfilter" dmv een panty ofzo voor de opening te lijmen, dan komt er daar geen gras meer in

zoiets bv!
DSCF0081.jpg

is dat met zo'n netdraad gemaakt waarmee je de vliegen buiten houd ?

das idd een oplossing

thanks
 
die op de foto denk ik wel, ik heb de mijne gewoon met een panty van de vrouw gedaan ( geen vleeskleurige:D )
Das een stuk fijner als dat vliegengaas.

Had er alleen geen foto van dus zocht ik deze ff op.
 
die op de foto denk ik wel, ik heb de mijne gewoon met een panty van de vrouw gedaan ( geen vleeskleurige:D )
Das een stuk fijner als dat vliegengaas.

Had er alleen geen foto van dus zocht ik deze ff op.

ok bedankt,

deze middag was de grote testdag voor mijn behaalde 91 graden op mijn e-revo en ben tot een bijzonder resultaat gekomen,
eerst alles nog eens schoon gemaakt om te zien of er nog ergens gras tussen zat ook de ESC met de compressor goed uit geblazen alles was piek net,

dus gewoon hier op straat (doodlopende weg) mijn test gedaan, het was in de felle zon buiten temp was hier 26 graden 10 cm van de grond ,

test1 met de turnigy 3s 5000mah 30/40c na 15 min temp gemeten 86,7 graden,

even laten afkoelen

test 2 graupner 3s 3300 mah 30c (piek) na 15 min 73,02 graden,

laten afkoelen

test3 winforce 2s 5000mah 30c na 15 min 53 ,04 graden

test4 graupner v-maxx 2s 5000 35/ 45c hardcase (de e-revo was zeer snel op deze lipo's)
na 15 min 54 graden,

dus kom ik iets heel vreemds uit, turnigy lipo's maken mijn e-revo bijzonder warm, maar de wagen is bijna niet te houden!!

wat me ook opvalt dat die 2S van graupner hardcase 35/45c , +- evenveel kracht en snelheid hebben dan die 3s van graupner

er was een zeer duideijk verschil tussen de 2s lipo's kwa prestatie en ook via snelheid, maar de motortemp was +- gelijk,

maar als je dan kijkt naar de 3s 3300mah( piek 30c) en de 2s met 5000mah (35/45 c) waar de prestatie +- hetzelfde zijn zit er wel 19graden verschil op de motortemp lijkt mij allemaal vreemd!!

de test werden gedaan op de stock pion en 54T spur!

toch blijf ik met een raar gevoel zitten over die turnigy lipo's, hoe zou dat komen dat deze mijn revo zo warm komt!! met deze lipo's , iemand een idee
de wagen is wel bijzonder hevig op deze lipo's ,

op een lang stuk en je zit op 90% van je gas en je wil full gaan stijgerd hij gewoon, zadat het ommogelijk is om full speed te gaan, maar de temperatuur is er ook naar he, en je kan hem gewoon niet op de grond houden,

ik begrijp de verschillen tussen deze batterijen niet,

mss iemand een idee over mijn hele verhaal?
 
Verklaren kan ik het niet helemaal, maar het klinkt eigenlijk redelijk logisch, iets van Volt*Ampere = vermogen. De piekvermogens zijn dan:
* turnigys kunnen 150A(200A?) leveren bij 6S = max. om en nabij 3.500W (5.000W?) (87 graden)
* graupners kunnen 100A, bij 6S = om en nabij 2.500W (73 graden)
* winforce kunnen ook 150A, bij 4S = om en nabij 2.700W (53 graden)
* GraupnerV-175A bij 4S = om en nabij 3.100W (54 graden)
De motor heeft een bepaalde efficiëntie, welke mede afhankelijk is van aangeleverde spanning. Stel dat de motor een rendement kent van 90%, betekent 10% wordt omgezet in warmte. (waarde is een aanname, ik ken geen betrouwbare cijfers hierover)
Let wel dit zijn de pieken, maar verklaart wel waarom hij met de turnigy's niet te houden is. Die levren volgens de specs het meeste vermogen aan.

de 3S van graupner heeft kennelijk te weinig Ampere (Castle adviseert ook minimaal 90A, haalt deze maar net)
 
Castle adviseert toch 120A ?

Anyway, denk dat bricks gelijk heeft. Als de LiPo's het maximale van de motor kunnen leveren zal die motor meer power genereren, dus meer hitte, dus minder efficient, dus meer hitte, dus minder efficient, dus meer hitte ... nja je snapt het wel denk ik.

Ik weet niets van de gearing af op 6S, maar heb je niet te hoog gegeared? Wat zijn je ESC temps?
 
Dit komt van de FAQ:
5. My vehicle acts like it has "turbo lag" (poor acceleration/punch for the first few feet or yards, and then it "kicks in"). Make sure you're using high quality batteries, and a battery connector capable of high amp flow (75A minimum!)…we recommend our 6.5mm CC Bullets, Deans Ultra connectors, or the Traxxas TRX connectors. This behavior is very typical of a battery pack that is having difficulty providing the power your vehicle/system requires for top performance. The faster the top speed of the system, and the more traction available, the harder the batteries have to work to accelerate the car.
 
Dat is royaal triest te noemen. Wellicht verdienen ze zo meer omdat iedereen de ESC's opblaast? Goed voor de reputatie is het in ieder geval niet.
 
Verklaren kan ik het niet helemaal, maar het klinkt eigenlijk redelijk logisch, iets van Volt*Ampere = vermogen. De piekvermogens zijn dan:
* turnigys kunnen 150A(200A?) leveren bij 6S = max. om en nabij 3.500W (5.000W?) (87 graden)
* graupners kunnen 100A, bij 6S = om en nabij 2.500W (73 graden)
* winforce kunnen ook 150A, bij 4S = om en nabij 2.700W (53 graden)
* GraupnerV-175A bij 4S = om en nabij 3.100W (54 graden)
De motor heeft een bepaalde efficiëntie, welke mede afhankelijk is van aangeleverde spanning. Stel dat de motor een rendement kent van 90%, betekent 10% wordt omgezet in warmte. (waarde is een aanname, ik ken geen betrouwbare cijfers hierover)
Let wel dit zijn de pieken, maar verklaart wel waarom hij met de turnigy's niet te houden is. Die levren volgens de specs het meeste vermogen aan.

de 3S van graupner heeft kennelijk te weinig Ampere (Castle adviseert ook minimaal 90A, haalt deze maar net)

dus als ik het goed begrijp is dit dus normaal,

bedankt voor de uitleg

maar 90graden op die 2x3s vind ik te hoog, en zal ze er dan ook niet meer inleggen! want de auto is dan ook veel te hevig voor mijn

en denk dat ik nog zo'n setje 2s ga halen van die v-maxx , die presteren beter dan de 3s van graupner!

Castle adviseert toch 120A ?

Anyway, denk dat bricks gelijk heeft. Als de LiPo's het maximale van de motor kunnen leveren zal die motor meer power genereren, dus meer hitte, dus minder efficient, dus meer hitte, dus minder efficient, dus meer hitte ... nja je snapt het wel denk ik.

Ik weet niets van de gearing af op 6S, maar heb je niet te hoog gegeared? Wat zijn je ESC temps?


de ESC temp was op die turnigy's 41 graden en de lipo's
38.5 graden , dus normaal
 
Tja, ik heb wel eens wat reacties van je gelezen maar niet bijgehouden wat je allemaal hebt gedaan m.b.t. de gearing. Ik zou eens een tandje lichter gearen, wat je waarschijnlijk allang gedaan hebt. Wellicht kun je de motor ruilen met iemand anders om te testen? Kan goed zijn dat je motor bearings rot zijn en dat je motor daarom zo warm wordt : meer S = meer voltage = meer RPM = meer wrijving = meer hitte.
 
Tja, ik heb wel eens wat reacties van je gelezen maar niet bijgehouden wat je allemaal hebt gedaan m.b.t. de gearing. Ik zou eens een tandje lichter gearen, wat je waarschijnlijk allang gedaan hebt. Wellicht kun je de motor ruilen met iemand anders om te testen? Kan goed zijn dat je motor bearings rot zijn en dat je motor daarom zo warm wordt : meer S = meer voltage = meer RPM = meer wrijving = meer hitte.

die motor is amper 6 maand oud!! en rijd nog maar een paar weken op 2x3s , de gearing is stock pion 18,19T denk ol en spur 54T,
en draait heel soeple, dus zal ik niet meer vertanden voor 1 setje lipo's

wat mijn gewoon stoord is dat ik met die turnigy zo'n hoge temp heb, bij geen enkel ander lipo heb ik dat!

het zal wel zijn zoal BRICKS zegt, ik heb nu lipo's genoeg, en aangezien , dat die 2s met 35/45 C het bijna even goed doen als die 3s met piek 30c , en ook nog een goede temp geven ( 54 graden) zal ik mijn terug overschakelen , naar goeie 2s lipo's ,en die 2x3s proberen te verkopen

ook mijn stuurservo's blijven draaien,( ligt gezoem) kan dit kwaad? hij geeft dit wel al altijd gehad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met 6 maanden oud kun je ook kapotte bearings hebben :)

Als ik naar de ERBE Addendum is 18(of19)/54 ook wel erg hoog gegeared, al helemaal voor 6S:

ERBE%20Gearings.JPG


Ik ga er vanuit dat stock gearing is voor 2 * 6 of 7NiMH (hetgeen dat bijgeleverd wordt). Dan de optinal 4S gearing is al conservatiever voor 4S. Dus met 6S zul je nog verder moeten down gearen. Je zult waarschijnlijk naar die witte vakjes ''Recommended gearing for all battery types'' moeten kijken voor je 6S.

Ik meen me te herinneren dat Klamath 6S met stock gearing reed met nette temps. Helaas is dit, zoals je zelf hebt gemerkt, voor jou geen garantie dat jij dit ook kunt. Andere banden, bearings, ondergrond, buitentemperatuur, airflow, rijstijl, motor kwaliteit etc etc zijn allemaal factoren die je temps beinvloeden. Ik zou zeggen duw er een 14T en/of 65T in en rij nogmaals op 6S en check je temps. Daarna zou ik diezelfde gearing met 4S rijden, als je dat nog snel genoeg vind lekker op die 14T blijven.

Die zoemende servo is een teken dat de servo zijn middelpunt niet kan vinden (volgens mij). Zolang hij werkt werkt hij, maar wellicht handig om een spare (betere?) servo te hebben zodat je niet stil komt te staan omdat je servo kaduk is.
 
ook mijn stuurservo's blijven draaien,( ligt gezoem) kan dit kwaad? hij geeft dit wel al altijd gehad

Komt omdat er 2 servo's inzitten, die elkaar dan een klein beetje tegenwerken. Auto even onderste boven leggen, met de auto aan, en aan een van de twee linkjes draaien. Als het gezoem erger wordt ==> andere kant op draaien. Tot het punt dat het gezoem weg is/minimaal is.
 
Met 6 maanden oud kun je ook kapotte bearings hebben :)

Als ik naar de ERBE Addendum is 18(of19)/54 ook wel erg hoog gegeared, al helemaal voor 6S:

ERBE%20Gearings.JPG


Ik ga er vanuit dat stock gearing is voor 2 * 6 of 7NiMH (hetgeen dat bijgeleverd wordt). Dan de optinal 4S gearing is al conservatiever voor 4S. Dus met 6S zul je nog verder moeten down gearen. Je zult waarschijnlijk naar die witte vakjes ''Recommended gearing for all battery types'' moeten kijken voor je 6S.

Ik meen me te herinneren dat Klamath 6S met stock gearing reed met nette temps. Helaas is dit, zoals je zelf hebt gemerkt, voor jou geen garantie dat jij dit ook kunt. Andere banden, bearings, ondergrond, buitentemperatuur, airflow, rijstijl, motor kwaliteit etc etc zijn allemaal factoren die je temps beinvloeden. Ik zou zeggen duw er een 14T en/of 65T in en rij nogmaals op 6S en check je temps. Daarna zou ik diezelfde gearing met 4S rijden, als je dat nog snel genoeg vind lekker op die 14T blijven.

Die zoemende servo is een teken dat de servo zijn middelpunt niet kan vinden (volgens mij). Zolang hij werkt werkt hij, maar wellicht handig om een spare (betere?) servo te hebben zodat je niet stil komt te staan omdat je servo kaduk is.


idd het is iets te hoog gegeared voor de 6s,
maar aan de andere kant, heb ik met deze 18/54T een zeer mooie snelheid op 2x2s lipo en nu zeker met de lipo's van 35c+ waarde, dit scheelt enorm veel, in snelheid en ook in het optrekken, dat heb ik gisteren ondekt:)
en vooral een zeer goede temp!! niet onbelangrijk

ik zal gewoon mijn vertanding zo houden en de 2x3s voorlopig wat langs de kant leggen!

bedankt voor je reactie en je opzoek werk
 
Back
Top