Graupner Elektro Junior S - wie kent 'm?

Hallo alle Electro Junior S vliegers.

Ik had laatst het probleem dat de vleugel te los in de romp kwam te zitten.
Ook de verbinding tussen de vleugelhelften werd behoorlijk los.
Het gevolg was dat bij elke landing de vleugel voor een deel uit de romp schoof.
Ik heb dit opgelost door met de foliefun het gedeelte van de vleugel wat in de romp komt te zitten licht te verwarmen waardoor het Elepor opbobbelt.
Het gevolg is dat ik weer een perfecte passing heb tussen romp en vleugel.
Ook de passing tussen de 2 vleugeldelen is weer optimaal.

Pasop dat je het niet te veel verwarmt anders smelt het Elepor.

Misschien dat iemand z'n voordeel er mee kan doen en succes.

Een raad:
In het begin zit je lipo mooi klemvast in de romp. Maar gaandeweg komt die losser te zitten. Ik heb inmiddels de gewoonte on er een stukje tape overheen te doen, dat ook opzij een stukje langs de buitenkant romp zit. Anders heb je kans dat je bij rugvlucht of zo je lipo EN je kapje kwijt bent.

Een coctailprikker in het schuim prikken net boven de lipo zodat hij klem komt te zitten is ook een goede oplossing

Hallo allemaal,
ik heb in mijn set een stuk zelfklevende klitteband meegekregen dat van de ene naar de andere kant over de LiPo geplaatst wordt. Hierdoor wordt ook wat sterkte aan de romp meegegeven. Werkt al tijden!

Hee, dat is misschien wel handiger dan elke keer een nieuw stuk tape... :p

Hallo allemaal,
ik heb in mijn set een stuk zelfklevende klitteband meegekregen dat van de ene naar de andere kant over de LiPo geplaatst wordt. Hierdoor wordt ook wat sterkte aan de romp meegegeven. Werkt al tijden!

Ja dat heeft de mijne ook inderdaad. Kennelijk is dat een 'upgrade' van de 2e versie. Raar dat ze niet gelijk even de koolstofbuizen mee geupgraded hebben.

...Raar dat ze niet gelijk even de koolstofbuizen mee geupgraded hebben.
Wat mij doet denken: Zouden de berichten over brekende buizen ooit wel Graupner bereiken?
Over het algemeen doen wij alleen maar zaken met de LHS, en het is maar de vraag of die zulke dingen doorspeelt naar de fabrikant.
Misschien ga ik ze nog wel eens een mailtje sturen.

Kan ik nog iemand blij maken met een rechter vleugel, een cockpitkapje en een stabilo? Eventueel mee te nemen naar het VGG treffen volgende week.

Hmmm... als je nou een romp had... die van mij is wat gehavend...

...kost een complete romp €13,30. Lijkt mij een overweging om voor nieuw te gaan.....
Klopt, heb ik onlangs ook ernstig overwogen toen ik de rompneus aan brokken had gevlogen. Maar, wat CA en een laagje glasvezel eroverheen... en vandaag werkte het weer als vanouds.

Heeft iemand nog een tip hoe ik de moer van de stabilo goed kan verlijmen. Deze heb ik al een keer ingelijmd maar het ding komt steeds los.

Groet,
Willem

Hoi

Ziet er mooi uit.
Die van mijn zoon vliegt als een speer. En rolt ook mooi, en
dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het is een fijn vliegtuig.
Zeker op een mooie zonnige dag met weinig wind heel rustig
langs je heen laten vliegen, fantastisch.

Grt, FX

Zo dan. Mooie kist hoor

graupnerjunior2.jpg

Grt Lyckele

Hersteld

Mijn Junior is weer hersteld. Nu ben ik eens benieuwd voor hoe lang.
Eigelijk heb ik een nieuwe en herbruik ik alleen de oude vleugels.

Met de voorige kan ik alleen maar vermoeden wat er fout was. Ik weet niet of het voor of na de crash ook al beschadigd was.
Van het hoogteroer was de scharnier gescheurd. In het midden, daar waar je servohevel zit ongeveer een 7~8 cm.
Als ik UP gaf werd het midden van het roer omhoog geduwd zonder dat het scharnierde. Zijn er nog mensen die scheurende scharnieren hebben gezien ?

Tommy

Hallo Tommy,
ik heb hetzelfde gehad met de rolroeren, ook die begonnen los te scheuren. Is ook te begrijpen, het materiaal is daar gewoon bijna niets meer en "veredelde Tempex" kan niet echt tegen bewegen.
Ik heb ze toen allemaal losgesneden (rolroeren, hoogteroer) en aan 2 zijden met scharnierband (feitelijk heel goed klevende tape) van Kavan gerepareerd. Daarna geen kast meer gehad. Het richtingsroer heb ik losgesneden en met Fast'n CA scharnier van Kavan gerepareerd. Werkt tot op de dag van vandaag. Succes!

Bedankt voor de tip. Met het herbouwen had ik het oude hoogteroer met scharnier tape hersteld. Maar ik zal de andere dan ook maar preventief behandelen.

TM

Heb exact hetzelfde probleem met scharnieren.
Zie:
graupner-juniors-scharnieren
PS
Bij navraag blijkt dat een clubmedelid exact dezelfde problemen heeft op exact dezelfde plaatsen

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Back