Graupner Elektro Junior S - wie kent 'm?

Daar word je goed ziek van.
Hoe doe je dat nou? Ik neem aan dat je tenminste de servo's en spinner terug eist van je LHS?
En hoe was die Junior gerepareerd, die was toch aan snippers?
Overigens, ik zag onlangs op de Graupner website dat een losse romp iets van 19 euro kost, dat viel me nog wel mee.
 
Daar word je goed ziek van.
Hoe doe je dat nou? Ik neem aan dat je tenminste de servo's en spinner terug eist van je LHS?
Achteraf gezien hoe ze me hebben afgescheept, heb ik weinig hoop en absoluut geen zin in de volgende ergernissen. Nog even bezinken laten, en als ik toevallig in de buurt ben nog eens overwegen.

En hoe was die Junior gerepareerd, die was toch aan snippers?
Tja, als een gerepareerd lijk zeg maar. Niet als een toestel met nog maar 1/2 vlucht, eerder als een toestel van vele seizoenen oud met de nodige crashes. Lijm, tape, gerepareerde scheuren, uitgetrokken deuken.



Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Kweeniehoor, ik zou op hoge poten naar die winkel gaan. Eventueel samen met de nieuwe eigenaar.
En als ze dan weer niet thuis geven, inderdaad de firma hier op het forum noemen...
 
Kweeniehoor, ik zou op hoge poten naar die winkel gaan. Eventueel samen met de nieuwe eigenaar.
En als ze dan weer niet thuis geven, inderdaad de firma hier op het forum noemen...

De nieuwe eigenaar is vertegenwoordiger voor één van de adverteerders hier op het forum. Hij komt dus bij de LHS'en om handel te doen, te verkopen. Hij zit dus absoluut niet te wachten op zo een confrontatie, en het lijkt me ook niet billijk om hem hiervoor te vragen.
Tevens bood hij me Zondagavond direct het model aan na het horen van mijn verhaal. Ik heb dat afgewezen, ik vind niet dat hij schuldig is aan de hele situatie. Bovendien is het gevoel bij het model en de LHS beroerd, en ik zou het model alsnog strippen om de kliko in te drukken. Het vervelende gevoel bij de overgebleven componenten zou dan blijven.
Hij als startend vlieger vind het model mooi genoeg, het geeft niets als deze eens hard de grond raakt.
Het gaat me dus ook niet om het geld, en ik gun hem het toestel (zelfs met componenten) ook wel. Ik hoop dat hij niet een vervelend gevoel heeft bij het toestel. Ik heb hem zelfs nog een (wel stevige oude EasyGlider) vleugelstok aangeboden, welke ik de volgende "wildvliegsessie" in de auto gooi.

Één ding kan de LHS wel gelijk in hebben,
Aaalie zei:
deze mocht wel mee, "de klant komt toch niet terug" was gezegd.
In ieder geval niet meer om geld uit te geven ;) .

Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had gehoopt met mijn aanbevelingen op de eerste pagina veel leed te besparen maar blijkbaar gaat het nog steeds mis met deze zwever.
De zwever is prima maar die carbonbuis gewoon gelijk in de KLIKO.
 
nog even in de herhaling...inmiddels 3 jaar geleden

Nog even in de herhaling...3 jaar geleden


Hoi allemaal,
Ik merk dat dit draadje een beetje stil is gevallen en omdat ik de afgelopen dagen ervaring heb opgedaan met mijn nieuwe Junior S wil ik mijn ervaringen wel even kwijt.

Tijdens de bouw ben ik op de volgende onvolkomenheden gestuit.
-Het magneetje van de kapsluiting was niet in het paket aanwezig
-het gat van de propellermeenemer zat 3 mm uit het midden, gevolg was een enorme onbelans van de prop
- de carbonstaaf voor de vleugels is ZEER dun en ZWAK. Hij was zonder er kracht op uit te oeffenen al stuk. DRINGEND advies is DIRECT een andere carbon staaf erin. Als je op U-tube kijkt staat er een video-tje van een Junior S waarbij de 2e of 3e vlucht de vleugels al breken zonder dat er "kunstjes" worden gedaan. ik zelf heb voorlopig bij de DHZ-zaak twee alum. buisjes gekocht die in elkaar passen.
Uiteraard heb ik gereclameerd (Quartel)maar na 6 weken nog niets
vernomen.
Nu de positieve ervaringen.
De motor is MEER dan sterk genoeg en bij mij wordt de junior S overtrokken waardoor ik down moet trimmen. Ik heb nog niets gedaan aan down en site trust. Hij gaat met meer dan 45° omhoog. Mijn setup staat in de database
De glijhoek is enorm en minstens beter dan de Multiplex E G. Ja ik vlieg met allebij.
De Junior S heeft tot nu toe meer correctie nodig om weer in een neutrale vlieg lijn te komen de EG vliegt wat stabieler en minder nerveus. Het hoogteroer van de Junior is wat aan de krappe kant waardoor ik de standaard uitslag heb moeten vergroten.
Ik ga nog wat aanpassingen doen om het vlieggedrag te verbeteren.
Tot zover mijn eerste ervaringen, Ik hoop dat de anderen ook hun ervaringen willen uitwisselen.
 
Tja, ik heb zelf ook twee carbonbuizen gebroken, zonder gestunt of zo, gewoon vlak na de start, rechtuit vliegend. Ik kreeg een nieuwe van Coenraad, net zoeen... de tweede keer paste ik de buis van mijn Arcus aan, die zit er sindsdien in en vliegt regelmatig, hoewel ik de romp met enige regelmaat mishandel...
Zouden ze het toestel nog steeds met diezelfde rotbuis leveren?
 
Maar het gekke is dat ze de romp wél hebben aangepast - daar zit bij latere edities een buis in het staartdeel - maar die vleugelbuis blijft tinnef.
Ik geloof overigens dat het Toyota wel heeft gekost natuurlijk, maar dat ze hun marktpositie niet echt hebben verloren. Dat moet tot voorbeeld strekken.
 
Hallo allemaal,

Ik ben echt van plan om een GEJS te kopen maar ik weet echt niet wat ik daaraan moet uitgeven...

Ik zou een setje pakken =

Dx6i = 159 EUR
GEJS= 90 EUR
--------
249 EUR

Nu het volgende =

Kan iemand me zeggen welke Servo's er geschikt zijn voor dit zwevertje ?
Niet op Hobbyking maar het liefst van EP-Fun ( http://www.ep-fun.be )

Batterij ik zou er een 3s (als dat mogenlijk is ? want ik lees dat het een stockmotor van 7.4 v inzit) 2200 Mah...

Een nieuwe koolstofbuis want die is waarschijnlijk te zwak

Zou iemand me eens een prijskaartje kunnen maken ?

Dankje ...
 
Hallo Aldert,

Niet te geloven, een LHS die er zulke praktijken op na houdt verdient het om op zijn minst met initialen en woonplaats genoemd te worden! Maar ik kan het me voorstellen dat je het er verder bij laat zitten, ik zou er ook moedeloos van worden...

Het verhaal van de restanten meegeven aan de vertegenwoordiger en dan zijn bevindingen afwachten komt me overigens bekend voor, dat voorstel kreeg ik ook wat betreft mijn gevalletje "Graupner Terry" uit post #174. Maar de beste man verwachtte eigenlijk geen enkele vorm van garantie of coulance, ik had verder ook zin in touwtrekken om mijn gelijk te krijgen. Het kistje ligt hier nog steeds te wachten op reparatie.

Ik begin me een beetje af te vragen of het om dezelfde LHS als die van jou gaat. In ieder geval hebben/zullen ze mij daar niet meer terug gezien/zien. Je verwacht van een LHS toch een beetje toegevoegde waarde in de vorm van service, als dat ontbreekt kun je net zo goed via internet kopen, dat doe ik sinds dit geval ook naar volle tevredenheid.

Wat betreft mijn EJS, ik heb er inmiddels een aantal vluchten mee gemaakt en ben er best tevreden mee. In mijn geval geen problemen met de buis, ik denk dat ik daar geluk mee heb. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Groeten,
Jan
 
Kan iemand me zeggen welke Servo's er geschikt zijn voor dit zwevertje ?
Niet op Hobbyking maar het liefst van EP-Fun ( http://www.ep-fun.be )
Batterij ik zou er een 3s (als dat mogenlijk is ? want ik lees dat het een stockmotor van 7.4 v inzit) 2200 Mah...
Je wilt geen HK servo's... Ikzelf gebruik alleen maar HXT900 in mijn huidige modellen tot 2,40 m. (er is wel iets groters in de maak, daar komt wat anders in). Eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad, dus andere servo's ken ik niet echt.
Mijn Junior vliegt met een 1500mah 3S lipo, dat gaat prima, maar daar zit niet de originele motor in maar een Robbe Roxy 2830. Ik weet weinig van electronica dus ik weet niet wat de originele motor zou doen met een 3S, of wat voor prop je dan moet hebben. Ik heb mijn Junior kaal gekocht, omdat ik de setup van mijn Arcus overzette (hoewel ik daar lichtere lipos in gebruikte).
Goed idee om meteen de carbon staaf te vervangen...
Heb je al in de Electro Glider Database gekeken? http://home.concepts.nl/~ha16580/downloads/Electro glider database.xls
Bedenk dat zwevers als de Robbe Arcus en Multiplex EasyGlider Electric erg overeenkomen, een setup die op die toestellen werkt zal het ook best doen op een junior S.
 
Ja, ik zou hem liever zo stock mogenlijk houden,

Ik heb ergens nog een 7.4 lipo liggen van 1000 Mah maar dat vind ik net iets te weinig het is ook voor te gaan hellingzweven met de EJS.

Ik had graag een 1500 - 2000 Mah gehad,

Wat de servo's betreft ,

In mijn PFF zitten er die hun werk goed doen. Als dit vliegtuigje totalloss is (wat nog lang mag duren) kan ik die servo's dan overplaatsen ?

Of niet doen en HXT900inzetten ?
 
In mijn PFF zitten er die hun werk goed doen. Als dit vliegtuigje totalloss is (wat nog lang mag duren) kan ik die servo's dan overplaatsen ?

Of niet doen en HXT900inzetten ?

PFF... wasdat?
HXT900 kost $3,50 of zo per stuk, waar doe je moeilijk over? Ze passen er keurig in. De twee in de romp passen zelfs zo strak dat ik ze niet heb vastgelijmd, mocht er een kapot gaan dan kan ik hem er, met enige moeite, uitschuiven.
 
Uit zn onderschrift te zijn zal PFF wel ParkFun Fusion zijn.

Ik zou gewoon nieuwe HXT900's erin zetten. Kost bijna niks en dan ben je zekerder van je zaak.
 
Met de originele motor wordt ook met 3S gevlogen. het is dan verstandiger een kleinere prop te kiezen zodat je niet te veel amperes trekt. Ik heb mij laten vertellen dat het voltage er minder toe doet maar wel het amperage (warmlopen).
Ik heb hem voordat hij in de wolken verdween ook op 3S gevlogen.

Loodrecht omhoog niet echt zinvol en lastig vliegen omdat een zwever een vleugelprofiel heeft dat bij toenemende snelheid steeds meer lift geeft waardoor je konstant down moet trimmen tijdens motor loop.
Je kunt dan beter een MX Blizzard nemen, die is daar voor gemaakt.(raggen)

Die HXT900 voldoen prima voor deze kist
 
Laatst bewerkt:
Een raad:
In het begin zit je lipo mooi klemvast in de romp. Maar gaandeweg komt die losser te zitten. Ik heb inmiddels de gewoonte on er een stukje tape overheen te doen, dat ook opzij een stukje langs de buitenkant romp zit. Anders heb je kans dat je bij rugvlucht of zo je lipo EN je kapje kwijt bent.
 
Back
Top