Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik bedoel met alle kleurcodes e.d. of is dat slechts 1 code?
ja dit vind ik ook zo vreemd, de dag ervoor nog met de 2x3s 3300mah 25c gereden en geen probleem!!
nu dat ik die nieuwe er had ingestoken , voelde ik meteen dat de power veel hoger was, kon gewoon niet volgas geven , zelfs niet op een terein groter dan een voetbal veld , is dat verschil tussen 25c en 30/40c dan zo groot?
op het veld waren bijna geen putten, maar het was net afgereden, en het gras hadden ze laten liggen, de hele auto zat wel vol met gras, vooral de wielen zaten propvol
kan dit daar aan liggen?
het was ook wel 20 graden,
als de wielen vol zaten met gras, durf ik je al te garranderen dat het daaraan heeft gelegen.gras tussen de velg en de fusee zorgt voor heel veel vrijving.
je motor moet dan extreem hard werken om de snelheid er in te houden.
Kijk iig even na of geen lager kapot is gedrukt door gras wat tussen de fusee en de meenemer is komen te zitten. (dat heeft mij eens 2 nieuwe wiellagers gekost. :/ )
Misschien even de mamba monster voorzien van een "grasfilter" dmv een panty ofzo voor de opening te lijmen, dan komt er daar geen gras meer in
zoiets bv!
![]()
die op de foto denk ik wel, ik heb de mijne gewoon met een panty van de vrouw gedaan ( geen vleeskleurige)
Das een stuk fijner als dat vliegengaas.
Had er alleen geen foto van dus zocht ik deze ff op.
Verklaren kan ik het niet helemaal, maar het klinkt eigenlijk redelijk logisch, iets van Volt*Ampere = vermogen. De piekvermogens zijn dan:
* turnigys kunnen 150A(200A?) leveren bij 6S = max. om en nabij 3.500W (5.000W?) (87 graden)
* graupners kunnen 100A, bij 6S = om en nabij 2.500W (73 graden)
* winforce kunnen ook 150A, bij 4S = om en nabij 2.700W (53 graden)
* GraupnerV-175A bij 4S = om en nabij 3.100W (54 graden)
De motor heeft een bepaalde efficiëntie, welke mede afhankelijk is van aangeleverde spanning. Stel dat de motor een rendement kent van 90%, betekent 10% wordt omgezet in warmte. (waarde is een aanname, ik ken geen betrouwbare cijfers hierover)
Let wel dit zijn de pieken, maar verklaart wel waarom hij met de turnigy's niet te houden is. Die levren volgens de specs het meeste vermogen aan.
de 3S van graupner heeft kennelijk te weinig Ampere (Castle adviseert ook minimaal 90A, haalt deze maar net)
Castle adviseert toch 120A ?
Anyway, denk dat bricks gelijk heeft. Als de LiPo's het maximale van de motor kunnen leveren zal die motor meer power genereren, dus meer hitte, dus minder efficient, dus meer hitte, dus minder efficient, dus meer hitte ... nja je snapt het wel denk ik.
Ik weet niets van de gearing af op 6S, maar heb je niet te hoog gegeared? Wat zijn je ESC temps?
Tja, ik heb wel eens wat reacties van je gelezen maar niet bijgehouden wat je allemaal hebt gedaan m.b.t. de gearing. Ik zou eens een tandje lichter gearen, wat je waarschijnlijk allang gedaan hebt. Wellicht kun je de motor ruilen met iemand anders om te testen? Kan goed zijn dat je motor bearings rot zijn en dat je motor daarom zo warm wordt : meer S = meer voltage = meer RPM = meer wrijving = meer hitte.
ook mijn stuurservo's blijven draaien,( ligt gezoem) kan dit kwaad? hij geeft dit wel al altijd gehad
Met 6 maanden oud kun je ook kapotte bearings hebben
Als ik naar de ERBE Addendum is 18(of19)/54 ook wel erg hoog gegeared, al helemaal voor 6S:
![]()
Ik ga er vanuit dat stock gearing is voor 2 * 6 of 7NiMH (hetgeen dat bijgeleverd wordt). Dan de optinal 4S gearing is al conservatiever voor 4S. Dus met 6S zul je nog verder moeten down gearen. Je zult waarschijnlijk naar die witte vakjes ''Recommended gearing for all battery types'' moeten kijken voor je 6S.
Ik meen me te herinneren dat Klamath 6S met stock gearing reed met nette temps. Helaas is dit, zoals je zelf hebt gemerkt, voor jou geen garantie dat jij dit ook kunt. Andere banden, bearings, ondergrond, buitentemperatuur, airflow, rijstijl, motor kwaliteit etc etc zijn allemaal factoren die je temps beinvloeden. Ik zou zeggen duw er een 14T en/of 65T in en rij nogmaals op 6S en check je temps. Daarna zou ik diezelfde gearing met 4S rijden, als je dat nog snel genoeg vind lekker op die 14T blijven.
Die zoemende servo is een teken dat de servo zijn middelpunt niet kan vinden (volgens mij). Zolang hij werkt werkt hij, maar wellicht handig om een spare (betere?) servo te hebben zodat je niet stil komt te staan omdat je servo kaduk is.