Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja, wie niet...$$$ heb ik altijd te kort![]()
Heeft iemand al eens stilgestaan bij reparatie hiervan?
Klopt, dat was bij mij ook zo, heel onregelmatige wanddikte. Ik heb er de vleugelbuis van een Arcus ingestopt - die is 10 cm korter maar de uiteinden wat opgelengd, klosje erin, 5 cm buis erop...Tav de koolstofbuis, ik heb de nieuwe versie maar bij mij was ook duidelijk te zien dat de koolstofbuis niet overal even dik is.
Nou ja, je kan natuurlijk tape langs de naad plakken.Heeft er iemand ervaring met een andere manier van verbinden?
Hey,
vandaag gemaidend. De Junior zou een EZGlider moeten vervangen voor wat fotowerk. Ik zat nog in twijfel om direct de camera mee te nemen, gelukkig niet gedaan. Helaas kwam ik er snel achter dat de vleugelbuis van slechte kwaliteit is. Helemaal niet raars gedaan, er stond wel wat hardere wind, maar niets waarbij de EZGlider heel veel moeite zou hebben gehad. Ik heb de versie met buis in de romp, en had zelf voor het doorlezen van dit draadje (stom stom, had ik dit maar eerder gedaan) de electronica al naar achterin verplaatst i.v.m. zwaartepunt en akkuplek (er moet tenslotte ook nog een camera mee in de neus).
Twee bochtjes, en bij het derde bochtje hoorde ik hem gewoon kraken met als gevolg:
Hij ging loodrecht met vaart de grond in, de ene vleugel nog vast aan de romp, de andere werd aan het servosnoertje mee omlaag getrokken. Doffe klap, ik zag al wat piepschuim omhoogspringen. Ter plekke aangekomen heb ik een half uur gezocht waar hij was ingeslagen, om vervolgens de motor met regelaar en akku 30cm diep uit het aardappelland te graven.
Het zijn "maar" negen tientjes, maar vooral de dag werk wat erin zit baal ik enorm van!
Greetz, Aldert
Toch zou ik Graupner een email sturen met je verhaal, het klopt
gewoon niet dat ze een bouwdoos verkopen waarbij de buis zo slecht is.
Grt, FX
Ben ik het helemaal mee eens, zeker nu je hele toestel neer de knoppen is.
De leverancier heeft mij na het breken van de buis een nieuwe (identieke) gestuurd (ik had verder geen schade) en die ging meteen ook weer kapot.
Merkwaardig dat ze bij het recente model een buis in de romp hebben aangebracht (waar ik helemaal geen behoefte aan heb) maar niks hebben gedaan aan die slechte vleugelbuis.
Aldert, wat zonde...
Ik was nog van plan om een boze mail naar Graupner te sturen, maar dat is er nog niet van gekomen.
Groeten,
Jan